دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو:

ایران در حوزه فناوری نانو روی پای خودش ایستاده است

ظرف یک دهه اخیر تحول بزرگی در زمینه نانو در کشور اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛  در مراسم افتتاح اولین آزمایشگاه تخصصی نانو دانش آموزی کشور دکتر سعید سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با اشاره به این که انگیزه و شور و اشتیاق در بخش دانش آموزی تضمین کننده آینده کشور است بیان داشت: وظیفه داریم محیط مناسب رشد را برای این سرمایه ها فراهم کنیم و اگر این ذخایر را نداشته و سرمایه گذاری برای بهره برداری از آن ها نکنیم آینده کشور را واگذار کرده ایم.

وی تصریح کرد: فعالیت در بخش دانش آموزی تضمین کننده آینده کشور است و فعالیت هایی به منظور ترویج و توسعه نانو در سطح دانش آموزی انجام شده که از آن جمله می توان به برگزاری المپیاد فناوری نانو اشاره کرد که در دور اول 1200 شرکت کننده در دوم 4 هزار شرکت کننده و دور سوم 16 هزار شرکت کننده داشت.

وی افزود: با توجه به این که فناوری نانو خاص یک مرکز و منطقه نیست امیدواریم در دور چهارم تعداد شرکت کنندگان بیشتری را در المپیاد فناوری نانو شاهد باشیم.

وی همچنین به برگزاری نمایشگاه های نانو در 15 استان اشاره کرد  و گفت: بیش از هزار کارگاه آموزشی برگزار کردیم که نتیجه آن تربیت بیش از دویست هزار دانش آموز و معلم  بوده و با توجه به این که فعالیت در بخش دانش آموز تضمین کننده آینده کشور است باید توجهی بیشتری به سرمایه ها داشته باشیم .

وی خاطر نشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور تصویب المپیاد نانو به عنوان یک المپیاد رسمی اعلام آمادگی کرده است.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در پایان یادآور شد: امیدواریم مفاهیم نانو در کتب درسی شیمی و فیزیک وارد شده تا در کنار آزمایشگاه های نانو دانش آموزان به صورت تئوری نیز با مفاهیم نانو آشنا شوند./ح
برچسب ها: نانو ، فناوری ، آزمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار