قم با کمترین نمایش و سایر استانها با 27 فیلم میزبان جشنواره هستند

مهدی حقیقی گفت: استان قم به دلیل حساسیت و شرایط ویژه با 13 فيلم و سایر استانها با 27 فیلم میزبان نمایش فیلمهای جشنواره فیلم فجر شدند.

مهدی حقیقی مدیر امور استانها در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: استانهاي فارس، قم، همدان، کرمان، کردستان، قزوین، کرمانشاه، اصفهان، گیلان و خراسان رضوی میزبان سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر هستند.
وی افزود: استان فارس با سینماهاي ایران، سعدی، حافظ و استان خراسان رضوی با 3 سالن هویزه 1 و 2 و 3 ، استان قم با سینما ونوس  1و 2 ، استان همدان با سینما قدس و مجتمع شهید آوینی، استان کرمان برای اولین بار در رفسنجان با سینما گلستان 1 و 2، استان کردستان با 2 سالن پردیس بهمن، استان قزوین با سینما مهتاب، استان کرمانشاه، سینما آزادی، استان اصفهان با سینما ساحل، سپاهان و خانواده، استان گیلان با سینما سپیده رود، رشت 1 و 2 میزبان فیلم های سی و یکمین جشنواره فیلم فجر شدند.
حقیقی اظهار داشت: 13 فیلم "استرداد" به کارگردانی علی غفاری، "عقاب صحرا" به کارگردانی مهرداد خوشبخت، "فرزند چهارم" به کارگردانی وحید موسائیان، "ترنج" به کارگردانی مجتبی راعی، ب"رلین 7-" به کارگردانی رامتین لوافی پور، "آفتاب، مهتاب، زمین" به کارگردانی علی قوی تن، "زیباتر از زندگی" کاری از انسیه شاه حسینی، "بزرگ مرد کوچک" به کارگردانی صادق صادق دقیقی، "گام های شیدایی" به کارگردانی حمید بهمنی، "گهواره ای برای مادر" به کارگردانی پناه بر خدا رضایی، "تابستان طولانی" به کارگردانی علی خزاعی، "خاکستر و برف" به کارگردانی روح الله سهرابی‌ و "مروارید" به کارگردانی سیروس حسن پور به نمایش در خواهند آمد.
مدیر امور استانها ادامه داد: همچنین 27 فیلم برای نمایش در 9 استان دیگر که به آنها اشاره شد به نمایش در خواهند آمد، فیلم های سینمایی چون "مروارید" به کارگردانی سیروس حسن پور،‌ "عملیات مهدکودک" به کارگردانی فرزاد اژدری 1، ابرهای ارغوانی به کارگردانی سیامک شایقی، "گام های شیدایی" به کارگردانی حمید بهمنی، "گهواره ای برای مادر" به کارگردانی پناه بر خدا رضایی، "استرداد" به کارگردانی علی غفاری،  "هیس دخترها فریاد نمی زنند" به کارگردانی پوران درخشنده، "بشارت به يك شهروند هزاره سوم" به کارگردانی دکتر محمد هادی کریمی، "زیباتر از زندگی" به کارگردانی انسیه شاه حسینی، "سربه مهر" به کارگردانی هادی مقدم دوست، "یک دو ، سه ، پنج" به کارگردانی  محمد معیری، "آفتاب، مهتاب،‌زمین" به کارگردانی علی قوی تن،
"عقاب صحرا" كاري از مهرداد خوشبخت، "ترنج" به کارگردانی مجتبی راعی، "قصه های عشق پدرم" به کارگردانی محمدرضا ورزی، "دل بی قرار" قربان محمدپور، "ساکن خانه چوبی" به کارگردانی حسین لیالستیانی، "از تهران تا بهشت" به کارگردانی ابوالفضل صفاری، "اشیا از آنچه در آیینه می‌بینید به شما نزدیک تر است" به کارگردانی نرگس آبیار، "او خوب سنگ می زند" به کارگردانی سید هادی محقق، "برلین 7-" به  کارگردانی رامتین لوافی پور، "بزرگ مرد کوچک" صادق صادقی دقیقی.
همچنین فیلم سینمایی "تابستان طولانی" به کارگردانی علی خزاعی فر و فیلم سینمایی از "تهران تا بهشت" در استان مشهد و قم بنا به حساسیت های خاص به نمایش در نمی آیند.
"تنهای تنهای تنها"، "خاکستر و برف" به کارگردانی روح الله سهرابی و "روز روشن" به کارگردانی حسین شهابی به نمایش در خواهند آمد.
حقیقی در خصوصو نمایش تعداد کمتری از فیلمهای جشنواره در استان قم گفت: به دلیل حساسیت و شرایط خاص استان قم،‌ مشهد تعدادی از فیلم ها در آنجا به نمایش در نخواهد آمد.
حقیقی بیان  کرد: سال گذشته استانهای نمایش دهنده فیلم های جشنواره پول پرداخت می‌کردند اما به دلیل مشکلات مالی پیش آمده امسال باید مخاطبان از بلیط فروشی ها بلیط نمایش فیلم تهیه کنند.
وی همچنین به برنام های استانها اشاره کرد و گفت: برنامه نمایش استانها از تاریخ 14 تا 24 یعنی دور روز بعد از تهران آغاز می شود و شهرستانها نیز به این طریق میزبان نمایش فیلم ها می‌شوند.
حقیقی با اشاره به برپایی اختتامیه جشنواره در سایر استانها ادامه داد: بعد از پایان جشنواره فیلم فجر در تهران یعنی از تاریخ 24 بهمن ماه به تعداد استانهای میزبان جشنواره اختتامیه فیلم فجر خواهیم داشت و هر روز در یک استان به همراه تعدادی از هنرمندان و مدیران سینمایی این مراسم را برگزار خواهیم کرد.
وی همچنین با اشاره به دو رویکرد مهم که امسال برای اولین با ر در شهرستانها رخ خواهد داد.
افزود: بحث بازدید از 3 خانواده ایثارگر و شهدا توسط هنرمندان با هماهنگی استان در هر استان میزبان جشنواره در روز اختتامیه را خواهیم داشت.
حقیقی ادامه داد: همچنین اختتامیه جشنواره فجر با ورود هنرمندان با زیارت قبور شهدا برگزار خواهد شد که ما برنامه نظرسنجی خاص استان را نیز در نظر گرفته ایم که دو داوری بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در استان برگزار خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به داوری 27 فیلم به نمایش در آمده در 10 استان اظهار داشت: 27 فیلم در استان در سه بخش فیلم های اول، سیمرغ و مستند هم داوری می شوند ویک گروه داوری تعدادی از فرهیختگان را برای بهترین فیلم، بهترین کارگردان وبازیگر را انتخاب خواهند کرد.

حقیقی همچنین با اشاره به مجهز شدن تمامی سالن های سینمایی در استانها عنوان کرد: تمامی سالن های سینمایی به صورت دیجیتالی فیلم های سی و یکمین جشنواره را نمایش خواهند داد و چه استانی که یک سالن و چه استانی که 3 سینما برای نمایش فیلم ها دارد 27 فیلم سینمایی جشنواره فجر را نمایش خواهند داد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: گروه تمامی تلاش خود را در برپایی هرچه بهتر سی و یکمین جشنواره فیلم فجر در 10 استان انجام می دهد و امید است که به بهترین نحو ممکن شاهد برپایی آن با استقبال طیف وسیعی از مخاطبان باشیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.