امریکا ؛ اسیر لابی صهیونیسم

لابي صهيونيست که به لابي اسرائيل و يا لابي يهودي نيز معروف است، ائتلاف متنوعي از اشخاص و گروه‌ها را که با هدف حمايت از صهيونيسم و اسرائيل،براي نفوذ در سياست خارجي امريکا در تلاشند، در بر مي‌گيرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه پرس تی وی ؛ کوين برت، از بنيان‌گذاران ائتلاف مسلمان، يهودي، مسيحي گفت، صهيونيست‌ها در امريکا، کنگره خود را دارند. نيمي از پول پرداختي به نامزدهاي سياسي در سطح فدرال که هردو انتخابات کنگره و رياست جمهوري را در بر مي‌گيرد، از جانب اين گروه اهدا می شود.

کوين برت يادآور شد، باراک اوباما، رئيس جمهوري امريکا در دوره دوم رياست جمهوري اش و درپي انتقادات برخي از رئاليست‌هاي امريکايي از نفوذ روز افزون اسرائيل، تا حدي اين شانس را داشت تا به جاي منافع اسرائيل، منافع امریکا را دنبال کند.

برخي از نمايندگان رئاليست امريکايي مراتب ناخرسندي خود را از سلطه روز افزون اسرائيل بر سياست خارجي امريکا ابراز کرده بودند. اين نمايندگان به اين باور رسيده بودند که پيروي امريکا از « سياست هاي نابخردانه و جنايتکارانه اسرائيل» در تضاد با منافع امريکاست.اين فعال سياسي خاطر نشان کرد، اما درعين حال نمي‌توان از اوباما انتظار داشت تا از خواسته بين‌المللي مبني بر خروج اسرائيل از اراضي اشغالي حمايت کند. از نظر سياسي چنين چيزي در امريکا غير ممکن است چون ما به معناي واقعي تحت ديکتاتوري نظامي صهيونيست هستيم.

                                   آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 


برچسب ها: آمریکا ، لابی ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار