جواد عزتی:

جشنواره فیلم فجر باید اساسنامه ثابتی داشته باشد

جشنواره باید اساسنامه ای ثابت داشته باشد تا تغییری در روند برگزاری آن در هر دوره به وجود نیاید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر؛ جواد عزتی بازیگر سینمای ایران گفت: مهمترین اولویتی که هر ساله برای یک جشنواره باید در نظر داشت این است که باید یک قانون کلی برای همه جشنواره ها وجود داشته باشد تا با روی کار آمدن مدیر بعدی قانون جدیدی وضع نشود. به نظر من جشنواره باید اساسنامه ای ثابت داشته باشد تا تغییری در روند برگزاری آن در هر دوره به وجود نیاید.
بازیگر فیلم "همه چیز برای فروش" همزمانی برگزاری جشنواره در تهران و سایر استانها را بسیار خوب ارزیابی کرد  و افزود: در کلیت اتفاق خوبی است که فیلم ها در سراسر کشور اکران شود زیرا علاقه مندان به سینما و جشنواره در سراسر ایران وجود دارد و تنها شامل تهران نیست؛ ضمن اینکه با این کار می توان نظر افراد غیر متخصص را نیز جویا شد.
 وی با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر در جذب مخاطب از سایر کشورهای دیگر نیز موفق بوده است، گفت: علاقه مندان زیادی از سایر کشورها در این جشنواره شرکت می کنند که این خود دلیلی بر بین المللی بودن آن می باشد اما اینکه بخواهیم موجی راه بیاندازیم باید بهتر عمل کنیم. جشنواره فیلم فجر جشنواره ای است که پتانسیل لازم را دارد اما متاسفانه در این بخش عملکرد ضعیفی داشته است.
بازیگر سریال "قهوه تلخ" در ادامه گفت: متاسفانه بازیگران و دست اندرکاران در سالهای اخیر نسبت به جشنواره فیلم فجر سرد شده اند، تعداد فیلم هایی که جریان ساز باشند کاهش یافته است، تعداد کارگردانانی که می توانند حرف تازه ای برای گفتن داشته باشند کم شده است و علت این است که قیفی که آدمها از آن عبور می کنند باریکتر شده و آدمهایی مشابه به هم از آن عبور می کنند و زمانی که این اتفاق بیفتد کم کم شور و شوق ما نسبت به جشنواره کمتر می شود، زیرا موج و انرژی جدید نمی بینیم و احساس می کنیم حضورمان در جشنواره تفاوت چندانی ندارد.
عزتی در مورد اکران فیلم ها بصورت دیجیتال نیز گفت: این کار بسیار خوب است زیرا امروزه دنیا به سمت این تکنولوژی رفته، ضمن اینکه  این تکنولوژی هزینه ها را پائین می آورد و کیفیت را بالا می برد.
وی در پایان گفت: امیدوارم جشنواره ای در خور شأن ملت ایران برگزار شود تا مانند گذشته آبروی ایران در سطح جهان حفظ شود و حرفی برای گفتن در عرصه بین المللی داشته باشیم./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار