دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی:

ائتلاف بزرگ اصولگرايان و رسيدن به فهرست واحد، راهبرد انتخاباتي مؤتلفه است

دبير کل حزب مؤتلفه اسلامي گفت: در انتخابات سال آتي ائتلاف بزرگ اصولگرایان و محوريت، روحانيت مد نظر قرار دارد و همچنين ائتلاف اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها ضروری است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران "محمد‌نبي حبيبي" دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: برای اولین بار پس از انقلاب حزب مؤتلفه اسلامی برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد حزبی معرفی کرده است و آقای آل اسحاق با توجه به سوابق و تحصیلات می‌توانند چالش‌های اقتصادی داخلی و خارجی ایران را حل کنند .

وی در جمع دبیران استانهای حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به جلساتی که در مؤتلفه اسلامی بر پا شد اظهار داشت : در جلسات گذشته مقرر شد تا  یک فرد را به جبهه پیروان خط امام و رهبری معرفی کنيم ،  که با دکتر آل اسحاق به رايزني نشستيم، وپس از بررسي هاي لازم وي را  به عنوان نامزد پیشنهادی  حزب به طور رسمي معرفی کرديم .

حبیبی اظهار داشت: در نهایت ائتلاف بزرگ اصولگرایان از میان نامزدهاي مطرح جبهه پيروان آقایان" آل اسحاق ، متکی و باهنر"  تصميم مي‌گيرد که کدام يک از کانديداها  بر اساس مقبوليت مردمي در انتخابات حاضر شوند .

حبیبی  با بیان اینکه جبهه پیروان خط امام و رهبری شامل 15 تشکل است که حزب مؤتلفه یکی از آنها است افزود : در انتخابات ائتلاف بزرگ اصولگرایان مورد نظر ماست و در این ائتلاف بزرگ محوریت را برای روحانیت قائل هستیم .

دبير کل حزب مؤتلفه گفت : اگر اصولگرایان بطور مثال 20 میلیون رأی داشته باشند، اما با تعدد  کاندیدا در انتخابات حاضر شوند ، جناح‌های رقیب از شکسته شدن رای اصولگرایان سود مي‌برند؛ همانطور که در انتخابات‌های گذشته مجلس در برخی استانها بر طبق اين روال  رقيب پیروز میدان شد .

حبیبی با اشاره به دلایل انتخابات آل اسحاق به عنوان گزینه پیشنهادی بيان کرد: با توجه به دغدغه مردم که امروز از نظر سنجی‌ها مشخص است  اولویت جامعه اقتصادی است وما آقای آل‌اسحاق را با توجه به اصالت خانوادگی ، تجربه کار و تحصیلات اقتصادی و مدیریتی و سابقه حزبی که  دارا بود برگزيديم.

وي با اشاره به  سابقه کاري آل اسحاق در زمينه اقتصاد و تجربه وزارت اظهار داشت : در میان نامزدهای جبهه پیروان خط امام و رهبری آقای آل اسحاق  برنامه‌های اقتصادی برای ارائه دارد .

حبیبی با بیان اینکه نامزد موتلفه باید از کلی گویی پرهیز کند و باید فرمول و نسخه حل مشکلات مردم از جمله اقتصاد را بیان کند افزود : ما دچار توهم نشده‌ایم و با طرح گفتمان اقتصادی و ارائه راهکار پابه عرصه گذاشتیم.

وی با اشاره به برنامه چشم انداز حزب مؤتلفه اسلامی که در آن به کادرسازی توجه شده است بيان کرد : ما برای هر پست کشور باید افرادی کارآمد تربیت کنیم . در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی 18 نفر با کارت مؤتلفه به مجلس راه یافتند که این در مجلس نهم به سی نفر افزایش یافت .
 
 دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه اگر نامزد حزب مورد توافق اصولگرایان واقع نبود، چه می‌شود افزود : اگر آقای آل اسحاق در جمع بندی اصولگرایان انتخاب نشوند و یا اینکه مردم به او رأی ندهند باز هم این فرصتی است که دیدگاه‌های حزب درباره مسائل مختلف کشور از طریق ستاد معرفی می‌شود .

حبیبی درباره انتخابات شوراهای شهر و روستا هم برائتلاف اصولگرایان تاکید کرد و گفت:انتخابات شوراها اگر از انتخابات ریاست جمهوری مهم‌تر نباشد از اهمیت کمتري برخوردار نیست، چراکه رقبا در پی تسخیر کرسی‌های شوراها هستند و راهبرد ما این است که با تمام اصولگرایان مذاکره کنیم تا به یک فهرست واحد برسیم و این ضرورت دارد .

حبیبی در پایان در پاسخ به سوال برخی از دبیران استانها پیرامون موضوع حزب در قبال هدفمندی یارانه ها اعلام کرد : این جراحی اقتصادی برای کشور ضروری بوده و هست. اما باید در اجرا به افراد کم بضاعت توجه بیشتر شده و اين قشر حمایت بيشتري شوند .

 وي ادامه داد : نظام مستعد اجراي هدفندي يارانه‌ها است و اقتصاد کشور با اين شيوه سالم سازی می‌شود؛ اما در اجرا تخلف هایی صورت گرفته که باید اصلاح شود .

حبيبي گفت : سهم تولید آنچنان که باید پراخت نشده  و به جای ردیف بودجه‌ای 29 هزار میلیاردی هدفمندی 45 هزار میلیارد تومان خرج شده است، که از محل های اعتباری دیگر کاسته  و به اصل هدفمندی يارانه‌ها ضربه زده است .

دبير کل حزب مؤتلفه تأکید کرد : جراحی بزرگ اقتصاد باید به جراح کاردان سپرده شود .

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار