دبیر ستاد حمایت و صیانت از محصولات فرهنگی خبر داد:

شناسایی عرضه کنندگان مجسمه های بودا در تهران/کشف 18500 عدد لوح فشرده غیر مجاز

سعید جابری انصاری گفت: در ادامه بازرسی هااز نحوه عرضه محصولات فرهنگی در شهر تهران با همکاری پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ تعداد 1000 جلد کتاب غیر مجاز از خیابان انقلاب جمع آوری شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سعید جابری انصاری دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی، هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: گشت های بازرسی در حوزه کنترل الواح فشرده موجود در بازار به صورت روزانه ادامه داشته و طی 5 روز گذشته تعدادی لوح فشرده غیر مجاز و همچنین محصولات آموزشی که فاقد اخذ مجوز تولید بوده اند از شهر تهران وشهرستانهای اطراف جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: برابر بررسی های به عمل آمده برخی از فروشگاه های عرضه کننده مجسمه، نسبت به فروش محصولاتی در قالب مجسمه های بودا اقدام می کنند که انشاء ا... پاک سازی انجام می پذیرد. آنچه که ما مطلع شده ایم طبق اظهارات فروشندگان، این گونه محصولات از طریق منطقه تجاری قشم در بین سایر مجسمه ها وارد کشور می شود.

وی اظهار داشت: دشمن با ترویج مصادیق اینگونه سعی در تغیر سبک زندگی و باورهای دینی مردم دارد چرا که اینگونه مجسمه ها ترویج کننده یک عقیده و سبک و باور دینی است و می خواهد با این نمادها فرهنگ سازی کند که قطعاً هیچ مسئولی در نظام مقدس جمهوری اسلامی اجازه ترویج آنها را نخواهد داد.

جابری انصاری گفت: یکی از مواردی که می بایست بیشتر مورد توجه قرار گیرد بحث عرفانهای نو ظهور و نشانه های کاذب آنها در قالب مصادیق مختلف فرهنگی است که می بایست روش ها و ترفند های آنها از طریق صدا و سیما وجراید به اطلاع مردم عزیز برسد.

وی همچنین از تلاشهای خالصانه نیروی محترم انتظامی و روسای محترم پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و اخلاقی ناجا در کنترل بازار محصولات فرهنگی و همراهی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر و قدر دانی نمود و امنیت حوزه فرهنگی را مرهون مجاهدت های شبانه روزی این عزیزان و همه دلسوزان نظام در سنگرهای دیگر دانست./ی2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.