تا قبل از نام‌نویسی کاندیداتوری‌ خود را اعلام نمی‌کنم

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: تا قبل از نام‌نویسی کاندیداتوری‌ خود را اعلام عمومی نمی‌کنم ولی سعی بر این است یک لیست مشترکی را ارائه دهیم تا مردم سرگردان نباشند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مهدی چمران امروز در نشست مطبوعاتی در شهر اهواز با بیان این مطلب افزود: در اصل 7 قانون اساسی آمده است كه شوراها یکی از ارکان تصمیم‌گیری در کشور هستند و این جایگاه بالا و والای شوراها را نشان می‌دهد هر چند که این جایگاه هنوز در کشور شناخته نشده است رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه مردم در همه مسائل و مشکلاتشان‌ به شوراها مراجعه می‌کنند اظهار داشت: وقتی در شهر مشکلی پیش می‌آید مردم از شوراها انتظار دارند که مشکلشان‌ را حل کنند در حالی که الان اینگونه نیست و اگر در خصوص سایر مسائل شهری با مشکلی مواجه باشند مردم به شوراها مراجعه می‌کنند چرا که مردم یک نماینده‌ای برای خود انتخاب کرده‌اند.
وی ادامه داد: با وجود آنکه در این خصوص قوانینی تصویب شده است اما اینگونه نیست اما یکپارچگی شهری در آن وجود ندارد و تضاد در مدیریت شهری وجود دارد.
چمران تصریح کرد:شاید دولت و شورا‌های آینده بیایند و با هم آشتی داشته باشند و بتوانیم یک مدیریت یکپارچه شهری را در کشور پیاده کنیم.
رئیس عالی شورای استان‌ها با اشاره به اینکه همزمانی انتخابات شوراها و ریاست جمهوری انتخابات شوراها را تحت تاثیر قرار می‌دهد بیان داشت انتخابات ریاست جمهوری انتخاباتی سیاسی است ولی انتخابات شوراها یک انتخابی محلی است و همزمانی برگزاری انتخابات شوراها ئ ریاست جمهوری به صلاح نیست .
چمران اذعان داشت: در شورا از هر قشری که باشند ضرری برای شورا ندارد به شرط آنکه انگیزه و بینش شورایی اخلاص و صراحت داشته باشند می توانند کمک کنند.
 وی خاطر نشان کرد: شهرداری را بدون شورا نباید در نظر گرفت چرا که شورا ریشه شهرداری است و کسانی که سوابق مطالعاتی و کاری دارند در این زمینه موفق‌تر هستند./ف

برچسب ها: چمران ، نشست ، مطبوعاتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار