عذرخواهي شهردار توکيو از کشورهاي اسلامي

شهردار توکيو روز سه شنبه به علت اظهارات اخير خود در سفرش به امريکا و مصاحبه با نيويورک تايمز از جهان اسلام عذرخواهي کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، نائوکي اينوس که شهرش در تلاش جدي براي کسب ميزباني رقابت هاي المپيک 2020 است ، اخيرا در مصاحبه با نيويورک تايمز گفته بود کشورهاي اسلامي تنها در دو چيز - پروردگارشان و درگيري با يکديگر  - مشترک هستند.
شهردار توکيو پس از بازگشت از امريکا ابتدا از اظهارات خود که روز جمعه در نيويورک تايمز منتشر شد ، دفاع کرد اما بعدا در صفحه فيس بوک خود اعلام کرد نيويورک تايمز ديدگاههاي واقعي وي را منعکس نکرده است.
اين اظهارات شهردار توکيو در حالي مطرح شده است که استانبول نيز در رقابت جدي براي کسب ميزباني المپيک 2020 و تبديل شدن به نخستين شهر جهان اسلام است که ميزباني اين رقابت ها را برعهده مي گيرد. 
شهردار توکيو در ادامه گفت : اين موضوع به گونه اي نقل شده که گويا توکيو منتقد تلاش ديگر شهرها براي ميزباني رقابت هاي المپيک 2020 است اما منظور من به خوبي و درستي بيان نشده است.
شهردار توکيو تاکيد کرد به هيچ وجه قصد انتقاد از ديگر شهرهاي نامزد ميزباني المپيک را نداشته و از انتشار مقاله اي که متن آن متفاوت با مصاحبه انجام شده است ، بسيار متاسف است.
وي روز سه شنبه با حضور مقابل دوربين هاي تلويزيوني گفت: مطالبي مطرح شده که ممکن است موجب سوء تفاهم در بين مسلمانان شود و من از اين بابت عذرخواهي مي کنم.
شهردار توکيو اين مطلب را در حالي مطرح کرد که شينزو آبه نخست وزير ژاپن قرار است در نخستين مرحله از سفرش به خاورميانه ، وارد عربستان سعودي شود و از ترکيه نيز ديدن خواهد کرد.
 انتظار مي رود وي روز جمعه در بحبوحه برخي گمانه زني ها درباره اينکه کنسرسيوم ژاپن - فرانسه در  آستانه امضاي يک قرارداد چند ميليارد دلاري براي احداث نخستين نيروگاه برق هسته اي ترکيه است ، با همتاي ترک خود در آنکارا ديدار و گفتگو کند.






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار