ارزش اعتباری جوایز جشنواره‌ها اهمیت دارد نه ارزش ریالی

جشنواره فیلم فجر بايد به جایی برسد که دریافت کنندگان جایزه مفتخر باشند به جایزه ای دريافتي باشند كه ارزش اعتباري آن ارزش بسيار دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر؛
بهنام بهزادی کارگردان سینما  گفت: کیفیت امر نسبی است و تعریف شده نیست اما نکته ای که خیلی مهم است نیاز مخاطب است که باید به آن توجه شود و با توجه به نیاز مخاطب فیلم هایی ساخته شود که برای آنها انگیزه تماشای این فیلم ها وجود داشته باشد.
 کارگردان فیلم «قاعده تصادف» در ادامه افزود: نکته دیگر این است که به همان اندازه که باید به مقوله نیاز مخاطب در ساخت فیلم توجه شود، به نیاز مخاطب در مقوله نمایش فیلم هم باید توجه شود. به عبارتی اگر ما فیلم های خوبی بسازیم اما امکان نمایش فیلم ها و امکان دسترسی به مخاطب را به سینما فراهم نکنیم، این پروژه با شکست مواجه می شود؛ البته این ها همه در یک چرخه هستند که همه با هم جواب می دهند و باید اضافه کرد که سینمای ما به عنوان یک صنعت جایگاه ویژه ای در سبد خانواده ایرانی ندارد و روی این بخش باید به درستی کار شود.
وی با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر باید جایگاهی داشته باشد که عنوان برنده شدن جایزه برای هر فیلم یک اعتبار محسوب شود و جنبه اعتباری داشته باشد، گفت: تولیدات ما باید به گونه ای باشد تا بتواند مخاطبین را به سمت خود جذب کند و هرگاه ما از این مسئله فاصله گرفتیم و جایزه ها دارای اعتبار کافی نبودند می توانیم تصور کنیم که این اتفاق به شکل بدی افتاده است و کارکرد خود را از دست داده است.
بهزادی با بیان اینکه جایزه گرفتن برای هر فیلمسازی خوشایند است، توضیح داد: نکته ای که باید بیشتر به آن توجه داشت اعتبار جایزه است که ببینیم  تا چه اندازه است و چه اهمیتی دارد؛ به نظرم آنچه در جشنواره اهمیت دارد این است که میزان و ملاک سنجشی که هر جایزه دارد صرفا برای خود فیلم باشد نه عوامل بیرونی و مسائل حاشیه ای؛ زیرا اگر به این شکل باشد هر کسی از دریافت جایزه بیشتر از اینکه خوشحال شود مفتخر خواهد بود.
این کارگردان همچنین گفت: اگر جشنواره فیلم فجر به جایی برسد که دریافت کنندگان جایزه مفتخر باشند به جایزه ای که گرفتند، خیلی بیشتر از ارزش ریالی جایزه اهمیت دارد. امیدوارم جشنواره فیلم فجر به این سمت حرکت کند.
 
برچسب ها: جشنواره ، فیلم فجر ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار