برگزاري تظاهرات ضد امپرياليستي در پاريس

پاريس پايتخت فرانسه صحنه برپايي تظاهرات گسترده اي عليه افزايش نفوذ امپرياليسم در جهان بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ تظاهرکنندگان که از طرفداران و اعضاي سازمان هاي ملي فرانسوي و اروپايي بودند بر ضرورت توقف نفوذ کشورهاي غربي در خاورميانه تاکيد کردند و افزودند قدرت هاي غربي از جنگ در سوريه و ديگر مناطق حمايت مي کنند تا ثروت آنها را تحت سيطره خود بگيرند. 

لودويک دوليل فعال بلژيکي شرکت کننده در اين تظاهرات گفت: فرانسه در جبهه هاي متعددي مداخله مي کند و اين در حالي است که هيچ يک از اين اقدامات به نفع اين کشور نيست. اين امر نشان مي دهد لابي هاي صهيونيستي به اين کشور نفوذ کرده اند. تشکل هاي مدني و سياسي و دانشجويي سوري نيز در اين تظاهرات حضور داشتند و تلاش کردند از برنامه هاي امپرياليسم عليه سوريه پرده بردارند. مصطفي موفق رئيس اتحاديه ميهني سوريه در خارج از کشور گفت: امروز با جنگي استعمارگرانه و فراگير روبرو هستيم. همه ملت ها عليه اين رويکرد امپرياليستي قيام کرده اند. 

هيثم معروف فعال حقوقي سوري نيز که در اين تظاهرات حضور داشت گفت: ما براي اعلام مخالفت خود با صهيونيسم و استعمار که مي کوشند جهان را تحت سيطره خود در آورند و کشورهاي عربي را از هم بپاشند به اينجا آمده ايم. برپايي اين تظاهرات فرصت مناسبي بود تا تشکل هاي سوري ناقوس خطر را درباره برنامه هايي که برخي کشورهاي عربي و اسلامي سعي در اجراي آنها در کشور سوريه دارند تا اين کشور را نابود کنند به صدا دراورند. 

علي اسماعيل سخنگوي اتحاديه ميهني سوريه گفت: اين وهابي ها هستند که آمادگي ايفاي چنين نقشي را دارند و براي کشتار به اسم اسلام آماده اند حال آن که با اسلام هيچ نسبتي ندارند. تظاهرکنندگان که از کشورهاي مختلف اروپايي در اين تظاهرات شرکت داشتند اعلام کردند غرب در درجه اول به دنبال منابع مالي و اقتصادي خود است.


                              آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار