معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری:

در پی دستیابی به مدارهای زمین آهنگ هستیم/ طرح نظام حکومتی الگو برای کشور ضروری است

در نود و دومین کمیسیون دائمی عتف، طرح قرارگیری موتور حامل ماهواره در مدار زمین آهنگ مورد بررسی قرار گرفت.

محمد مهدی نژاد نوری، معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: در نود و چهارمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف که در سالن جهاد علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد، 2 طرح کلان در کمیسیون تصویب مورد بررسی قرار گرفت و منتظر تصویب شورای عالی است.

وی افزود: طرح کلان اول عبارتند از قرارگیری موتور حامل ماهواره در مدار زمین آهنگ قرار بگیرد به دلیل اینکه جمهوری اسلامی ایران در پی دستیابی به مدارهای زمین آهنگ است.

مهدی نژاد نوری تصریح کرد: قدمت این طرح 5 سال است و تعداد زیادی از دانشگاه ها و پژوهشگاه ها عبارتند از دانشگاه تهران، شریف، امیرکبیر و علم و صنعت مشغول پیگیری این طرح هستند.

وی اظهار داشت: این پروژه بسیار مهم است و انجام آن توان علمی و تراز علمی ایران را افزایش می دهد.

مهدی نژاد نوری در خصوص بحث و طرح کلان دوم اظهار داشت: مبحث دوم که در این جلسه از کمیسیون دائمی شورای عالی عتف به آن پرداخته شد طرح نظام حکومتی الگو است که این طرح از طرف دانشگاه عالی دفاع ملی صورت گرفته و به عنوان طرح برتر مورد انتخاب و تأیید رئیس جمهور و رهبر قرار گرفته است.

وی افزود: این طرح نیز یکی از طرح های مهم و ضروری کشور جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود و چنانچه این نظام حکومتی الگو نه تنها برای کشور خودمان بلکه برای کشورهای متقاضی نیز بسیار مهم و ضروری است و موجب می شود که راه پیشرفت را هر چه سریعتر پیگیری کنیم.

مهدی نژاد نوری اظهار داشت: چندین دانشگاه و پژوهشگاه در این طرح مشغول فعالیت هستند که البته با توجه به بررسی های صورت گرفته در کمیسیون جمهوری اسلامی ایران این طرح تصویب شده است که این طرح با محوریت دانشگاه دفاع ملی و با همکاری دانشگاه تربیت مدرس، امام صادق (ع)، معاونت پژوهشی علمی قم انجام می شود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار