رویکرد اقتصاد دنیا اقتصاد دانش بنیان است

رئیس مرکز همکاری های فناوری و نوآوری گفت: رویکرد اقتصاد دنیا بر مبنای اقتصاد دانش بنیان است از این رو ایران برای هم سو شدن با دیگر کشورها بايد دانش و اقتصاد را به موازات هم دنبال کند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ امیری نیا، رئیس مرکز همکاری های فناوری و نوآوری امروز در دومین نمایشگاه بین المللی فناوری های پیشرفته گفت: ایران به صورت تاریخی دانشمندان بزرگی را به دنیا معرفی کرده است که در چند قرن گذشته به خاطر غفلت حکام کمتر به مباحث علم و فناوری توجه شده بود اما اکنون بعد از انقلاب اسلامی ما شاهد پیشرفتهای زیادی در حوزه ی تکنولوژی های پیشرفته به خصوص هوا فضا، هسته ای و ... هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد: که ایران بتواند به صورت مشترک با روسیه اقدامات مفیدی انجام دهد و افزود: خوشبختانه روسیه طی سالیان سال به توسعه ی علم و فناوری دنیا خدمات فناوری کرده است،‌ همچنین دانشمندان بزرگی را در حوزه های مختلف علم به دنیا معرفی کرده است.

وی همچنین عنوان کرد: دیروز توافقات خوبی را با وزارت بهداشت روسیه داشتیم.

امیری نیا تصریح کرد: در حوزه ی سیاسی اقدامات مشترکی ایران و روسیه انجام داده اند ما می توانیم در حوزه ی علمی نیز این اقدامات را با توجه به حضور تعداد زیادی از شرکت هاي دانش بنیان از روسیه رئیس مرکز همکاری های فناوری و نوآوری با بیان اینکه ایران در حوزه ی علم و فناوری در سطح منطقه و جهان پیشرفت قابل توجهی کرده است اذعان داشت: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان روسیه به خصوص در حوزه ی های تک استفاده کرده و با حمایت دولت به انتقال دوجانبه ی علم از روسیه و ایران شاهد باشیم.

وی در پایان از آمادگی مرکز همکاری های فناوری و نوآوری در این خصوص خبرداد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار