ولايتي: افراد در ائتلاف ما براي روش‌هايي كه اتخاذ مي‌كنند، آزادند/ اعضاي ائتلاف سه نفره تا آخر به تعهدات خود پايبند خواهند بود

علي‌اكبر ولايتي عضو ائتلاف سه‌گانه(ائتلاف براي پيشرفت) در نشست خبري خود در باشگاه خبرنگاران گفت: بر اساس توافق، كانديداي نهايي "ائتلاف براي پيشرفت" از بين سه نفر انتخاب مي‌شود و اعضاي ائتلاف سه نفره تا آخر به تعهدات خود پايبند خواهند بود و اميدواريم اين رويه بعنوان حاكميت خرد جمعي براي انتخابات بعدي الگو شود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، علی‌اکبر ولایتی عضو ائتلاف سه‌گانه(ائتلاف براي پيشرفت) پس از حضور در باشگاه خبرنگاران طي بازديد از بخشهاي مختلف اين خبرگزاري با نحوه عملکرد بزرگترين خبرگزاري فارسي‌زبان جهان آشنا شد.
 
شایان ذکر است نشست خبری "ولایتی" با حضور اصحاب رسانه در سالن آمفی تئاتر باشگاه خبرنگاران آغاز شد.

لازم به ذکر است هسته اصلي ائتلاف مذکور با حضور "محمدباقر قالیباف"، "علی‌اکبر ولایتی" و "غلامعلی حدادعادل" به‌منظور حضور در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری چندي پيش با نام ائتلاف 1+2 تشکیل شد.

همچنين چندي پيش علي‌اکبر ولايتي اعلام کرد بر اساس استنباط اعضای ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان از دیدگاه‌های مقام معظم رهبری و انتظارات ملت بزرگ ایران اسلامی از دولت‌مردان خود، در این ائتلاف برای شعار انتخاباتی، بر عبارت "ائتلاف برای پیشرفت" توافق شده است.

مهم‌ترين مباحث مطرح شده در اين نشست خبري به شرح زير است:

**من فقط در حزب جمهوري اسلامي فعاليت حزبي داشتم و در كشور ما دولت‌ها حزبي نبودند، البته بنده فكر نمي‌كنم براي پيروزي در انتخابات رياست‌جمهوري حتما پشتوانه يك حزب نياز باشد.

** لزوما هر کس در انتخابات کاندیدا می‌شود، عضو حزب نیست لذا عدم عضویت ما در حزب نیز نفی کارایی و یا ضرورت حضور در حزب نیست.

** شرايط پيوستن به "ائتلاف براي پيشرفت" اصولگرايي و پايبندي به مباني آن است و بعضي‌ها براي پيوستن به ائتلاف درخواست ارائه داده‌اند ولي شرايط لازم را نداشتند، ائتلاف ما مثلث متساوي الاضلاع است و راس ندارد.

** "تابو" نماد تغییرناپذیری است که افراد بدون دلیل و علت خاصی به آن پایبند هستند، لذا در رابطه با بحث مذاکره با آمريكا به کار بردن این لفظ صحیح نبوده چراکه ایران منطق خاصی در این باره دارد.

** بر اساس توافق، كانديداي نهايي "ائتلاف براي پيشرفت" از بين سه نفر انتخاب مي‌شود و اعضاي ائتلاف سه نفره تا آخر به تعهدات خود پايبند خواهند بود و اميدواريم اين رويه بعنوان حاكميت "خرد جمعي" براي انتخابات بعدي الگو شود.

** در انتخابات سال 84 به توصيه حاج‌آقا مجتبي تهراني به نفع آيت‌الله هاشمي رفسنجاني كناره‌گيري كردم.

** افراد در ائتلاف ما براي روش‌هايي كه اتخاذ مي‌كنند آزادند اما در عين حال به ائتلاف پايبندند.

** در نهايت كسانيكه عضو 1+5 هستند، ناچارند به حق مسلم جمهوري اسلامي ايران در استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي گردن بنهند لذا هرچقدر در برابر غرب عقب‌نشيني كنيم، مي‌بايست قدم بعدي را در عقب‌نشيني برداريم، توصيه برخي افراد در گذشته در ارتباط با كوتاه‌ آمدن جمهوري اسلامي در برابر خواسته‌هاي غرب نتايج منفي به بار آورد.

** در "آلماتي2 " گروه 1+5 در گفتارشان صادق نبودند تا زمانيكه 1+5 اقرار به قبول حق طبيعي هسته‌اي ايران نكند،‌كار پيشرفتي نمي‌كند.

**ما در تعیین نامزد نهایی با بررسی معیارهای دیگر و توافق بین اعضا نامزد نهایی را انتخاب خواهیم کرد. 

** همه آحاد ملت هم می‌توانند کاندیدا شوند و هم رای دهند، اما این شورای نگهبان است که صلاحیت آنها را تایید می‌کند، هر کدام از کاندیداها بعد از تایید صلاحیت شدن می‌توانند به طور قاطع برنامه‌های خود را اعلام کنند و ما الان در جایگاه شورای نگهبان و مرجع تشخیص نیستیم که صلاحیت افراد و سلایق سیاسی را بررسی کنیم. 


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار