دورنماي تیره پیشروي بانک هاي ايتاليايي

تداوم بحران اقتصادی در ایتالیا، دورنمای تاریک و نگران کننده ای را فراروی بانک های ایتالیایی گشوده که با کاهش سرمایه و افت شدید سود ناخالص روبرو هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ یک کارشناس اقتصادی گفت: بانک های ایتالیایی برای مقابله با بحران مالی حوزه یورو و تامین مخارج سالانه خود از سال گذشته میلادی، کاهش هزینه ها و حذف هزاران فرصت شغلی را در برنامه خود جای داده اند.

بانک مونته دی پاسکی دی سی ینا، که با 6 قرن سابقه قدیمی ترین بانک جهان محسوب می شود از جمله بانک های ایتالیایی است که سال گذشته میلادی در پی تحمل زیان 3 میلیارد یورویی ، 200 شعبه خود را در سراسر این کشور تعطیل و نزدیک به 1700 کارمند خود را اخراج کرد.

در همین حال کمیسیون اروپا نسبت به تضعیف نظام بانکی ایتالیا هشدار داد و اعلام کرد مشکلات بانک های ایتالیایی از سال 2011 تشدید شده و توانایی انها در حمایت از فعالیت های تولید و رشد اقتصاد کشورشان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.جانفرانکو توریرو، رئیس کانون بانکداران ایتالیا نیز در جمع مدیران بانک ها و دست اندر کاران اقتصادی این کشور تاکید کرد شبکه بانکی ایتالیا همچنان با مشکلات جدی و به ویزه کاهش منابع مالی و پولی دست و پنجه نرم می کند.

وی گفت: درحال حاضر بانک ها در پرداخت وام به شرکت ها و کارخانه ها با مشکل روبرو هستند. سرمایه گذاری صنایع در کشور به شدت کاهش یافته است و اقتصاد بحران زده حوزه یورو و افزایش روز افزون بدهی عمومی ایتالیا، تاثیرات سنگینی بر عملکرد بانک های ما داشته است.بانک مرکزی ایتالیا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد، بدهی عمومی این کشور به بیش از 2 هزار میلیارد یورو افزایش یافته است.

                            

                            آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.    
برچسب ها: تاریک ، ایتالیا ، نگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار