حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران در مهر ماه 1391، اخبار مختلفي را پي‌گيري كرد كه در اين گزارش به مهم‌ترين آن‌ها مي‌پردازيم.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترين اخبار مهر ماه 1391 در اين حوزه به‌ شرح زير است:

آمريكا و رژيم صهيونيستي جرأت حمله به ايران را ندارند/ حماسه 8 سال دفاع مقدس تضمين کننده 80 سال امنيت کشور

دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا گفت: امام(ره) با سرمايه مردمي، امنيت ملي ايران را در هشت سال دفاع مقدس تأمين كرد به گونه‌اي كه حماسه فرزندان ما در دفاع مقدس، تضمين كننده 80 سال امنيت كشورمان است.

توانايي حمله متقابل سايبري را داريم‌/ هيچ حمله سايبري به صورت رسمي از سوي ايران عليه آمريكا صورت نگرفته است
رئيس سازمان پدافند غير‌عامل با رد ادعاي حمله سايبري ايران به بانك‌هاي آمريكايي گفت: ما مي‌توانيم قدرتي توليد كنيم كه اگر حمله‌اي شود به آنها پاسخ دهيم‌؛ ويروس استاكس نت براي ما حقيقتاً بركات زيادي داشته است و باعث شد كه مسئولين هوشيار‌تر از قبل باشند و با قاطعيت مي‌گويم كه سيستم هسته‌اي ما نسبت به اين موارد واكسينه شده است.
 
معركه‌گردان اهانت به پيامبر اكرم(ص) آمريكا و رژيم صهيونيستي هستند

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش گفت: معركه گردان اهانت به پيامبر اكرم(ص) آمريكا و رژيم صهيونيستي هستند و كمك 5 ميليون دلاري صهيونيست‌ها به كارگردان فيلم موهن گواهي بر اين ادعا است.
 
بزرگ‌ترين پيروزي تاريخ جنگ‌هاي ايران در عمليات "مرواريد" رقم خورد

فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان اينكه در دريا دشمن آمده بود تا سيادت آب‌هاي خليج فارس را در دست بگيرد، گفت: نيروي دريايي ارتش با انجام عمليات مرواريد توانست بزرگترين پيروزي در تاريخ جنگ‌هاي ايران را رقم بزند.
 
یک گردان پیاده ما قادر است در یک شبانه‌روز کمر اسراييل را بشکند

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ما منافع حیاتی دشمنان را شناسایی و برای ضربه زدن اساسی و در هم شکستن این منافع حیاتی ساختار قدرت تهاجمی ایجاد کرده‌ایم.

احتمال منجر شدن جنگ آمريکا با ايران به جنگ جهاني
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه گفت: جنگ با ایران قابل کنترل و مدیریت نیست و شاید این جنگ به جنگ جهانی سوم تبدیل شود، یعنی ممکن است کشورهایی به نفع ایران و یا علیه ایران وارد جنگ شوند.
 
خودروهاي زرهي "هويزه" و "طلائيه" رونمايي شد
از دو خودروی زرهی شنی‌دار فوق سبک "هویزه" و نفربر چرخ‌دار "طلائیه" با حضور وزير دفاع رونمايي شد.

بیش از 3000 نقطه در کشور پهنه پدافند نظامی است
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) گفت: اکنون بیش از 3000 نقطه در کشور، پهنه پدافند نظامی است و قرارگاه تمام سیستم‌های پدافند کشور اعم از راداری، پرنده پروازی، توپخانه و موشکی ارتش و سپاه را کنترل و راهبری تاکتیکی می‌کند.
 
35 پایگاه نظامی آمریکا در تیررس موشک‌های دوربرد ایران قرار دارند
فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: نیروهای نظامی ایران جنگ در هوا، فضا و دریا را به خوبی آموزش دیده و جهت هر گونه دفاع از میهن اسلامی سازماندهی شده‌اند.

صيادي که سرنوشت عمليات "بيت‌المقدس" را تغيير داد

اين شهيد گران‌قدر فرماندهي نيروهاي ارتش اسلام در عمليات‏‌هاي پيروزمند ثامن‌الائمه، طريق‌القدس، فتح‌المبين و بيت‌المقدس را بر عهده داشت؛ عملياتي كه سرنوشت جبهه‌هاي اسلام عليه كفر را به پيروزي رقم زد و روند جنگ تحميلي را در مسير پيروزي ارتش اسلام قرار داد.

آمادگي‌هاي تانک "ذوالفقار" را متناسب با شرايط نبرد ناهمتراز افزايش داده‌ايم

فرمانده نيروي زميني با بيان اينكه آمادگي‌هاي تانک "ذوالفقار" را متناسب با شرايط ميدان نبرد افزايش داده‌ايم، گفت: در تانك ذولفقار متناسب با تهديدات قابليت‌هاي خوبي را هم در رديابي و هم در تيراندازي و هم در حمل سلاح‌هاي پيشرفته ايجاد کرده‌ايم و اين تانك در صحنه‌هاي نبرد ناهمتراز به خوبي انجام وظيفه خواهد کرد.

ما از چنین روزنامه‌هایی گله نداریم/ اینها اقتضای نوکریشان همین است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: کاملا طبیعی است وقتی دیگر صدام مرده و نیست تا با بسیجی‌ها بجنگد و خطر بسیج را نسبت به آمریکا و انگلیس مهار کند باید کسی جای صدام را پر کند و چه کسی بهتر از جیره‌بگیران سنتی و نسل اندر نسل انگلیس.
 
قدرت دفاعی ایران فراتر از مرزهای جغرافیایی است

جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: جمهوری اسلامی امروز کیلومترها فراتر از مرزهای جغرافیایی دارای قدرت دفاعی است.

"صمصام" ناشناخته‌ترین تانک ایرانی

صمصام به سامانه بومی هشدار دهنده لیزری که توانایی پوشش 360 درجه پیرامون تانک را دارد برای هشدار قفل شدن سلاح‌های لیزری مجهز شده است.

بازديد فرمانده کل سپاه از گردان واکنش‌سريع بسيج استان البرز

فرمانده کل سپاه پاسداران از گردان واکنش‌سريع بسيج استان البرز که براي رزمايش 20 هزار نفري محمدرسول‌الله تجمع کرده بودند، بازديد کرد.

واکنش فرمانده سپاه امام حسن مجتبي(ع) استان البرز به کاريکاتور موهن
فرمانده سپاه امام حسن مجتبي(ع) استان البرز در واکنش به انتشار کاريکاتور موهن گفت: بانيان اين کار بدانند با بصيرت مردم هميشه در صحنه به زباله‌دان تاريخ افکنده خواهند شد.

رزمايش بسيجيان محمد رسول‌الله در استان البرز برگزار شد

تجمع و رزمايش 20 هزار نفري محمد رسول الله بسيجيان با حضور فرمانده كل سپاه پاسداران برگزار شد.

نيروهاي مسلح ايران از چه راکت‌هايي استفاده مي‌کنند؟
امروزه راکت‌ها یکی از محبوب‌ترین سلاح‌های نظامی هستند که استفاده‌های گسترده‌ای دارند. راکت‌های دوش‌پرتاب محبوب‌ترین و رایج‌ترین سلاح ضد تانک در دنیا هستند.

خارج کردن منافقين از ليست تروريست‌ها نشانه ورشکستگي سياسي آمريکاست/ آماده ادامه مذاکرات هستيم

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل با بيان اين که ايران هيچ موقع از مذاکره خودداري نکرده و آماده مذاکرات هستيم، گفت:‌ خارج کردن گروهک منافقين از ليست تروريست‌هاي آمريکا نشانه ورشکستگي سياسي اين کشور است.

تفنگ تک تيرانداز "شاهر" و خودروي تاکتيکي "نينوا" رونمايي شد
با حضور فرمانده نيروي زميني ارتش، از تفنگ تك‌تيرانداز 14.5 ميليمتري «شاهر» و خودروي تاكتيكي «نينوا» رونمايي شد.

سردار وحيدي: آمريكا نام تحركات محدود خود در خليج فارس را "رزمايش" گذاشت
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از عدم حضور بسیاری از کشورها در مانور ضعیف و تبلیغاتی آمریکا در خلیج فارس خبر داد و گفت: آنها در چند نقطه محدود خلیج پهناور فارس تحرکاتی را داشتند و نام آنرا را رزمایش گذاشتند که این خود نشان‌دهنده سرشکستگی آنهاست.

رژیم صهیونیستی از خط قرمز عبور کرده است
وزیر دفاع با اشاره به نقاشی و تصویرسازی موهوم و مضحکانه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل گفت: این رژیم با داشتن ده‌ها کلاهک هسته‌ای و انواع سلاح‌های کشتار جمعی از خط قرمز عبور کرده و باید با آن برخورد شود.

تهديدات نتانياهو تکراري است/ بسيج به هر تهديدي پاسخ خواهد داد
جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين تهديدات نتانياهو عليه کشورمان را تکراري دانست و افزود: دريادلان بسيجي آماده هستند تا به تمام تکاليفي که بر دوش آنها گذاشته شده عمل کنند.

تقدير از سردار قاسم سليماني در جشنواره فيلم مقاومت
مراسم تقدير از سردار سرلشکر قاسم سليماني، فرمانده نيروي قدس سپاه در اختتاميه دوازدهمين جشنواره فيلم مقاومت برگزار شد.

دستيابي سپاه به محرمانه‌ترین اطلاعات دشمن/ افتتاح سامانه‌های فناوری اطلاعات نیروی دریایی سپاه
فرمانده نيروي دريايي سپاه امنیت اطلاعاتی را برای سپاه پاسداران، به منزله یک شاه کلید دانست و افزود: امروز نیروهای سایبری ما به راحتی به محرمانه‌ترین اطلاعات دشمن دست یافته‌اند و اصول نبرد سایبری به نحو مطلوبی ارتقاء پیدا کرده است.

اسرائيل با اولين شليک مرگ خود را رقم مي‌زند
معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: رژیم اشغالگر قدس نه تنها پتانسیل اقدام نظامی علیه کشورمان را ندارد، بلکه بخوبی می‌داند که با اولین شلیک، مرگ سریع خود را رقم خواهد زد.

ماجراي روحاني شهيدي كه به گردان زنان غواص فرستاده شد!
شهيد ملکي در طول راه به اين مي‌انديشيد که "خدايا من چه چيزي را بايد به اين خواهران بگويم؟ اصلا اين‌ها چرا غواص شده‌اند؟ يا ابوالفضل خودت کمکم کن."

امیدواریم این ساده‌انگاری‌ها با هوشیاری مسئولان مربوطه برطرف شود

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: متاسفانه گاهی ویروس ساده‌انگاری و فراموشی نسبت به آرمان‌های امام و شهیدان به بعضی مدیران و مقامات نیز سرایت می‌کند که خود سبب ایجاد فاصله میان آرمان‌های انقلاب و خواسته‌های مردم با آنها می‌شود.

هواپيماي مسافربري سانحه ديده سالم به زمين نشست

يك فروند هواپيماي مسافربري به‌دليل نقص فني مجبور به فرود اضطراري در فرودگاه مهرآباد شد كه با حضور به موقع كاركنان فني پايگاه يكم شكاري شهيد لشكري نهاجا بدون سانحه و به سلامت به زمين نشست.
 
صحنه گردان اصلی سیاست آمریکا جز یک مشت سرمایه‌دار یاغی و گاوچران‌های بی‌فرهنگ نیستند
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: صحنه گردان اصلی سیاست آمریکا جز یک مشت سرمایه دار یاغی و گاوچران‌های بی‌فرهنگ نیستند و گاوچران‌ها جز زبان شلاق و کمند را نمی‌فهمند.
 
سرلشكر صالحي را بيشتر بشناسيم
امير سرلشكر صالحي در 20 شهريور 1384 با حكم رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده كل ارتش منصوب شد. وي فارغ التحصيل از دانشكده افسري در رشته توپخانه و عضو هيات معارف جنگ شهيد صياد شيرازي است.

آمادگي سپاه محمد رسول الله براي اجراي طرح تحول اجتماعي در تهران
معاون فرهنگي سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ از برنامه ريزي اين نهاد براي اجراي طرح تحول اجتماعي در تهران بزرگ خبر داد.

سوريه محتاج سلاح كشورهاي ديگر نيست/ حضور دیگران در منطقه، پر هزینه و امنیت‌زداست
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح درباره ادعای انتقال سلاح ایران به سوریه با استفاده از فضای عراق با بيان اينكه سوریه محتاج سلاح دیگر کشورها نیست، گفت: این حرف‌ها کاملا بی‌اساس است و جمهوری اسلامی ایران آن را رد می‌کند.
 
برپايي رزمايش گردان‌هاي بيت المقدس در استان مركزي/بسيج در هر موقعيتي پاسخ‌گوي تمام تهديدات است

معاون عمليات سازمان بسيج مستضعفين گفت: امروز بسيج مستضعفين آمادگي دارد در هر موقعيتي به نحو احسن پاسخ‌گوي تمام تهديدات باشد.
 
سردار وحیدی با رئیس‌جمهور عراق دیدار کرد

سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در ادامه برنامه‌های خود در سفر به عراق، با جلال طالبانی رئیس‌جمهور عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

محال است ايران با آمريکاي مستکبر ارتباط برقرار کند

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ گفت: تا زماني که آمريکايي‌ها روحيه استکبار گرايانه و صهيونيستي خود را حفظ کنند، محال است ايران به عنوان کشوري که داراي نظامي بر پايه عدالت و خدا پرستي است، براي ارتباط با آنها گامي بردارد.

تا پاي جان در برابر هتاکان به ساحت پيامبر گرامي اسلام مي‌ايستيم

جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه تأکيد کرد: دشمنان اسلام و قرآن مطمئن باشند که نام پيامبر اسلام حضرت محمد (ص) و اهل بيتش روز به روز در تمام دنيا همانند ستارگاني درخشان بيشتر خواهند درخشيد.

شناسايي تمام تهديدات شهر تهران/ اجراي 500 طرح براي خنثي‌سازي تهديدات

معاون هماهنگ کننده سپاه محمد رسول الله(ص) گفت: در مجموعه سپاه محمد رسول‌ الله(ص) تهران بزرگ، تمام تهديدات موجود از جمله تهديدات فرهنگي شناسايي شده است.

نيازي به سامانه‌های پدافند هوایی خارجی نداریم/ آمادگي پدافند هوايي براي مقابله با تهديدات 360 درجه
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم انبياء(ص) با بیان اینکه پیام جمهوری اسلامی ایران همواره صلح و دوستی بوده است، گفت: با این وجود در صورت بروز هرگونه اتفاق، کشورهای تهدیدکننده سیلی محکمی از جمهوری اسلامی ایران خواهند خورد.

دو اقدام موازی ايران برای جلوگيری از هر تعرض دشمن/ دفع تهديدات راهكار سياسی ندارد

ريشه مشكلات اقتصادی، تهديدات دشمن عليه كشورمان و واكنش فرماندهان نظامی، ادعای مضحك اصلاح‌طلبان در قالب نامه حجاريان و ... از جمله موضوعاتی است كه مشاور عالی نماينده ولی فقيه به آن پاسخ داده است.
 
تشييع و خاکسپاري 35 شهيد دوران دفاع مقدس در 25 مهرماه/ جا ماندن پيکر 7 هزار شهيد در خاک عراق

فرمانده کميته جستجوي مفقودين ستادكل نيروهاي مسلح از تشييع و خاکسپايري 35 شهيد دوران دفاع مقدس در 25 مهرماه خبر داد و گفت: از وزارت خارجه ايران درباره پيگيري، جستجو و کاوش شهداي دوران دفاع مقدس در خاک عراق تقاضاي کمک و همکاري داريم.
 
مجموعه موازی غنی‌سازی «فردو» از شاهکارهای پدافند غیرعامل است
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: پروژه‌های مهمی در بخش مخابرات، صدا و سیما، هسته‌ای به انجام رسیده که از جمله این پروژه‌ها مجموعه موازی غنی‌سازی فردو است که از شاهکارهای پدافند غیر عامل محسوب مي‌شود.
 
توانايي نیروی هوافضاي سپاه در عرصه نبردهاي موازي
فرمانده دافوس سپاه با اشاره به آمادگی اين نيرو براي دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی در صحنه جنگ هوشمند و دانش بنیان افزود: نیروی هوافضاي سپاه قادر است در یک نبرد موازی اهداف کلیدی دشمن را مورد هدف قرار داده و منهدم سازد.
 
آخرين وضعيت پرونده "باغ قلهك"/ به تنهايي نمي‌توانم يقه انگليسي‌ها را بگيرم

رئيس سابق بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس با بيان اينكه همه اطلاعات مورد نياز جهت اقامه دعوي براي بازپس‌گيري "باغ قلهك" به کميسيون امنيت ملي مجلس ارائه شده بود، گفت: دليل اين بي‌توجهي را بايد از کساني پرسيد که اهميتي به اين موضوع نمي‌دهند؛ وظيفه ما اثبات حق بود و احقاق حق به عهده ساير دستگاه‌هاست.
 
به دنبال برنامه‌اي هستيم كه در جنگ كمترين خسارت را ببينيم
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: کم یا زیاد بودن تهدیدات اهمیت چندانی ندارد و ما در پدافند غیر عامل به دنبال برنامه‌ای هستیم تا در هنگام جنگ کمترین خسارت جانی و مالی را داشته باشیم.
 
گنبد آهنين اسرائيل کارايي ندارد/ رژيم صهيونيستي ضعف‌هاي بسياري دارد

معاون هماهنگ كننده سپاه پاسداران با اشاره به حضور يک پهپاد بر فراز سرزمين‌هاي اشغالي گفت: حضور اين پهپاد در عمق 100 كيلومتري سرزمين‌هاي اشغالي نشان دهنده اين است كه گنبد آهنين رژيم صهيونيستي، اثري ندارد.

نقش محوري دانشجويان دانشگاه دافوس در رزمايش‌هاي نيروهاي مسلح/ به علوم روز مجهز شده‌ايم

فرمانده دانشگاه جنگ گفت: امروز به علوم روز مجهز شده‌، استاد سازي و کادر سازي کرده‌ايم و الحمدالله اکنون هيئت علمي دافوس بيش از 60 نفر هستند.
 
انگليس به فكر كاهش آلام مردم خود و رفع اشغال ‌از جزاير متعلق به ديگران باشد
وزير دفاع ايران در واکنش به اظهارات ضد ايراني وزير دفاع انگليس گفت: شايسته است وزير دفاع انگليس بجاي اينگونه اظهارات سخيف و بي‌مايه به فكر كاهش آلام و درد و رنج مردم انگلستان بخصوص مردم استقلال‌طلب ايرلند شمالي و رفع اشغال ‌از جزاير متعلق به ديگران باشد.
 
عمليات برون‌ مرزي‌ "فتح 1 سپاه پاسداران" کمر دشمنان انقلاب را شکست

موفقيت‌هاي به دست آمده در عمليات برون‌ مرزي‌ "فتح 1" سپاه پاسداران کمر دشمنان انقلاب را شکست و باعث شکسته شدن روحيه نظامي فرماندهان دشمن و تلاش بيشتر عراق براي پذيرش آتش بس از سوي ايران شد.
 
خدمت در سپاه نعمتی بزرگ است/نیرویی به قدرتمندی سپاه در خاورمیانه وجود ندارد

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: خدمت در سپاه نعمتی بزرگ است و هر كس در اين نهاد مقدس خدمت كند بايد بداند كه موهبتي نصيب او شده است.

اعزام راهيان نور به سوريه و لبنان را در دستور كار داريم

جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين از اعزام كاروان راهيان نور به سوريه و لبنان خبر داد و گفت:‌ به دليل نبود شرايط مناسب اين اعزام به زماني كه موقعيت لازم فراهم شود موكول خواهد شد.

توانمندي‌هاي ايران اوج گرفته است
معاون هماهنگ‌كننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: تفاوت دوران حاضر با دوران دفاع مقدس اين است كه وضعيت دشمنان ما بدتر شده اما توانمندي‌هاي جمهوری اسلامی ایران اوج گرفته است.

جوانان بايد خارج از قالب راهيان نور به مناطق عملياتي جنگ‌هاي 33 و 22 روزه اعزام شوند
رئيس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس گفت: اعزام جوانان به مناطق عملياتي جنگ‌هاي 33 و 22 روزه مي‌تواند براي آنها به عنوان نمونه‌اي کوچک و امروزي از انقلاب اسلامي داراي آثار خوبي باشد، اما اين کار بايد خارج از قالب‌ اردوهاي راهيان نور صورت گيرد.

افتتاح 8 واحد توليدي جديد در حوزه مواد منفجره و پيشرانه

سردار وحيدي در مراسم افتتاح جديدترين خطوط توليدي وزارت دفاع گفت: افتتاح اين خطوط توليدي، نماد برجسته ديگري از تحريم‌شكني، خودباوري و خوداتكايي در فناوري‌هاي پيشرفته و پيچيده صنايع دفاعي است كه دشمنان را دچار حيرت و سردرگمي مي‌كند.
 
به‌زودی شاهد تجمعات و آشوب‌های خیابانی در لندن خواهیم بود
معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به مضحک و سیاسی خواندن اهدا جایزه صلح نوبل به اتحادیه اروپا گفت: اهدا جایزه به اتحادیه اروپا این حقیقت را که اکثر اقدامات این سازمان تحت سیاست‌های رژیم‌های سلطه انجام گرفته است را تائید می‌کند.
 
پرواز پهپاد حزب‌الله بر فراز سرزمین‌های اشغالی حق طبیعی آنان است

وزیر دفاع با بیان اینکه هرآنچه در اختیار داریم در زمان خود برای دفاع از امت و سرزمین‌های اسلامی، مورد استفاده قرار می‌دهیم، گفت: ما پرواز پهپاد حزب الله لبنان بر فراز سرزمین‌های اشغالی را حق طبیعی آنان می‌دانیم.

دستيابي ايران به پيشرفت‌هاي اطمينان‌بخش در توليد سامانه جايگزين S300

معاون تحقيقات، پشتيباني و آماد ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: در توليد جايگزين سامانه S300 به پيشرفت‌هاي خوب و اطمينان‌بخشي دست يافته‌ايم و كساني كه سعي كردند اين تجهيزات را از دسترس ايران دور نگه دارند به زودي با مشاهده توانمندي جوانان متخصص ايراني در اين عرصه، از كار خود پشيمان خواهند شد.
 
شهدا در اوج مظلوميت به مصداق اقتدار بودند
رئيس کميته مفقودين نيروهاي مسلح گفت: شهدا در اوج مظلوميت به مصداق اقتدار بودند.
 
اجراي 800 پروژه دفاعي در دانشگاه‌هاي کشور

معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اينکه دفاع مقدس باعث شد که ما ورود بسيار خوبي به عرصه پژوهشي داشته باشيم از اجراي 800 پروژه دفاعي در دانشگاه‌هاي کشور خبر داد.

اولين همايش ملي حوزه آيروديناميک و هيدروديناميك برگزار شد

صبح امروز اولين همايش ملي حوزه آيروديناميک و هيدروديناميك با حضور جمعي از مسئولان لشکري و کشوري در مرکز نمايش‌هاي هوايي برگزار شد.
 
تکذيب دخالت سپاه در اختلال سايبري ديگر کشورها
فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ ضمن تشريح اهداف رزمايش "الي بيت‌المقدس گفت: سپاه هيچگونه دخالتي در زمينه اختلال سايبري سيستم‌هاي اطلاعاتي کشورهاي ديگر انجام نداده و اخبار منتشره در اين مورد کذب محض است.

جانشین فرمانده سپاه سیستان‌ و بلوچستان به شهادت رسید
جانشین فرمانده سپاه سلمان، امروز(سه‌شنبه) در اثر جراحات ناشی از جانبازی و مجروحیت دوران دفاع مقدس به خیل یاران شهیدش پیوست.

نفوذ گفتمان انقلاب اسلامی و ضد صهیونیستی مهارنشدنی است
معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، در واکنش به حذف شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از هاتبرد اظهار داشت: این اقدام غیرحرفه‌ای و از مصادیق تروریسم رسانه‌ای است.

رزمايش "الي بيت المقدس" آغاز شد
رزمايش "الي بيت المقدس" صبح امروز با حضور جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران آغاز شد.

"الي بيت المقدس" پاسخي دندان‌شكن به آمريكا و رژيم صهيونيستي

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ گفت: رزمايش "الي بيت المقدس" پاسخي دندان‌شكن به آمريكا و رژيم غاصب صهيونيستي براي اهانت به پيامبر اكرم(ص) است.
 
نامگذاري 8 آبان به عنوان روز پدافند غير عامل/ 3000مانور سايبري برگزار مي‌شود
رئيس سازمان پدافند غير عامل گفت: با توجه به اینکه روز 8 آبان به عنوان روز پدافندغیرعامل نامگذاری شده، امسال برنامه‌های متعددی در قالب هفته دفاع غیرعامل از قبیل مانور، که حدود 3000مانور مدارس،کارخانه‌ها و صنایع در زمينه دفاع سايبري برگزار مي‌شود.

دستيابي ايران به فناوري پهپادهاي برد هزاران كيلومتري در آينده

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران گفت: همانطور كه به فناوري پهپاد با برد بيش از 100كيلومتر رسيده‌ايم، در آينده نزديك به فناوري پهپادهاي برد هزاران كيلومتري نيز دست خواهيم يافت.
 
نمایش اقتدار بسیج در "مانور اقتدار"

مراسم افتتاحیه رزمایش "الی بیت المقدس" با اجرای مانور اقتدار آغاز شد و بسیجیان در این مانور با شعارهای"ای رهبر آزاده، آماده ایم آماده"، لبیک یا خامنه ای(مدظله العالی)"و...به اجرای عملیات رزمی، نمایش تجهیزات، عملیات رزمی نمایشی، راپل و رهایی گروگان فرضی پرداختند.

تعرض‌كنندگان در گرداب عميق ايران غرق خواهند شد
مشاور مقام معظم رهبري در ستاد كل نيروهاي مسلح با تأکيد بر اين که اگر کسي يا کشوري به ايران تعرض کند در گرداب عميق ايران غرق خواهد شد، افزود: به شيطان بزرگ توصيه مي‌کنيم که عاقلانه رفتار کند.
 
صدها پهپاد در 25 مدل مختلف با سيستم‌هاي جديد پرواز خواهند كرد/ مردم در انتخابات به افراد سازشكار با آمريكا راي نمي‌دهند

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: رژيم صهيونيستي كه با پرواز يك پهپاد در آسمان‌هايشان فرمانده عزل مي‌كنند و حدود يك هفته به كما مي‌روند بايد خودشان را آماده كنند براي روزي كه صدها پهپاد با 25 مدل مختلف با سيستم‌هاي جديد بر روي آسمان‌هايشان پرواز خواهد كرد كه نتوانند آن‌ را مهار كنند.

برخورد با اغتشاشگران در خيابان‌هاي تهران‌/ انجام تمرينات شهري

مقابله با تهديدات داخلي، عمليات پاک‌سازي منطقه، آزادسازي‌گروگان‌ها، رژه موتورسواران از جمله برنامه‌هاي رزمايش الي بيت‌المقدس در مرحله دوم بود که در پادگان سيدالشهدا(ع) تهران برگزار شد.
 
حادثه تروريستي چابهار وحدت شيعه و سني را بيشتر خواهد كرد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پی شهادت 2 تن از بسیجیان در حادثه تروریستی چابهار پیامی صادر و تاکیدکرد: حاصل این حرکات تروریستی نتیجه‌ای جز وحدت و انسجام شیعه و سنّی نداشته و علاوه بر تقویت جایگاه والای اسلام عزیز و ایران اسلامی در افکار عمومی جهانیان؛ به شکست حتمی و زوال و اضمحلال قریب‌الوقوع استکبار جهانی منجر خواهد شد.
 
امير سرلشکر اصلاني به شهادت رسيد
امير سرلشکر اصلاني از فرماندهان لشکر 84 خرم آباد پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشي از مجروحيت‌ها و وجود تركش‌هاي متعدد در بدن، دعوت حق را لبيك گفته و به جمع ياران شهيدش پيوست.مدعيان حقوق بشر بايد پاسخگوي حادثه تروريستي چابهار باشند
مشاور نماينده ولي‌فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به حادثه تروريستي چابهار گفت: مدعيان حقوق بشر و در راس آن آمريکا و اسرائيل بايد پاسخگو اقدامات تروريستي عوامل وابسته به خود در ايران باشند.

مدعيان حقوق بشر بايد پاسخگوي حادثه تروريستي چابهار باشند
مشاور نماينده ولي‌فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به حادثه تروريستي چابهار گفت: مدعيان حقوق بشر و در راس آن آمريکا و اسرائيل بايد پاسخگو اقدامات تروريستي عوامل وابسته به خود در ايران باشند.

مانور خدمت‌رسانی شهید «حامد بِزی» برگزار می‌شود
مانور خدمت رسانی شهید بِزی با اعزام گروه جهادی و مقر بهداری به شهرستان‌های چابهار و نیکشهر توسط قرارگاه جهادی شهید شوشتری، در 13 آبان ماه برگزار می‌شود.
 
يادگار دوران دفاع مقدس را بهتر بشناسيم

سردار علي فضلي، جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين كه پيش از اين، معاونت عملیات فرماندهی کل سپاه را نيز بر عهده داشت، از ارزشمندترين يادگاران دوران دفاع مقدس به شمار مي‌رود.
 
تشييع پيكر شهداي تازه تفحص شده در ماه محرم/ باقي ماندن پيكر 7 هزار شهيد در عراق
فرمانده کميته جستجوي مفقودين ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: پيكر شهدايي كه اخيرا تفحص شده‌اند، در ماه محرم تشييع خواهند شد.
 
امکان جنگ نظامی علیه ایران وجود ندارد/ سپاه در دفاع از معيار‌هاي انقلاب کوتاه نمي‌آيد
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز با توجه به وضعیت دشمنان، امکان جنگ نظامی علیه ایران وجود ندارد، گفت: سپاه پاسداران همواره آماده دفاع از انقلاب اسلامی است و در این دفاع هم از معیارها کوتاه نخواهد آمد.

دشمن از واکنش غیرمنتظره ایران هراس دارد
فرمانده کل ارتش گفت: دشمن، گیج این مسأله است که اگر اقدامی علیه ما انجام دهد چه حوادث تلخی در انتظارش خواهد بود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دفاعی ، امنیتی ، ارتش ، سپاه ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار