رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبرداد:

مراجعه بیش از 2 هزار مصدوم در هفته اول نوروز به بيمارستان

بی احتیاطی رانندگان در سفرهای نوروزی منجر به مصدوم شدن نزدیک به دو هزار و دویست نفر طی 72 ساعت گذشته در جاده های استان فارس شد.

محمد هادی ایمانیه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: علی رغم تمام تدابیری که در خصوص جلوگیری از بروز سوانح و حوادث رانندگی توسط اورگانهای مختلف از جمله ناجا در نظر گرفته شده بود باز هم بی احتیاطی رانندگان طی سفرهای نوروزی حادثه آفرید و منجر به مصدومیت نزدیک به 2200 نفر طی روزهای 5 فروردین ماه امسال تا ساعت 24 هشتم این ماه شد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه تعداد ماموریت های امداد و نجات پزشکی در ایام نوروزی نسبت به سال گذشته تغییر نکرده تاکید کرد: طی 3 روز گذشته نزدیک به 1900 ماموریت امدادی از 120 پایگاه امداد و نجات پزشکی استان فارس به عموم مردم ارائه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: آمار متوفیان ناشی از سوانح رانندگی امسال نسبت به سال گذشته 6 درصد کاهش یافته که از تعداد مصدومان ذکر شده تا ساعت 24 دیروز نزدیک به 39 نفر فوت شده و این در حالی است که متاسفانه آمار مصدومین امسال 3 و نیم درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

دکتر ایمانیه در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش آمار تصادفات رانندگی سه روز گذشته برای اعزام سریع مصدومان به مراکز درمانی تعداد آمبولانس ها را افزایش داده و همچنین هیچ یک از تخت های ویژه I.C.U, C.C.U با استفاده از جابه جایی پرستاران در بخش های مختلف بیمارستانها کاهش نیافته است و همچنین با توجه به شیفت بندی‌های صورت گرفته، پزشکان متخصص و جراحان برای رسیدگی مصدومین در مراکز درمانی استان فارس و محل استقرار تعریف شده برای آنها آماده هستند./س
برچسب ها: شیراز ، نوروز ، مصدوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار