معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان:

حکم اعدام برای ۶ نفر از متجاوزان به عنف در شوشتر صادر شد

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان، از صدور حکم برای شش نفر از متجاوزان به عنف در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،به نقل روابط عمومی دادگستری خوزستان، عبدالحمید امانت بهبهانی اظهار داشت: در راستای مبارزه با مفسدان، تبهکاران، مخلان نظم و امنیت عمومی و همچنین به منظور اجرای عدالت و تأمین امنیت برای شهروندان خوزستانی، دادگستری این استان با حضور قضات انقلابی، شجاع و عدالت محور و با عزمی راسخ، مصمم به برخورد همه جانبه بر اساس موازین شرع و قانون با این دسته از افراد است.

وی ادامه داد: به همین منظور شش نفر از متهمان پرونده مشارکت در سرقت مقرون به آزار و آدم ربایی و همچنین زنای به عنف در شهرستان شوشتر که عواطف مردم شریف استان خوزستان را جریحه‌دار کرده بودند، پس از دستگیری مورد محاکمه قرار گرفتند.

امانت بهبهانی گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد محاکمه در شعبه اول کیفری استان خوزستان، هر کدام از مته‌مان از جهت ارتکاب بزه مشارکت در سرقت مقرون به آزار به تحمل 10 سال حبس تعزیری و 74 ضربه شلاق و رد اموال مسروقه و همچنین از جهت ارتکاب عمل نامشروع زنای به عنف، به اعدام محکوم گردیدند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان، ضمن قدردانی از قضات شریف، شجاع و عدالت محور شعبه اول دادگاه کیفری استان خوزستان برای رسیدگی به این پرونده، تصریح کرد: رأی صادره پس از تایید در دیوان عالی کشور، قابل اجرا است.

وی هشدار داد: تبهکاران و کسانی که در دلشان سودای تعرض به اموال، نوامیس و امنیت شهروندان خوزستانی را دارند، ضمن توبه و انابه به درگاه خداوند متعال، از سرنوشت شوم مجرمانی که در چنگال عدالت گرفتار آمده‌اند، عبرت بگیرند و دنیا و آخرت خود را تباه نسازند.

امانت بهبهانی با بیان اینکه مردم خوزستان مستحق امنیتی پایدار هستند، گفت: مسئولان دادگستری استان و قضات اندیشمند به ویژه ریاست محترم کل دادگستری خوزستان، تمام تلاش خود را در راستای تأمین این امر مهم و مبارزه همه جانبه با اشرار و مفسدان اجتماعی به کار گرفته‌اند.

وی همچنین از زحمات قضات دادگستری شهرستان شوشتر، فرماندهان انتظامی و سایر ضابطینی که برای شناسایی، دستگیری و محاکمه این متهمان اقدام کرده‌اند و همچنین کسانی که در مسیر احقاق حق و تأمین امنیت استان قدم‌های مؤثر برمی‌دارند، تقدیر کرد.
برچسب ها: اعدام ، متجاوز ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.