بهـره برداري سامانه اطلاع رساني سريع لرزه نگاري در ستاد پليس پايتخت

سامانه اطلاع رساني سريع لرزه نگاري با حضور سردار ساجدي نيا در معاونت عمليات ستاد پليس پايتخت مورد بهره برداري قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ براي اولين بار در نيروي انتظامي سامانه اطلاع رساني سريع لرزه نگاري،در معاونت عمليات ستاد پليس پايتخت با حضور سردار ساجدي نيا،مورد بهره برداري قرار گرفت.
 
فرمانده انتظامـي تهران بزرگ در حاشيه بهره برداري از اين سامانه در خصوص نحوه فعاليت و همچنين ضرورت هاي استقرار اين سامانه به خبرنگار ما گفت:"بنابر ضرورت هاي ايجاد شده در دستور العمل مشاركت نيروي انتظامي در حوادث غير مترقبه،اطلاع رساني سريع و همچنين آمادگي نيروهاي انتظامي در زمان وقوع زلزله در كشور و خصوصا در تهران بزرگ، طي هماهنگي هاي انجام شده با موسسه ژئوفيزيك مركز لرزه نگاري دانشگاه تهران؛ اين سامانه (اطلاع رساني سريع لرزه نگاري) در معاونت عمليات پليس تهران بزرگ به بهره برداري رسيد.
 
اين مقام ارشد انتظامي افزود:"اين سامانه كه به اينترنت متصل است کليه زلزله هاي به وقوع پيوسته در كل كشور و خصوصا شهر تهران را که شدت آن بيش از 4 ريشتر است را بين 4 تا 10 دقيقه پس از وقوع به كاربران مستقر در معاونت عمليات پليس تهران بزرگ اعلام كرده و لرزه هاي زير 4 ريشتر را با لرزش آيتم مرتبط و نمايش مشخصات حادثه به كاربران اعلام مي كند.
 
وي اين مشخصات را شامل قدرت لرزه ؛ زمان؛ محل وقوع؛ مكان؛ عمق لرزه و همچنين فاصله آن تا مركز استان و همچنين فاصله تا شهر تهران را مشخص مي كند.
 
رييس پليس پايتخت عنوان داشت: در صورتي كه لرزه هاي ايجاد شده در يك منطقه بيشتر از چهار ريشتر باشد؛ اخبار مرتبط با حادثه به مركز فرماندهي و كنترل فرماندهي انتظامي تهران بزرگ ارسال شده و پس از هماهنگي هاي انجام شده اخبار بطور سيستمي به سلسله مراتب اعلام مي شود.
 
وي با بيان اينکه اين سامانه براي اولين بار در نيروي انتظامي مورد بهره برداري قرار گرفته است ،خاطرنشان کرد:"در كل كشور سامانه هاي اطلاع رساني سريع لرزه نگاري با دريافت كليه لرزه ها؛ اين اطلاعات را به سرور مركزي ژئوفيزيك دانشگاه تهران مخابره مي كند و در اين مركز پس از تجزيه و تحليل داده ها براي چهار سامانه ديگر كه به ترتيب در خود مركز ژئوفيزيك؛ ستاد پيشگيري و مديريت بحران؛ جمعيت هلال احمر و مركز فرماندهي و كنترل تهران بزرگ است؛ ارسال مي شود تا در صورت نياز نيروهاي انتظامي و امدادي به محل وقوع حادثه اعزام شوند.
 
سردار ساجدي نيا؛با تشريح اين كه در اين سامانه آخرين زمين لرزه بالاي چهار ريشتر با مشخصات كامل در ابتداي صفحه اصلي ؛ مندرج خواهد شد گفت:" كشور ايران جزو زلزله خيزترين كشورهاي جهان است و وجود اين سامانه با توجه به تراکم جمعيتي و بافت ساختماني در مناطق مختلف كشور يك ضرورت به حساب مي آيد چرا كه امداد رساني و برقراري امنيت انتظامي و نظم اجتماعي در مناطق زلزله زده جزو يكي از متهمترين وظايف پليس مي باشد.
 
فرمانده انتظامي تهران بزرگ در پايان عنوان داشت:"به زودي در اين سامانه سيستم اعلام ميزان خسارت هاي ايجاد شده بر اثر وقوع زلزله نيز راه اندازي خواهد شد. /ل
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار