دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی،هنری خبر داد:

نظارت بر استودیوهای ضبط موسیقی برای حمایت از هنرمندان و صیانت از آثار اجرایی می گردد

عدم بررسی و نظارت کافی بر استودیوهای ضبط موسیقی در کشور فضای ایجاد فعالیت برای افرادی که در این زمینه به صورت غیر مجاز فعالیت می نمایند را فراهم می سازد.

سعيد جابري انصاري دبير ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی،هنری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به  اهمیت کاربردهای نافذ فناوری نوین در عرصه تولیدات موسیقی دنیای امروز، حمایت و صیانت از این آثار و بررسی و نظارت آن از جایگاه ویژه ای برخوردار است  و تلاش برای تأمین نیازهای قشرنوجوان کشور در این عرصه از دغدغه های مسئولین فرهنگی،هنری کشور است.
وي افزود: عدم بررسی و نظارت کافی بر استودیوهای ضبط موسیقی در کشور فضای ایجاد فعالیت  برای افرادی که در این زمینه به صورت غیر مجاز فعالیت می نمایند  را فراهم می سازد. در حال حاضر شرکتهای فعال در حوزه موسیقی پس از ضبط کامل اثر توسط هنرمندان اقدام به ارائه و اخذ مجوز از اداره کل موسیقی می نمایند  و این درحالی است که در  گذشته همانند عرصه نشر برای فرایند ضبط موسیقی در استودیوهای مذکور  قبل از ضبط صدا با ارائه طرحهای اولیه ،ایده ها، اشعار و ملودیها از سوی خود هنرمندان به معاونت هنری وزارت ارشاد مجوز لازم صادر می گردید.  
دبير ستاد گفت: ضمناً عدم بررسی و نظارت کافی به استودیوهای ضبط موسیقی در کشور ، فضای ایجاد فعالیت را برای استودیوهای غیرمجاز فراهم می سازند. البته این بدین معنا نیست که در حال حاضر تخلفی رخ داده است یا خیر اما اخباری در اختیار داریم که در این فضا برخی قصد سوء استفاده دارند و بنابراین با عنایت به مطالب فوق الاشاره، این ستاد در راستای وظایف و مأموریتهای محوله، تصمیم به کنترل این تولیدات از مبداء و منشأ آن گرفته است.
انصاري تصريح كرد: ما به امید الهی و با استعانت از همه دستگاههای نظارتی تلاش می کنیم نسبت به شناسایی متخلفان و استودیو های غیر مجاز اقدام کنیم و راه را برای فعالیت متعهدانه هنرمندان عزیز کشورمان در امر موسیقی فراهم نماییم.  
بنده شاهد هستم جناب شاه آبادی معاون محترم هنری وزیر ارشاد با چه جدیتی به دنبال تقویت این عرصه و حمایت از هنرمندان ، موسسات و مراکز فعال موسیقی کشور می باشند . بنده اعتقاد دارم با توجه به ظرفیت غنی اسلامی و ایرانی ما در حوزه موسیقی و تاکیدی که مقام معظم رهبری در این حوزه دارند و در برهه ای معظم له  فرموده اند  " با یک آهنگ ، می توان ملتی را منقلب کرد و تکان داد " شاهد شکوفایی اقتصاد موسیقی اصیل  و مورد نیاز قشر نوجوان و جوان  کشور باشیم .  
وي ادامه داد: ستاد در راستای نظارت های خود  درجلسا ت متعدد با شرکت های فعال موسیقی اعلام داشته که می بایست تا آنجا که امکان دارد زمینه مساعدی برای توزیع گسترده آثار خوانندگان عزیز کشور به صورت اورجینال و با قیمت مناسب برای مردم  فراهم نمایند.  
جابري انصاري افزود: این امر  قابل قبول نیست که آثار هنرمندان متعهد و متخصص کشور  چون افتخاری ، اصفهانی ، رضا صادقی ، اخشابی ، عصار و غیره در حد معدودی  به صورت اورجینال تکثیر و توزیع گردد و مابقی آثار این عزیزان به صورت کپی وارد بازار گردد و هیچ حقی برای پدید آورندگان آثار در نظر گرفته نشود و توجیه این باشد که نمی توانیم آثار را به استمپر برسانیم یعنی در کارخانه های تکثیر الواح فشرده به صورت انبوه تولید شود .  
انصاري در پايان خاطرنشان كرد: ما در بازرسی های خود در سطح کشور نسبت به جمع آوری نسخه های کپی موسیقی اقدام می کنیم و در این عرصه خود خوانندگان محترم و پدید آورندگان آثار می بایست ما را یاری نمایند چرا که همه این امور برای فراهم نمودن امنیت ارائه آثار فاخر این عزیزان در سطح کشور  می باشد .  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار