سمنان/

تاثیر ورزشهای هوازی در پیشگیری و درمان آلزایمر

عضو هیات علمی گروه تربیت‌بدنی دانشگاه سمنان گفت: ورزش‌های هوازی می‌توانند در پیشگیری و درمان بیماری آلزایمر تاثیرگذار باشند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،محمدعلی سالیانه اظهارکرد: آلزایمر بیماری‌ است که بعد از دوره میانسالی اتفاق می‌افتد. این بیماری همراه با از دست دادن حافظه کوتاه‌مدت همراه است؛ به طوری که فرد مبتلا به آن با ورود مطالب جدید، مطالب گذشته را فراموش می‌کند. هم‌چنین این افراد نسبت به اطرافیان خود حساس شده و دچار شک و بدگمانی می‌شوند.

این استاد دانشگاه عنوان‌کرد: آلزایمر کم‌کم روی حافظه بلند‌مدت نیز تاثیر می‌گذارد و در واقع می‌توان گفت ‌این بیماری حافظه پیش و پس‌گستر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و برای درمان آن از یکسری داروها استفاده می‌شود که فقط برای کنترل آن است.

وی افزود: این داروها علاوه بر این‌که عوارض خاص خود را به دنبال دارند، تهیه آن نیز هزینه‌بر است. از طرفی این داروها فقط آلزایمر را کنترل می‌کند و کاری از پیش نمی‌برند اما ورزش‌های هوازی، هم در پیشگیری و هم در درمان این بیماری موثر است.

سالیانه خاطرنشان‌کرد: ورزش کردن افرادی که دچار این بیماری هستند باعث می‌شود که خون‌رسانی در سیستم عصبی بیشتر شود و از رسوب پلاکت‌های 40 و 42 جلوگیری کند و درنهایت، افزایش جریان خون در سیستم عصبی، باعث فعال‌شدن سیستم استیل‌کولین شده که در مبتلا نشدن به بیماری آلزایمر موثر است.

وی بیان‌کرد: به هر حال به افرادی که در سنین جوانی و یا میانسالی به سر می‌برند پیشنهاد می‌شود که با انجام ورزش‌های هوازی از ابتلا به بیماری آلزایمر در سنین بعد از میانسالی پیشگیری کنند.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: خوزستان ، ورزش ، هوازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.