رسوايي مالي سناتور نيويورک و شماري از مقامات اين ايالت

سناتور ايالت نيويورک آمريکا که داوطلب تصدي شهرداري شهر نيويورک است، به اتهام فساد بازداشت شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، يک سناتور و چند مقام ديگر ايالت نيويورک آمريکا به اتهام کلاهبرداري و ارتشاء در ارتباط با انتخابات شهرداري  دستگير شدند.
به نوشته شماره امروز روزنامه نيويورک تايمز در اينترنت: سناتور مالکوم اسميت نماينده دموکرات سناي ايالت نيويورک روز سه شنبه از سوي داديارهاي فدرال به توطئه براي نامزدي شهرداري نيويورک از طريق ارتشاء متهم شد. همچنين دنيل هالوران عضو جمهوري خواه شوراي شهر از شهر کوئينز  و دو تن از رهبران جمهوري خواه ايالت نيويورک به نامهاي وينست تابون از شهر کوئينز و جوزف ساوينو از شهر برونکس که با وي در اين توطئه همدست بودند، از ديگر متهمان اين پرونده اند. اين چهار نفر به ارتشاء و کلاهبرداري متهم اند. سناتور اسميت به اخاذي نيز متهم  است.
اين اتهامات فورا در عرصه سياسي ايالت نيويورک که با وجود تلاشهاي ديده بانها و داديارهاي دولتي شاهد بحث درباره اتهامات جزايي و رسوايي هاي جديد در هر جلسه کنگره است،‌ جنجال برانگيز شد.
در جريان انتخابات نيويورک اين اخبار نگراني برخي راي دهندگان را تشديدکرده است. آنها احساس مي کنند به محض کناررفتن مايکل بلومبرگ شهردار کنوني که يک مستقل سياسي است و دور و بريهاي وي تاحدي عاري از فساد مالي اند، مجددا سياست ماشيني بر اين شهر مسلط خواهد شد.
پريت بارارا دادستان منهتن که دفتر وي پيگير اين پرونده است،‌ گفت دستگيري اين افراد نشان دهنده فرهنگ ارتشاء است که ظاهرا در هر سطحي از دولت نيويورک رواج يافته است.
در شکايت نامه تنظيم شده نحوه مبادله  پاکتهاي پول در رستورانها و اتاقهاي هتلهاي منهتن،  پرداخت هزارها دلار براي ترغيب رهبران جمهوري خواه در نيويورک به قراردادن نام سناتور اسميت از شهر کوئينز در فهرست جمهوي خواهان در ماه نوامبر تشريح شده است. آن رشوه ها براي بدست آوردن مدارکي پرداخت شد که به اسميت که رسما يک دموکرات است،  مجوز شرکت در انتخابات شهرداري را به عنوان يک جمهوري خواه مي داد.
يک مامور اف بي آي که در جريان آن توطئه خود را به عنوان يک تاجر جا زده بود، مکالمات بين متهمان  را ثبت کرده بود.
اين توطئه فقط يکي از سه مورد شکايت مطرح شده در اين پرونده است. در يک مورد ديگر،‌ هالوران متهم است که به دو نفر- شامل يکي از شاهدان  اين پرونده و مامور مخفي اف بي آي- قول مشاغلي را در ازاي پول و چک داده بود. هالوران کلا به دريافت بيش از چهل و پنج هزار دلار از آن دو متهم شده است.
در يک مورد ديگر  در دره اسپرينگ، شاهد و مامور مخفي با ايجاد يک شرکت عمراني صوري پيشنهاد ساخت يک مرکز اجتماعي را داده بودند. شهردار نورامي جاسمين و جوزف دسمارت معاونش متهم اند که از آن شرکت در ازاي حمايت شان از آن پروژه رشوه دريافت کرده اند. سناتور اسميت به آنها قول داده بود هر کاري که بتواند براي پيشرفت احداث جاده اي در نزديکي آن مرکز اجتماعي انجام خواهد داد.
هر شش متهم روز سه شنبه دستگير و متعاقبا پس از حضور در دادگاه ناحيه اي آمريکا در وايت پلينز به قيد وثيقه دويست و پنجاه هزار دلاري آزاد شدند.






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار