فارس/

سارقان بانک‌ها و طلافروشی‌ها در شیراز اعدام شدند

9 تن از سارقان مسلح بانک‌ها و طلافروشی‌ها و متجاوزین به عنف شیراز ، صبح امروز به طور همزمان در ملاعام و نیز در زندان عادل‌آباد، اعدام شدند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، حکم 6 نفر از این سارقان در محل ارتکاب جرم آنان و در ملاعام اجرا و سه نفر دیگر از این متهمان نیز که محل ارتکاب جرم آنان روستاها و جاده‌های اطراف شیراز بود در محل زندان عادل‌آباد شیراز اجرا شد.

براساس این گزارش، این متهمان همگی در شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی شیراز محاکمه و به اتهام محاربه از طریق شرکت در سرقت‌های مسلحانه متعدد مقرون به آزار و اذیت و ایجاد رعب و وحشت، قتل و آدم ربایی به حد اعدام در ملاء عام محکوم شده بودند.

این احکام پس از طی مراحل قانونی احکام و تأیید آن توسط شعبه یازدهم دیوان عالی کشور صبح امروز با حضور جمع کثیری از مردم اجرا شد.

 4 نفر از آنان عضو یک باند سرقت مسلحانه بودند که از آبان‌ماه سال گذشته سرقت از بانک‌ها و یک باب طلافروشی در شیراز را انجام داده بودند.

این افراد به‌نام‌های (غ-ن )،( ا-ح-ن) ، (م-ز) و (ب-د) در حین انجام سرقت در یکی از بانک‌های شیراز یک عابر را به قتل رسانده و صاحب طلافروشی و فرزند وی را با شلیک اسلحه به شدت مجروح کرده بودند.

همچنین اعضای باند سه نفره دیگری به نام های(م.ه.آ)، (ب.الف) و (ن.پ) نیز که همگی متهم به سرقت مسلحانه 5 دستگاه خودرو و سرقت از 5 بانک در شیراز و بندرعباس در فاصله زمانی شهریور تا بهمن ماه 91 بودند نیز به اتهام محاربه محاکمه و دو نفر از اعضای اصلی باند به اعدام و نفر سوم نیز به حبس ابد و 15 سال حبس در یکی از استان‌های محروم کشور محکوم شده‌اند.

براساس این گزارش، سه نفر دیگر از متهمین سرقت‌های مسلحانه که در روستاهای اطراف شیراز اقدام به ایجاد ناامنی و سرقت کرده بودند، امروز در زندان عادل آباد شیراز به دار مجازات آویخته شدند، این افراد متهم به سرقت‌های مسلحانه و آدم‌ربایی، قتل و تجاوز به عنف بودند.

گفتنی است احکام مجازات این افراد طی فرآیند سریع رسیدگی و در اسفند ماه سال گذشته آماده اجرا بود که با صلاحدید مسئولان قضایی به ابتدای سال جاری موکول شد.

 فرمانده انتظامی فارس امروز در جمع خبرنگاران گفت: پلیس در راستای ایجاد و ارتقا سطح امنیت، در برخورد با متخلفان در هر زمینه‌ای، مسامحه نکرده و نمی‌کند.

سردار سرتیپ سیروس سجادیان، افزود: مجازات این افراد یک مطالبه عمومی است و پلیس در برخورد با اینگونه رفتارها، به‌شکلی جدی و سریع، تخصصی و کارآمد عمل کرده و می‌کند.

وی گفت: هیج خلاف‌کاری برای دوره‌ای درازمدت نمی‌تواند از دست پلیس فرار کرده و از مجازات در امان بماند، بنابراین توصیه ما به کسانیکه در چنین مسیری گام برمی‌دارند، بازگشت از این مسیر است.

 برخی از شهروندان حاضر در محل اعدام متهمان خواستار تداوم برخورد با متخلفان برای ارتقا سطح امنیت شدند.

شهروندان شیرازی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به سرعت عمل پلیس و دستگاه قضایی در برخورد با متهمان سرقت از بانکها و طلا فروشی در شیراز، این شیوه عملکرد را موجب کاهش جرایم خشن ارزیابی کردند.

شهروندان شیرازی تاکید کردند: مجازات اعدام برای سارقان مسلح، قاتلان و متجاوزان به عنف، مجازات زیادی نیست، آنان باید رنج و عذابی که به‌واسطه رفتارهای خود به شهروندان تحمیل می‌کنند را با مجازات‌های شدیدتری، متحمل شوند تا عبرتی برای دیگرانی که قصد انجام خلاف دارند، باشند.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: سارقان ، شیراز ، اعدام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.