در نشست خبری مدیر شبکه یک سیما با اصحاب رسانه عنوان شد؛

مهدی فرجی: کاندیداهای رد شده از فیلتر شورای نگهبان به مناظره دعوت می شوند/ "پارک ملت" با اجرای شهیدی فرد روی آنتن می رود

مناظره ها به صورت زنده برگزار شده و کاندیداهایی که از فیلتر شورای نگهبان رد شدند در برنامه حاضر می شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو  تلویزیون باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ نشست خبري تشريح برنامه‌هاي انتخاباتي و مجموعه‌هاي تلويزيوني شبكه يك سيما بعد از ظهر امروز دوم ارديبهشت ماه در ساختمان تلويد شبكه يك سيما برگزار شد، در اين نشست مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیما ضمن تبریک سال نو به همه مردم بویژه اصحاب رسانه در خصوص روند موفقیت برنامه های شبکه یک در ایام نوروز 92 گفت: شبکه یک سیما هم در ایام نوروز 92 برنامه هایی را روی آنتن برد که شاید در حد ایده آل نباشد، ولی خوشبختانه توانست مخاطبان خود را با وجود شبکه های دیگر حفظ کند.



وی با اشاره به ویژه برنامه های انتخاباتی تصریح کرد: مهمترین برنامه های ما در حوزه انتخاباتی با موضوع نامگذاری سال پیش می رود که از اولین روز سال برنامه "دریچه" را با دعوت از میهمانان آغاز کردیم تا بتوانیم بیشتر "حماسه سیاسی حماسه اقتصادی" را تشریح کنیم.

فرجی با اشاره به برنامه "پایش" ابراز داشت: برنامه های دیگری هم مثل "پایش" از ابتدای سال با توجه به پر‌مخاطب بودن، نامگذاری سال را هم در الویت خود قرار می دهد.

مدیر شبکه یک سیما در خصوص برنامه های "سراج"، " نوبت مردم" تصریح کرد: " سراج " در دوره انتخابات به این موضوع و تاریخچه انتخابات می پردازد و در برنامه " نوبت مردم " مردم حضور خواهند داشت و به بحث و گفتگو در خصوص انتخابات خواهند پرداخت.

فرجی با اشاره سفرهای " اقبال واحدی" مجری پیشکسوت سیما گفت: سفرهای " واحدی" در چند استان کشور اجرا می شود که او هم به موضوع انتخابات خواهد پرداخت.

مدیر شبکه یک سیما در خصوص  تله فیلمی درباره انتخابات اظهار داشت: تله فیلم " از طاهر‌‌آباد تا نادر‌آباد" به انتخاب شوارا‌ها مربوط می‌شود و آنها را دست مایه طنز قرار می دهد و چند روز قبل از انتخابات روی آنتن شبکه یک سیما می رود.

فرجی با اشاره به برنامه " حرف حساب" که شنبه تا چهارشنبه 9 صبح پخش می شود، ابراز داشت: خوشبختانه برنامه " حرف حساب" که از ساعت 9 پخش می شود توانسته تحلیل های خوبی را در حوزه اقتصادی کشور روی آنتن برد.

وی ادامه داد: در این راستا و بحث انتخابات مجموعه " پایتخت 2" در یکی از قسمتهای خود به خوبی به اهمیت و جایگاه ریاست جمهوری اشاره کرد.

فرجی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص برنامه " پارک ملت" و مناظره های ویژه انتخابات تصریح کرد: از ابتدای تابستان برنامه " پارک ملت" با اجرای شهیدی فرد و موضوعی متفاوت روی آنتن شبکه یک سیما می رود.

وی ادامه داد: آنچه در شورای معاونان صدا و سیما صورت گرفته است، این بوده که مناظره ها باید به صورت زنده باشد و کاندیداهایی که از فیلتر شورای نگهبان عبور می کنند در مناظره حاضر می شوند در غیر این صورت، سازمان صدا و سیما فکر دیگری می کند.

مدیر شبکه یک سیما در خصوص برنامه " وقت اضافه" اظهار داشت: آن اتفاق نباید در برنامه " وقت اضافه" می افتاد و بحث اخلاق باید در آن برنامه رعایت شود كه البته مجري نهايت تلاش خود را انجام داد ولي در هر صورت آن بحث ها پيش آمد.
فرجي با اشاره به برنامه هاي "گام هاي استوار" و "همه با هم"كه از گروه سياسي است و ويژه انتخابات براي مردم در نظر گرفته شدند و "همه با هم" روي كار خود را شروع كرده است.
مدير شبكه يك سيما در پاسخ به سؤال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص سريال ويژه ماه رمضان و مجموعه "عصر پاييزي" اظهار داشت: دو سريال "دودكش" و "نوشدارو" هر دو مناسب ماه رمضان هستند كه يكي از آن ها به زودي انتخاب مي شود.
وي ادامه داد: 50 درصد از مجموعه "عصر پاييزي" ضبط شده و در پاييز در 50 قسمت روي آنتن شبكه يك سيما مي رود و قرار هم نيست كه كارگردان آن تغيير كند.
فرجي در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران در خصوص متوقف شدن "نون خامه اي" اظهار داشت: مجموعه "نون خامه اي" دو فاز دارد كه فاز اول آن  چهار قسمت بوده كه ضبط آن به پايان رسيده است و در خانه دوم همه بازيگران تغيير مي كنند و فقط "محمدرضا هدايتي" به عنوان نقش اصلي باقي مي ماند ولي به دليل تغيير فيلمنامه اين پروژه متوقف شده كه با توجه به وضع مالي سازمان دوباره و به زودي توليد خود را آغاز مي كند.
وی با اشاره به نبود جذابیت کافی درکنداکتور شبکه یک سیما در روزهای پنجشنبه و جمعه، تصریح کرد:‌ قبول می کنم که جذابیت کنداکتور شبکه یک سیما در روزهای پایانی هفته از جذابیت برخوردار نیست ولی باید به برنامه های جذابی چون "ورزش و مردم " توجه داشت که بسیار هم مورد توجه مردم و مسئولان است. 
فرجی در خصوص جلسه دارابی معاون سیما با مدیران شبکه ها، ادامه داد: دارابی در جلسه خود با مدیران سیما، تاکیدی به وجود جذابیت برنامه ها در روزهای پایانی هفته است و او در ابتدا تغییراتی را در گروه اجتماعی و بعد در برنامه های گفتگو محور داد و اکنون هم خواستار تغیر در کنداکتور روزهای آخر هفته شبکه ها شدند.
مدیر شبکه یک سیما افزود: ولی محدودیت ما هم درشبکه زیاد است و خیلی از برنامه های جای ثابت خود را در شبکه یک دارند ولی سعی براین است که بهترین فیلمهای سینمایی را برای پنجشنبه و جمعه مخاطبان پخش کنیم تا به دنبال آن هم مخاطبان از ما راضی باشند.
وی درپاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر نبود جذابیت مجموعه ها "کلاه پهلوی" و "بالهای خیس" ابراز داشت: طبق نظر سنجی ها اکنون "کلاه پهلوی" بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و مجموعه بالهای خیس هم توانسته مخاطبان خود را بدست آورد.
فرجی ادامه داد: همه سعی ما ساخت سریالهای جذای و ویژه برای مخاطبان شبکه ملی است و بعد از "بالهای خیس" مخاطبان شاهد مجموعه "ماتادور"هستند که محصول مشترک شبکه یک سیما و نیروی انتظامی است و متن سریالهای دیگری چون"پوریای ولی " و "حماسه می شان" به نگارش درامده است که به زودی مراحل پیش تولیدآن دردستور کار قرار میگیرد.
وی درخصوص مجموعه "فصل بی پروایی " اظهار داشت : فصل بی پروایی کاری از"فریدون جیرانی" است که در آینده مراحل پیش تولید رادر پیش می گیرد.
مدیر شبکه یک سیما درخصوص ادامه پخش برنامه "سین مثل سریال " گفت: خوشبختانه برنامه "سین مثل سریال " با حضور هنرمندان در ایام نوروز توانست مورد توجه قرار گیرد که از اوایل تابستان هر پنچشنبه با موضوعات و مهمانانی متفاوت روی آنتن شبکه یک سیما می رود.
وی درپاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص ساخت سریال "صدام"به کارگردانی "سیروس مقدم" گفت: فیلمنامه "صدام" به قلم نادری به نگارش درآمده و طی تحقیقات و مطالعاتی درآینده تصمیم ساخت آن گرفته می شود.
فرجی با اشاره به موفقیت برنامه های نوروزی اظهارداشت: شبکه نظر سنجی را نداشته است ولی با اعلام نظر سنجی صورت گرفته توسط اداره کل اموزش و پژوهش سیما تعداد31میلیون پیامک از تاریخ 26اسفند تا 16فروردین به دست سازمان صدا و سیما رسیده است.
مدیر شبکه یک سیما درخصوص پاسخ به سؤال پایانی یکی از خبرنگاران درباره "اوجی" تهیه کننده مجموعه های تلوزیونی وتعهد او نسبت به کار، خاطر نشان کرد: "اوجی " از تهیه کنندگان خوب و متعهدی است و در کنارش همسر او "فلورا سام" جز معدود کارگردانان موفقی است که در کنار اوجی آثار خوبی را تولید می کنند و به امید خداوند هم مخاطبان درآینده شاهد آثار ماندگاری از این زوج هنری خواهیم بود./ص
 
 


برچسب ها: نشست ، خبری ، مدیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار