یک فعال سیاسی انگلیسی:

غرب از حمایت مسلحان عقب نشینی کرده است

یک فعال سیاسی انگلیسی گفت درحالی که غرب نگران تسلط افراد مسلح بر سوریه است از حمایت این گروه عقب نشینی کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، یک فعال سیاسی انگلیسی به عقب نشینی غرب از حمایت مسلحان و ترس انان به تسلط احتمالی مسلحان تکفیری بر سوریه تاکید کرد.

وی تصریح کرد: اوضاع سوریه تغییر کرده است و به سمت اجماع بین المللی بر ضرورت ایجاد راه حل سیاسی پیش می رود.

وفیق مصطفی عضو حزب محافظه کاران انگلیس در گفتگو با شبکه العالم تصریح کرد: سوریه به میدان خونین تسویه حسابهای سیاسی واستراتژی در منطقه تبدیل شده است وانتظار نمی رود کشورهای مهم دنیا و حتی ترکیه نظام سوریه را تایید کنند.

وی افزود: ترکیه وارد بحران سوریه شده است زیرا در حال حاضر دهها هزار پناهنده سوری در ترکیه بسر می برند.

وی تاکید کرد سوریها باید بدانند راه حل برون رفت از بحران سوریه ،فقط سیاسی است والان وقت سرزنش دیگران نیست بلکه وقت جلوگیری از ریختن خون شهروندان سوری است .

وی خاطر نشان کرد:بسیاری از کشورها در بحران سوریه فرورفته اند بگونه ای که بسیاری از مسلحان به زبان عربی تکلم میکنند وتابعیت کشورهای عربی دارند.

وی ادامه داد: غرب کم کم از تسلط احتمالی مسلحان برسوریه احساس ترس میکند.

وی با تاکید بر اینکه غرب بخوبی میداند که تغییر اسد به معنی استقرار امنیت در سوریه نیست تصریح کرد حکومت سوریه امروز از لحاظ استراتژی به ویژه از لحاظ تسلط بر دمشق قوی تر از ماههای قبل است.

عضو حزب محافظه کار انگلیسی ادامه داد: در طی هفته های گذشته سطح کمک به مسلحان از لحاظ نظامی روبه کاهش بوده است مساله ای که مسلحان را در تنگنا قرار داده است

وی تاکید کرد :به نفع ترکیه نیست که در حال حاضر به مسلحان کمک کند زیرا این امر تاثیر منفی برامنیت ترکیه که از بحران اختلاف با کردها رنج می برد خواهد گذاشت .

مصطفی گفت: اوضاع در سوریه به شدت تغییر کرده است و روايت های مختلفی درباره اوضاع سوریه وجود دارد.

وی افزود: قبلا کشورهای غرب به سرنگونی نظام اسد دعوت می کردند ولی الان معتقدند تسلط مسلحان بر سوریه خطر بزرگی براین کشور بشمار می رود.

عضو حزب محافظه کار انگلیسی تاکید کرد: دولتهای غربی به نشانه های خطر حوادث سوریه پی برده اند و فهمیده اند که مسلح کردن تروریستها به نفع هیچ کسی در منطقه نیست .


برچسب ها: سوریه ، غرب ، عقب نشینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار