رضایی در دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب:

احساس خطر نمی‌کردم وارد صحنه رقابت سیاسی نمی‌شدم

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت:‌ اگر احساس خطر نمی‌کردم وارد صحنه رقابت در عرصه سیاسی نمی‌شدم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران،‌ محسن رضایی کاندیدای احتمالی يازدهمين دوره ریاست جمهوری ظهر امروز در دانشگاه آزاد تهران جنوب ضمن گرامیداشت سالروز تولد حضرت فاطمه (س) و روز زن جامعه ایران را با مجموعه مشکلات اقتصادی و فرهنگی همراه دانست و گفت: مسئله بیکاری،‌گرانی، ثبات پول ملی و بازار اقتصاد ایران، مسئله اعتیاد، طلاق و مسائل فرهنگی از جمله مسائلی که جامعه ایران به ویژه جوانان با آن روبرو هستند.
 
وی ادامه داد:‌ اکنون جامعه ایران در حال گذر از عصر قدیم به عصر جدید است که در عصر قدیم مسئله تشکیل حکومت بود اما در عصر جدید مسائل اجتماعی مانند اقتصاد و فرهنگ و به معنای واقعی زندگی اهمیت پیدا می کند.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت با بیان آنکه برای عبور از این گذر با سه رویکرد روبرو هستیم خاطر نشان کرد:‌ برخی اقدامات گذشته را اشتباه می دانند و معتقدند انقلاب اقدام اشتباهی بوده از سویی برخی در گذشته مانده اند و اجازه عبور نمی دهند که این هر دو رویکرد اشتباه است و کشور ما اکنون نیازمند آن است که آینده را با گذشته تکمیل کرده و با استفاده از تجارب گذشته کشور را بسازیم.
 
رضایی دوران گذشته را دارای گفتمان سیاسی و عصر پیش رو و آتی را دارای گفتمانی اقتصادی دانست و افزود: زندگی یکی از اموری است که در عصر جدید به آن پرداخته می شود که در آن تفریح، اخلاق، اقتصاد و فرهنگ در کنار یکدیگر معنا پیدا می کند.
 
وی با اشاره به تحریم های اعمال شده در ایران اظهار داشت:‌ اگر ایران بتواند از تحریم ها عبور کند می تواند در عرصه های مختلف نقشی چشمگیر داشته باشد و بهشتی در مقابل ایران ظاهر می شود.
 
رضایی با بیان آنکه دنیا توانایی و قابلیت های جامعه ایرانی را باور کرده است اظهار داشت:‌ اکنون بیش از آنکه درگیر تحریم های اعمال شده از سوی خارج بر ایران باشیم باید نسبت تحریم های داخلی تفرقه ها نزاع ها باشیم تا بتوانیم کشور را از به پیشرفت برسانیم.
 
وی در ادامه جوانان را نیرویی توانگر برای ادامه حرکت کشور در مسیر پیشرفت دانست و اظهار داشت:‌ من در دفاع مقدس هیچ کاری نکردم مگر آنکه جوانانی را چون احمد متوسلیان و باکری و حاج حسین خرازی وارد عرصه کردم و آنان توانایی خود را برای اداره کشور نشان دادند.
 
این کاندیدای احتمالی با بیان آنکه برخی قصد دارند فضای انتخابات را تخریب کنند خاطر نشان کرد:‌ فضای انتخاباتی باید فضایی سالم و شفاف باشد.
 
رضایی با انتقاد از تورم ایجاد شده در قبال هدفمندی یارانه گفت: سیاست های اقتصادی باید به درستی اجرا شود چرا که با میزان یارانه ای که به مردم داده شده است باعث شده تا کالاها با افزایش بالای قیمتی روبرو شوند.
 
محسن رضایی در ادامه این نشست در پاسخ به سوال دانشجویان مبنی بر نظر او درباره گشت ارشاد گفت:‌ امر به معروف و نهی از منکر مسئله حکومتی نیست و گشت ارشاد باید به خود مردم سپرده شود بنابراین در حالی که نباید اجازه دهیم ثبات و آرامش کشور بر هم بخورد باید اداره گشت ارشاد را به مردم بسپاریم.
 
این کاندیدای احتمالی در پاسخ به سوالی مبنی بر نظر وی درباره اظهارات عسگراولادی درباره سران فتنه گفت:‌ معتقدم تا زمانی که درباره یک مسئله قوه قضاییه به اظهارنظری روشن نرسیده است و نتیجه پرونده را اعلام نکرده است نباید نظری داد بنابراین از اظهارنظر در این باره خودداری می کنم هر چند در این باره که اسرائیل و امریکا در فتنه 88 نقش اساسی داشتند شکی نباید داشت.
 
وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر نظر وی درباره حذف موسوی و کروبی گفت:‌ در اعتراضات سال 88 دو رویکرد نسبت به نتایج انتخابات وجود داشت هم من و هم آنان نسبت به نتایج انتخابات اعتراض کردیم اما تفاوتی که در این میان وجود داشت آن بود که من از طریق قانونی اعتراض خود را دنبال کردم اما موسوی و کروبی اعتراض خود را از طریق اعتراضات خیابانی دنبال کردند و در نتیجه زمانی که شورای نگهبان پاسخ این اعتراضات را اعلام کرد من نسبت به نظر شورای نگهبان تمکین کردم اما درباره حذف موسوی و کروبی باید بگویم باید صبر کنیم تا قوه قضاییه نتیجه نهایی و نظر نهایی خود را در این باره اعلام کند.
 
وی با بیان آنکه از همه نیروهای توانگر و کارکشته کشور باید استفاده شود خاطر نشان کرد: من اگر رئیس جمهور شوم از این موارد جلوگیری می کنم و نمی گذارم کشور با این حاشیه های داخلی روبرو شود.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت با بیان آنکه تاکنون در سی دانشگاه درباره مسائل انتخاباتی صحبت کرده است گفت: درباره تعطیلی دانشگاه ها در ایام انتخابات کاملا موافق هستم و اگر جز مسئولان تصمیم گیرنده در این زمینه بودم اجازه چنین برخوردی را نمی دادم و خودم نسبت به این امر معترض هستم چرا که نگرانم کیفیت کلاس هایی که در این ترم بر عهده گرفتم کم شود.
 
رضایی در پاسخ به سوالی مبنی بر نقاط و نقاط ضعف دولت احمادی نژاد گفت: هدفمندی یارانه ها طرح خوبی بود اما در روند اجرایی خود با مشکلاتی همراه شد یا آنکه پروژه مسکن مهر با حمایت دولتی و ادامه یافتن سفرهای استانی به این شکل از جمله مواردی بود که نقاط قوت دولت بودند اما با اشکلاتی مطرح شد از سویی استفاده نکردن دولت از نخبگان کشور و فردگرایی از جمله نقاط منفی است که دولت احمدی نژاد با آن روبرو بود و ما سعی خواهیم کرد آن را برطرف سازیم.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر کناره گیری به نفع هاشمی در صورت حضور وی در عهرصه انتخابات گفت:‌ من در این سال ها به بهانه های مختلف فرصت را به دوستان واگذار کردم و اگر امروز احساس خطر نمی کردم گامی به جلو برنمی داشتم بنابراین اعلام می کنم که من عرصه انتخابات را با حضور خاتمی هاشمی و دیگر چهره های سیاسی کشور در نظر گرفته ام و با این فرض وارد عرصه انتخابات شدم.
 
رضایی در پاسخ به سوالی مبنی بر تصمیم وی برای پیگیری مذاکرات هسته ای اعلام کرد:‌ در مذاکرات هسته ای در نظر دارم از سویی کارآمدی اقتصادی کشور را بالا ببرم و از سویی با یک دیپلماسی قوی و با فعال تر کردن مذاکرات به حل مسائل هسته ای کشور بپردازیم که این دو مانند دو لبه تیغ با یکدیگر در کنار یکدیگر کشور را به پیشرفت می رسانند.
 
این کاندیدای احتمالی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تضمینی برای اجرایی شدن وعده های خود می دهید گفت:‌ در پاسخ به این باید به تفاوت شعار و عمل توجه کنیم برای مثال وقتی شما مریض می شوید دو دسته به شما توصیه می کنند از یک سو دلسوزان شما که تخصصی در امر پزشکی ندارند توصیه هایی را به شما می کنند و از سویی تجویز و توصیه هایی منطقی نیز از دکتر به شما می شود؛ اداره امور اجرایی کشور نیز اکنون با این دو رویکرد روبرو است و کشور نیاز دارد تا برنامه ای مشخص مانند تجویزهای یک دکتر و نسخه ای قوی برای پیشرفت نیاز دارد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: رضایی ، سیاسی ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار