نمايندگان خطاب به وزير كار:

از ادامه تصدي مرتضوي بر تامين اجتماعي جلوگيري كنيد وگرنه از ابزارهاي ديگر استفاده مي‌كنيم

جمعی از نمایندگان در بیانیه‌ای به وزیر کار از وی خواستند مانع تصدی غیرقانونی سعید مرتضوی شود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، جمعی از نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای که امروز (یکشنبه ۳ دی) در اختیار اهالی رسانه‌ای قرار گرفت، آورده‌اند:

تذکر به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی

دیوان عدالت اداری حکم انتصاب آقای مرتضوی به سمت مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی را به دلیل مغایرت با قانون ابطال نمود. لیکن هیات وزیران با اصلاح اساسنامه صندوق تامین اجتماعی و تغییر عنوان این صندوق به سازمان تامین اجتماعی و اصلاح شرایط انتصاب و تصدی رئیس این سازمان، سعی کرد حکم ابطال دیوان عدالت اداری را بلاموضوع سازد و آقای مرتضوی را مطابق اساسنامه اصلاحی به سمت رئیس سازمان منصوب نمود.

لیکن اساسنامه اصلاحی نیز مطابق اصل ۱۳۸ قانون اساسی به موجب نظر رئیس مجلس شورای اسلامی به‌عنوان مرجع نظارت بر انطباق مصوبات دولت با قوانین در موارد مربوط به اصلاح عنوان صندوق تامین اجتماعی و نحوه انتصاب و شرایط تصدی ارکان صندوق و برخی موارد دیگر مغایر قانون تشخیص داده شد.

لذا به تبع غیرقانونی تشخیص داده شدن اساسنامه اصلاحی در موارد مذکور و همچنین لغو انتصاب پیشین آقای مرتضوی به‌عنوان مدیرعامل صندوق به حکم دیوان عدالت اداری، انتصاب جدید وی نیز به‌عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی با توجه به غیرقانونی بودن اساسنامه اصلاحی نیز باطل و بلااثر می‌باشد.

ما امضاکنندگان زیر به جنابعالی تذکر می‌دهیم که از ادامه تصدی غیرقانونی آقای مرتضوی جلوگیری فرمایید. در غیر این‌صورت برای اجرای قانون از ابزارهای دیگر استفاده خواهیم کرد.

توکلی، پزشکیان، دهدشتی، محمد دهقان، علی مطهری، الیاس نادران، نجابت و نعمتی از امضاکنندگان این بیانیه بودند.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار