فروش اینترنتی محصولات سایپا متوقف شد/ واکنش زاکانی به اختصاصی سازی سایپا

من شنیده‌ام که پیش‌فروش کرده‌اند و زیر حرفشان زده‌اند و دارند با قیمت بالاتری خودرو را عرضه می‌کنند و این خیلی بد است. بد است که ما وارد شویم و با کسی برخورد کنیم. خودشان باید مراعات کنند.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور شب گذشته در برنامه گفت‌وگوی زنده تلویزیونی شبکه اول سیما، در پاسخ به سوال مجری درباره افزایش شدید قیمت خودرو و وجود اختلاف بین سازمان حمایت، شورای رقابت و خودروسازان گفت: حق با شورای رقابت است. من با هیچ قیمتی با هیچ کسی تفاهمی نکردم.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: خودروسازان آمدند در دولت گفتند که ما منابع لازم داریم. در دولت بحث مفصلی شد که ما به تامین منابع خودروسازان کمک کنیم.

وی این موضوع را یک تصمیم کلی دانست و اظهارداشت: این تصمیم 7 ماه پیش گرفته شد، که غیر از کالای اساسی سایر کالاها با ارز مبادله‌ای است. بنابراین حرف جدیدی نیست که من گفته باشم.

رئیس شورای عالی اقتصاد با بیان اینکه این تصمیم از جمله برای خودرو نیز بود، یادآور شد: آنها خودشان رفته بودند با وزیر مربوطه گفت‌وگو کردند و در سازمان حمایت یک تعهدی دادند که آقایان اجازه بدهند اینها خودشان بازار را مدیریت کنند که قیمت را بیاورند که معادل ارز مبادله‌ای بشود، البته در بخشی که ارزبری دارد و گرنه در بخشی که ارزبری ندارد، باید با قیمت‌های داخلی باشد.

احمدی‌نژاد در ادامه خطاب به خودروسازان اذعان داشت: البته خودروسازان نیز باید رعایت کنند. آنها هم مثل بقیه هستند و نباید سعی کنند از فضا درست استفاده نکنند. خوشبختانه خودروسازان ما خیلی پولدار هم هستند.

* خودروسازان زیر حرفشان زده‌اند

رئیس جمهور با بیان اینکه همه باید رعایت کنند و نباید برخورد کنیم، تاکید کرد: من شنیده‌ام که پیش‌فروش کرده‌اند و زیر حرفشان زده‌اند و دارند با قیمت بالاتری خودرو را عرضه می‌کنند و این خیلی بد است. بد است که ما وارد شویم و با کسی برخورد کنیم. خودشان باید مراعات کنند.



  به گزارش مشرق طبق عکس بالا مشاهده می کنید که پیش فروش و فروش قطعی محصولات سایپا از امروز متوقف شده است و نمایندگی های این شرکت نیز پاسخگو نمی باشند .

* وزارت صنعت در برابر واردات خودرو مانع تراشی می‌کند

احمدی نژاد در ادامه انتقادهای بی سابقه خود از مدیران صنعت خودروسازی کشور اظهار داشت: در حال حاضر در خودرو یک حالت انحصار پیدا شده است. دارم به این نتیجه می‌رسم که ما کنترل واردات خودرو را از وزارت صنعت بگیریم. علت هم آن است که وزارت صنعت در مقابل واردات مانع‌تراشی می‌کند و خودروسازان داخلی هم دارند در حق مردم اجحاف می‌کنند. از این رو امیدوارم خودشان را اصلاح کنند.

احمدی نژاد اذعان داشت:بالاخره ما با توجه به شرایط و تجربیات امسال و با توجه به عملکرد بودجه و نحوه استحصال منابع نفتی، باید ببینیم که چقدر در آینده داشته باشیم و بعضی از سازوکارهایی که سایر منابع کشور را فعال کند. اینها را مطالعه و تعبیه کردیم و دولت مسائل حقوقی‌اش را در نظر گرفته است.

حال ضمن تشکر از رئیس جمهور بدلیل این انتقادها که دردل بسیاری از مردم نیز می باشد ، این نکته را یادآور می شویم که اختصاصی سازی سایپا در همین دولت بر خلاف اصل 44 انجام شد و زاکانی نمایتده مجلس نیز امروز در نطق پیش از دستور مجلس گفتند که : "ما امروز نيازمند عمل شجاعانه و مدبرانه ايم  بعنوان نمونه و مثال اختصاصي سازي شركت سايپا و حركت غيرقانوني صورت گرفته برخلاف قانون اصل 44 كه علي رغم تخلف انجام پذيرفته بيش از دو سال است به نتيجه شفافي نرسيده است. اين انتقاد اولاً از كميسيون هاي  اصل نود و صنايع مجلس بوده و ثانياً دولت كه سهامدار بخش زيادي از اين شركت است مي بايست بدون اغماض اقدام به بازپس گيري حقوق ملت نمايد و قوه قضائيه نيز با مجرمان مربوطه با اشد مجازات برخورد كند."

آقای احمدی نژاد تا دیر نشده با ورود به اختصاصی سازی سایپا و باز پس گیری بیت المال و ابطال واگذاری این حق را به ملت بازگردانید و همچنین با انتصاب مدیری شایسته برای مدیریت ایران خودرو و سایپا کمی به اوضاع و احوال این صنعت سامان بخشید .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار