عضویت مرکز بین المللی رشد قشم در اتاق بازرگانی و صنایع فرانسه

مرکز بین المللی رشد قشم به عضویت اتاق بازرگانی و صنایع ایران و فرانسه درآمد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مطهره حسینی مدیر مرکز بین المللی رشد قشم با بیان این مطلب، گفت: با توجه به نقش و اهداف این مرکز به عنوان یک مرکز بین المللی در توسعه ارتباطات تجاری و صنعتی، شرکت های زیر مجموعه آن و دیگر شرکت ها و نهادهای اقتصادی سازمان منطقه آزاد قشم در سطوح بین المللی، عضویت در سازمان ها و ارگان های بین المللی، راهی موثر در دستیابی به اهداف فوق است.

وی افزود: هدف از عضویت در اتاق بازرگانی و صنایع ایران و فرانسه ارتباط بیشتر و بهتر با نهادهای اقتصادی آن کشور است.

وی ادامه داد: امید است با عضویت در این اتاق بازرگانی علاوه بر تسهیل تجارت و ارتباط شرکت های این منطقه با کشور فرانسه، تعامل در دیگر موارد از جمله برگزاری همایش های علمی، دوره های آموزشی مشترک و مشاوره هایی در زمینه انتقال تکنولوژی، گردشگری و صنایع دریایی فراهم شود.
 
به منظور ايجاد زمينه براي تبديل دانش به ثروت و تجاري سازي يافته هاي پژوهشي سرزمين اصلي و منطقه، راه اندازي مركز رشد (انكوباتور)  در سازمان منطقه آزاد قشم پي ريزي گرديد.

مركز رشد با در اختيار قرار دادن امكانات و خدمات عمومي و تخصصي مشترك و ارائه مشاوره‌هاي لازم در زمينه‌هاي علمي، مديريتي و حقوقي زمينه ايجاد، پرورش و توسعه واحدهاي علمي و فناوري جديد را فراهم مي‌نمايد.
 
در راستاي شعار محوري «توسعه بر اساس دانايي» در برنامه چهارم توسعه فرهنگي، سياسي، اجتماعي كشور، منطقه آزاد قشم به منظور ايجاد بستر تحقيقاتي مناسب جهت راه اندازي شركت هاي اقتصادي درآمدزا در حوزه های صنایع دریائی و وابسته، اکوتوریسم، نفت و گاز و انرژی، زیست محیطی، هنر و معماری و همچنین صنعت با تکیه بر صنایع سنگین ،اقدام به حمایت از ايجاد شركت هاي پژوهشي نموده است.

برطبق این گزارش اين شركت ها با طي مرحله انكوباتوري تبديل به شركتهاي اقتصادي خواهند شد.

به عنوان یک مرکز بین المللی در سطح ایران تمرکز این مرکز بیشتر در زمینه تجاری سازی یافته های پژوهشی، بازاریابی بین المللی یافته ها و صادرات است. 

براساس این گزارش مرکز با هدف تسهیل استفاده تجاری از دانش فنی و حفظ و ثبت حقوق مالکیت معنوی بوده و امکان استفاده از امکانات آزمایشگاهی، کارگاه و کتابخانه و مشاوره تخصصی اعضای هیات علمی دانشگاهها را نیز فراهم می آورد.

شایان ذکر است، این مرکز تاکنون در چندین سازمان و مجامع بین المللی از قبیل اتاق های بازرگانی و صنایع آلمان، ایتالیا، فرانسه، انجمن دوستی ایران و برزیل، اتحادیه جهانی پارک های علم و فناوری و انجمن جهانی مراکز رشد عضویت دارد.
برچسب ها: بازرگانی ، صنایع ، قشم ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار