منصوري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاكيد كرد

خروج بن‌لادن از ليست سياه شوراي امنيت اقدامي سياسي- تبليغاتي از سوي غرب

يک کارشناس سياست خارجي گفت: حذف نام اسامه بن‌لادن از ليست تحريم‌هاي شوراي امنيت يک اقدام سياسي، تبليغاتي در راستاي سياست‌هاي شوم غرب است.

"جواد منصوري" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به خروج اسامه بن‌لادن از ليست تحريم‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل، اظهار داشت: با توجه به اشتراکاتي که در اهداف و  برنامه‌هاي جنايتکارانه گروه‌هاي تروريستي طالبان و القاعده مشاهده مي‌شود، بنابراين پي بردن به اين مهم که ماهيت اين دو گروه در راستاي منافع ملت افغانستان بوده امري مذبوح است.

وي ادامه داد: تاسيس گروه‌هاي تروريستي همچون القاعده و طالبان با يک هدف مشخص و آن لطمه زدن به اعتبار جهان اسلام و مخدوش کردن چهره اسلام با استفاده از اقدامات افراط‌گرايانه انجام شده است.

منصوري با بيان اينکه کشته شدن اسامه بن‌لادن سرکرده سابق گروه تروريستي القاعده همچنان در هاله‌اي از ابهام قرار دارد، تصريح کرد: خروج نام بن‌لادن از ليست تحريم‌هاي شوراي امنيت هيچ تاثيري در عملکرد گروه تروريستي القاعده نداشته و تنها اين سوال را در ذهن متبادر مي‌کند که دليل اين اقدام پس از گذشت دو سال از مرگ وي چيست.

وي در ادامه اظهار داشت: القاعده و طالبان گروه‌هاي تروريستي هستند که هيچگاه در چارچوب قانون و موازين بين‌المللي عمل نکرده‌اند.

منصوري حذف نام اسامه بن‌لادن از ليست تحريم‌هاي شوراي امنيت را يک اقدام سياسي، تبليغاتي در راستاي سياست‌هاي شوم غرب دانسته و افزود: وارد کردن و خارج کردن گروه‌هاي تروريستي از ليست گروه‌هاي تروريستي سازمان ملل طي 20 سال گذشته همواره يک جريان تبليغاتي در سطح بين‌المللي بوده است.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان با تاکيد بر اينکه اين قبيل اقدامات هيچ تاثيري در ماهيت شوم اين گروه‌هاي تروريستي نخواهد داشت، خاطر نشان کرد: آمريکا و غرب با توسل به هر اقدام جنايتکارانه‌اي در تلاش براي اجراي سياست‌هاي خصمانه خود در منطقه هستند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار