رشد 152 درصدي جذب سرمايه گذاري خارجي در کشور

رئيس کل سازمان سرمايه گذاري و کمک هاي اقتصادي و فني ايران گفت: در چند سال اخير رقم 900 ميليون دلاري جذب سرمايه گذاري خارجي در کشور با رشد 152 درصدي به بيش از چهار ميليارد دلار افزايش يافته است.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،بهروز عليشيري افزود: با اين رکورد بين المللي ايران جزو شش کشور برتر دنيا شده و مهمترين وظيفه دستگاه حاکميتي تلاش براي تثبيت کردن اين جايگاه است.
وي پيش بيني کرد آمارهاي سال 91 با توجه به رويکرد تثبيتي در حوزه سرمايه گذاري هاي خارجي با اهداف تعيين شده همخوان باشد.
عليشيري گفت: سرمايه گذاري مصوب خارجي در سال 90 هم از مرز هفت ميليارد دلار گذشت که در مقايسه با سال 89 رشد 35 تا 40 درصدي را نشان مي دهد.
وي افزود: بر اساس آمارهاي مقدماتي سال 91 ورودي سرمايه گذاري خارجي در کشور حدود 2.5 ميليارد دلار است که با احتساب دقيق آمارها در همه حوزه ها به حدود 4 ميليارد دلار مي رسد.
عليشيري گفت: نزديک به 60 تا 70 درصد ورودي سرمايه گذاري خارجي در حوزه معدن مانند نفت، گاز و پتروشيمي متمرکز است و حدود 20 درصد در بخش صنعت و معدن و بقيه در حوزه هاي نيرو، مسکن و راه و شهرسازي است.
وي با اشاره به اينکه اين طرح ها در همه استان ها پراکنده است، افزود: استان هاي فارس، خوزستان، اصفهان، آذربايجان هاي شرقي و غربي، قزوين و گيلان و مازندران  در اين زمينه پيشرو هستند.
رئيس کل سازمان سرمايه گذاري و کمک هاي اقتصادي و فني ايران همچنين گفت: طرح هاي سرمايه گذاري خارجي در کشور به طور عمده شامل طرح هاي کوچک و متوسط است که راه اندازي، بکار گيري و بازگشت سرمايه آن به سرعت انجام مي شود.

برچسب ها: سرمایه ، جذب ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار