حجت‌الاسلام رهبر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

قانون حمايت از کودکان، نيازمند بازنگري است

يك عضو كميسيون قضايي مجلس هشتم با بيان اينكه ايران عضو كنوانسيون جهاني حقوق كودك است، گفت: قانون فعلي براي حمايت از كودكان جامع نبوده و نياز به بازنگري دارد.

حجت‌الاسلام "محمدتقي رهبر" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران با اشاره به ماده 220 قانون مجازات اسلامي اظهار داشت: پدر يا جد پدري که فرزند خود را بکشد قصاص نمي‌شود و تنها به پرداخت ديه قتل به ورثه مقتول و تعزير محکوم خواهد شد كه اين امر نقض حقوق فرزند است.

اين حقوقدان ادامه داد: در فقه همانطور که برای قتل عمد قصاص معین شده  موانعی هم تحت عنوان شرایط قصاص مطرح مي‌شود كه یکی از شرایط این است که قاتل، پدر مقتول نباشد.

وي در رابطه با عدم قصاص پدر در قتل فرزند، اظهار داشت: پدر به دليل سرپرستي خانواده و ولي دم بودن قصاص نمي‌شود و اين امر ريشه در مباحث فقهي دارد.

حجت‌الاسلام رهبر با بيان اينكه ايران عضو كنوانسيون جهاني حقوق كودك است، تصريح كرد: قانون فعلي براي حمايت از كودكان جامع نبوده و نياز به بازنگري دارد، چرا كه قانون كودك‌آزاري در ايران كامل نبوده و براي مجازات آن كه 6 ماه حبس و جريمه نقدي براي فرد خاطي در نظر گرفته شده كافي كه نيست.

اين عضو كميسيون قضايي مجلس هشتم با اشاره به اينكه بايد راهكارهاي جدي در زمينه جلوگيري از كوودك‌آزاري ارائه شود، خاطرنشان كرد: دستگاه قضا بايد در اين زمينه سخت‌گيري بيشتري نسبت به فرد كودك‌آزار كه موجب ضرب و شتم كودك، محروميت از تحصيل و تحميل كار اجباري بر اين قشر بي‌پناه مي‌شود را اعمال و مجازات وي را تشديد كنند.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار