تابلوي ايست براي گود برداريهاي غير اصولي/ سامانه نظارت بر گود برداري ها

معاون فني و مهندسي سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران گفت : از 320 مورد بازرسي بر گودبرداري ها 62 مورد به دليل غير قانوني بودن گودبرداري ها از عمليات گودبرداري ساختمان جلوگيري شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حيدريون معاونت فني و مهندسي سازمان نظام مهندسي ساختمان استان کشور در نشست خبري با بيان اينکه بازرسي و نظارت بر گودبرداري هاي استان تهران از تاريخ 9 دي ماه امسال به طور رسمي آغاز شده ،گفت: پس از اجرايي شدن اين طرح، تلفاتي ناشي از گودبرداري هاي غير اصولي گزارش نشده است.

وي ادامه داد: توسط بازرسان اين سازمان از 320 مورد گودبرداري نظارت شد که 20 درصد اين تعداد با ريسک بالا تشخيص داده شد که منجر به جلوگيري از گودبرداري آنها شد.

حيدريون در ادامه تصريح کرد:ساخت 62 مورد از اين تعداد درمرحله گودبرداري بدون اجراي سازه نگهبان بود که از تمام مراحل عملياتي آنها جلوگيري شد.

معاون فني و مهندسي سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران در ادامه اظهار داشت بدون اجرا و حضور سازه نگهبان هرلحظه امکان ريزش ساختمان وجود دارد.

حيدريون با بيان اينکه بررسي ها نشان داده که 70 درصد از ساخت و سازها بدون حضور مجري ذي صلاح بوده است،  افزود: 95 مورد از ساختمان هاي بدون حضور ذيصلاح و نگهبان ، از مرحله گودبرداري و عملياتي آنها جلوگيري شد.

وي در ادامه اظهار داشت 50 تيم بازرسي متشکل از بازرسان، تيم هاي فني، و شرکت هاي کنترل بازرسي مسئوليت نظارت بر راهداري ساختمان را برعهده دارند.

وي با اشاره به اينکه بحث نظارت بر ساخت و سازها و گودبرداري ها جزو وظايف ذاتي سازمان نظام مهندسي بوده است افزود: در دوره جديد با تفاهم ميان سازمان معماري و شهرسازي شهرداري تهران و سازمان نظام مهندسي استان تهران مسئوليت نظارت بر ساخت و سازها بر عهده سازمان نظام مهندسي استان تهران گذاشته شد.

حيدريون با اشاره به اينکه در بحث ساخت و سازها مجريان ساختمان از جمله کارگران، کاردان ها و مهندسان نظار بايد داراي گواهي اشتغال باشند، گفت: اميدوار هستيم با ايجاد فرصت هاي لازم تعامل بيشتري ميان شهرداري تهران با کارگران و کاردان ها ايجاد شده باشد.

وي خاطرنشان کرد:  سامانه نظارت بر گودبرداري هاي استان تهران از اول اسفند ماه  آغاز به فعاليت مي کند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار