به گفته همسرمتوفی؛

سهل انگاری بیمارستان سنندج مرگ غم انگیز مادر و جنینش را رقم زد!

مرگ یک مادر و جنین در سنندج ابهاماتی را در خصوص سهل‌انگاری کادر درمان بیمارستان تامین اجتماعی این شهر، برانگیخته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، مرگ یک مادر باردار و جنین او در بیمارستان تامین اجتماعی سنندج، 12 ساعت پس از بستری‌شدن ابهاماتی را در خصوص علت اصلی مرگ این مادر و جنین به‌وجود آورده است.


 



همسر «فرانک چوپانی»، مادر باردار فوت شده درباره این واقعه گفت: سهل‌انگاری کادر‌ درمان عامل اصلی مرگ همسر بار‌دار من در بیمارستان تامین اجتماعی بود چرا که او  از ابتدای بارداری به مدت 9 ماه تحت نظر دکتر زندی از پزشکان همین بیمارستان بود و در سلامت کامل بود.

وی افزود: ساعت 17:30 کیسه ‌آب همسرم در خانه پاره شد و کمتر از یک‌ربع او را به بیمارستان رساندیم و به محض رسیدن به بیمارستان پرونده تشکیل‌ شد و همسرم را پذیرش کردند.

امین مرادی اظهار کرد: به منظور آگاهی از وضع همسرم تا ساعت 6 صبح روز بعد با وجود تماس‌های مکرر خانواده‌ام با بیمارستان هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد و تنها تزریق آمپول‌ فشار به همسرم به منظور انجام زایمان طبیعی جوابی بود که به ما می‌دادند و این در شرایطی بود که در زمان پذیرش در مورد وضعیت وی و پاره شدن کیسه آب نوزاد به کادر بیمارستان اطلاع داده بودیم.

وی ادامه داد: ما که در مورد علم‌ پزشکی اطلاعی نداشتیم تا بدانیم به محض پاره‌شدن کیسه آب، جنین باید به صورت سزارین به‌دنیا بیاید از این رو هرآنچه در بیمارستان به ما گفته می‌شد قبول کردیم.

مرادی تصریح کرد: ساعت 6 صبح روز بعد، یعنی 12 ساعت بعد از پذیرش و بستری، همسرم به خواهرش گفته بود که درد شدیدی در ناحیه پشتش احساس می‌کند و تا به حال بجز تزریق آمپول فشار، کاری برایش انجام نداده‌اند و تازه ساعت 7 صبح بود متخصص به بیمارستان آمد، بلوک زایمان کاملا شلوغ شد و کد 99 را خبر کردند و گفتند نوزاد مرده است و من خواهش می‌کردم که جان همسرم را نجات دهند اما متاسفانه نه تنها فرزندم بلکه همسرم را هم که تنها 38 سال سن داشت از دست دادم.

وی با بیان اینکه من اصلا از علم پزشکی چیزی نمی‌دانم؛ ولی این سوال من باید پاسخ‌ داده شود که چرا بعد از پاره شدن کیسه آب جنین، همسرم را با عمل سزارین نجات ندادند.

همسر خانم متوفی گفت: بلوک زایمان بیمارستان تامین اجتماعی سهل‌انگاری کرده است، حتی پرسنل سایر بخش‌های بیمارستان این موضوع را تایید کردند که سهل‌انگاری عامل مرگ این مادر و فرزند بوده است.

وی اظهار کرد: فارغ از تمامی موارد بحث شده، نوزاد مرده را با مکش از شکم همسرم خارج کردند و این فشار فراوانی را به وی وارد کرد تا جایی که چند دقیقه پس از آن همسرم نیز فوت کرد.

مرادی با عنوان این مطلب که اکنون منتظر نتیجه آزمایشات پزشکی قانونی و مشخص شدن علت اصلی مرگ همسر و فرزندم هستم، خاطرنشان کرد: اگر تمام پرسنل بیمارستان را هم ‌دار بزنند دردی از من دوا نمی‌کند اما تنها می‌خواهم این موضوع رسانه‌ای شود تا از تکرار چنین اتقاقاتی جلوگیری شود.

معاون درمان تامین اجتماعی کردستان اما اتهام سهل‌انگاری کادر درمان را در خصوص مرگ مادر و جنین سنندجی بی‌اساس خواند و گفت: خانم «فرانک چوپانی» حین زایمان دچار آمبولی شده و با مسدود شدن شریان‌های ریه بوسیله لخته خون اکسیژن‌رسانی به ریه متوقف شده است.

هوشنگ پیر‌فلاح با بیان اینکه این مشکل از قبل هیچ علائم و مشخصاتی ندارد و بعد از جدا شدن جفت از مادر این مشکل بروز می‌کند مدعی شد در پیشرفته‌ترین نقاط دنیا هم 80 تا 90 درصد افرادی که دچار چنین مشکلی می‌شوند جان خود را از دست می‌دهند.

وی در خصوص اظهارات مطرح شده مبنی بر تعلل کادر درمان در کمک به این مادر باردار و جنین‌اش، گفت: فرد متوفی ساعت 6 بعدازظهر و همچنین ساعت 30 دقیقه بامداد توسط پزشک متخصص معاینه شده و ساعت 5 و 30 دقیقه بامداد روز بعد هم توسط 4 متخصص قلب، بیهوشی، زنان و داخلی مورد معاینه قرار گرفته است.

معاون درمان تامین اجتماعی کردستان در پایان سخنان خود تاکید کرد: تا ساعت 5 صبح همه علائم بیمار طبیعی بوده و این خانم مشکلی نداشته است و در خصوص مرگ او کوچکترین قصوری متوجه کادر بیمارستان نیست و همه مستندات پرونده هم مؤید این امر است.

مسئول روابط عمومی پزشکی قانونی کردستان هم در خصوص پرونده مرگ این مادر و جنین سنندجی گفت: گزارش کالبد شکافی هنوز جمع‌بندی نشده است و به محض روشن شدن کامل موضوع علت مرگ در اختیار رسانه‌های عمومی قرار می‌گیرد.

حال باید منتظر ماند و دید نظریه پزشکی قانونی ادعاهای معاون درمان تامین اجتماعی سنندج را تایید می‌کند یا بر اتهامات وارد شده بر بیمارستان مهر تایید خواهد زد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۴ فروردين ۱۳۹۸
اسم دکتر رو میگید
آخرین اخبار