گزارش/

از تلاش دشمنان برای ایجاد نا امنی در محدوده جغرافیایی ایران تا شکار 3 پهپاد اسکن ایگل

استفاده از جزاير ايراني خليج فارس به عنوان پايگاه دفاعي، تشکيل کميته دائمي اقتصاد مقاومتي در بسيج اصناف، واگذاری مأموريت ساخت سد 315 متري به قرارگاه خاتم‌الانبياء، رونمایی از ده‌ها طرح پژوهشی در دانشگاه صنعتی مالک اشتر، در اختيار داشتن پهپادهايي با عمق عملياتي بسيار زياد در سپاه پاسداران، از مهم‌ترين اخبار حوزه دفاعي ـ امنيتي باشگاه خبرنگاران در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار دفاعي ـ امنيتي باشگاه خبرنگاران، اخبار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در هفته‌اي كه گذشت بدین شرح است:


امير وليوند در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: رژيم صهيونيستي در معادلات نظامي ايران جايي ندارد/ خودکفايي دافوس ارتش در تاليف علوم نظامي


فرمانده دانشگاه جنگ با بيان اينکه امروز در زمينه تاليفات علوم نظامي به هيچ کشوري وابستگي نداشته و کاملاً خودکفا هستيم، گفت: ما در معادلات نظامي خود رژيم صهيونيستي را در حد تقابل با خود ندانسته و آن را به حساب نمي‌آوريم


 

سرلشکر صفوي: کشورهاي حاشيه خليج فارس از سرنوشت شاه ايران عبرت بگيرند/ ایران محور اصلي مسائل امنيتي منطقه


دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا با بيان اينکه جمهوری اسلامی ایران محور اصلي مسائل امنيتي خلیج فارس است، گفت: بعضي از کشورهاي کوچک منطقه درصددند با پول‌شان ميداني براي خود ايجاد کنند؛ توصيه ما به آنها اين است که درآمدهاي نفتي و گازي تنها عامل حضور آنها در منطقه نخواهد بود و آنها بايد متناسب با قدرت خود سهم‌خواهي کنند.


سردار دقيقي: اسناد متعددي از اسارت سردار عسگري توسط رژيم صهيونيستي در اختيار داريم

رئيس ستاد گراميداشت سردار عليرضا عسگري گفت: براي همگان روشن است که چه طور سرويس‌هاي اطلاعاتي رژيم صهيونيستي (موساد) در يک اقدام غير انساني اين سردار دلاور را به اسارت خود درآورده‌اند.

 

احمدی‌مقدم: از طريق اينترپل، پیگیر پرونده ربایش سردار عسگری هستيم


فرمانده نیروی انتظامی کشور از پیگیري پرونده سردار علیرضا عسگری که به دست رژیم صهیونیستی ربوده شده است، خبر داد و گفت: ربایش وی توسط صهيونيست‌ها محرز شده است.

 

سرلشکر فیروزآبادی: ترکیه پاتریوت‌هایش را جمع کند


رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به استقرار موشک‌های پاتریوت آمریکا در ترکیه، این سامانه را تهدیدزا دانست و گفت: عاقلان و نخبگان اروپا و آمریکا و ترکیه باید زودتر از اینکه آتشی برافروخته شود، پاتریوت‌ها را از این منطقه جمع کنند و ببرند.


سرلشکر جعفري: پاسداري از انقلاب و ارزش‌هاي آن وظيفه اصلي سپاه پاسداران است


فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: باید برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی، در همه لحظه‌ها و حالت‌ها روحیه جهادی خود را حفظ کنیم.


مظفری: کسب شایستگی های حرفه ای و دانش مهندسی مهمترین اولویت قرارگاه خاتم الانبیاست


فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء قرارگاه مطبوعش را به عنوان یک ظرفیت منحصر به فرد در حوزه سازندگی کشور معرفی کرد و گفت: توسعه سرمایه "دانش مهندسی" مهمترین شاخصه فعالیت این قرارگاه دانست.


دانشنامه/ چگونگي شکل‌گيري سازمان بسيج مستضعفين


در تاريخ دوازدهم مهر ماه 1388 نام بسيج از «نيروي مقاومت بسيج» به «سازمان بسيج مستضعفين» تغيير پيدا كرد و سردار سرتيپ محمدرضا نقدي فرماندهي اين سازمان را عهده‌دار شد.


حسن‌بيگي: ايران محور منظومه جهان اسلام است/ شکست تلاش‌هاي آمريکا در تک‌قطبي کردن نظام جهاني


رئيس دانشگاه عالي دفاع ملي گفت: نشانه‌ها از ظهور منظومه‌هاي جديد قدرت در پرتو تحولات جهاني خبر مي‌دهند که منظومه جهان اسلام به ويژه در منطقه آسياي غربي و شمال آفريقا در اين راستا در حال شکل‌گيري است.



ولايتي: اتحاديه اروپا آلت دست آمريکا است/ تلاش غرب براي برهم زدن اوضاع جهان اسلام

دبير کل مجمع جهاني بيداري اسلامي با بيان اينکه غرب درصدد برهم زدن اوضاع جهان اسلام است، گفت: اکثر کشورهاي اروپايي، پس از رهايي از بند شوروي به بند آمريکا درآمدند و اتحاديه اروپا امروز ابزار دست آمريکا شده است.

 

ولایتی در جمع خبرنگاران: تجربیات انقلاب ایران بايد به کشورهای اسلامی منتقل شود

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، انتقال تجربیات انقلاب اسلامی به کشورهای مسلمان را امري لازم دانست و گفت: تجربیات کشورمان می‌تواند در سازندگی کشورهایی که بیداری اسلامی در آنها رخ داده است، مثمرثمر واقع شود.



متقي تأکيد کرد؛ لزوم ايجاد وحدت ميان حوزه و دانشگاه


دبير همايش "نقش راهبردي دانشگاه‌ها و حوزه‌هاي علميه در تحول هندسه قدرت جهاني" گفت: ايجاد وحدت ميان دانشگاه و مراکز حوزه علميه در راستاي تحول هندسه قدرت جهاني، الزامي است.


حسینی بوشهری مطرح کرد؛ مشارکت حوزه و دانشگاه در مقوله علوم انسانی


مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: حوزه‌ها و دانشگاه‌ها باید در عرصه بیداری اسلامی با الهام گرفتن از اسلام غنی در جهت رفع چالش‌ها وارد عمل شوند.


سردار سلامي: قدرت اقتصادي آمريکا در حال زوال است/ امروز شاهد چرخش در اقتصاد جهاني از غرب به شرق هستيم


جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران با بيان اينکه پيروزي انقلاب اسلامي ايران، براي آمريکا يک شوک ژئوپلوتيک بود، گفت: حادثه 11 سپتامبر از مهمترين حوادثي بود که تحولي جديد در نظم نوين جهاني ايجاد کرد و سبب شد تا آمريکا از نقطه اوج عبور کرده و به سمت زوال پيش برود.


سردار سلامي در جمع خبرنگاران تأکيد کرد؛ ضرورت شناخت روند تحولات آینده برای کشور


جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، شناخت روند تحولات آینده برای کشورمان را ضروری دانست و گفت: در حال حاضر ايران در نقطه مرکزی تحولات قرار دارد.


بيانيه سازمان بسيج دانش‌آموزي؛ دولتمردان دست‌نشانده نظام سرمايه‌داري آمريكا به اقدامات سودجويانه خود پايان دهند


در پي فاجعه قتل عام دانش‌آموزان آمريكايي، سازمان بسيج دانش آموزي بيانيه‌اي صادر كرد


دانشنامه/ وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران

 

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یکی از 18 وزارتخانهٔ دولت جمهوري اسلامي ایران و مسؤول برنامه‌ریزی، هماهنگی، پشتیبانی و توسعه توان دفاعی در کشور است.


با حضور سرلشکر صفوي و فرمانده نيروي دريايي سپاه؛ دومين همايش جغرافيا، توسعه دفاع و امنيت آغاز شد


دومين همايش "جغرافيا، توسعه،‌ دفاع و امنيت" با حضور مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا در امور دفاعي و فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران، آغاز به کار کرد.


سرلشکر صفوی در همایش جغرافیا، توسعه، دفاع و امنيت: دشمنان به دنبال ايجاد ناامنی در محدوده جغرافیای سیاسی ايران هستند


دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا با بيان اينکه جغرافیای سیاسی کشورمان در حال تحول است، گفت: دشمنان به دنبال ايجاد ناامنی در محدوده جغرافیای سیاسی کشورمان هستند.


سردار فدوي: آمريکا ديگر هيچ اعتباري در جهان ندارد


فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران گفت: آمريكايي‌ها مدعي هستند که در طول سال‌هاي طولاني به يك توان نظامي قدرتمند در دريا تبديل شده‌اند و همواره با ناوهاي خود توانسته‌اند در منطقه به سلطه دست يابند كه اين موضوع در حال حاضر هيچ سنديتي ندارد.

سردار ظريف‌منش: شيشه عمر جهان غرب در دستان پر قدرت ايران است


رئيس دانشگاه جامع امام حسين(ع) گفت: شيشه عمر جهان غرب در دستان پر قدرت انقلاب اسلامي قرار دارد و عمر دولت مردان غربي به پايان رسيده است.


سردار فدوي در جمع خبرنگاران: ايران تاکنون 3 پهپاد اسکن ايگل را شکار کرده است/ ايجاد ناامني در خليج فارس آثار مرگباري براي آمريکا دارد


فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به شکار پهپاد اسکن ايگل توسط نيروهاي مسلح کشور گفت: اين اولين بار نبود که اين اقدام از سوي نيروهاي مسلح کشورمان صورت گرفت، بلکه پهپاد اخير، سومين اسکن ايگل بوده که از طرف سپاه شکار شده است.


سرلشکر صفوي در جمع خبرنگاران: جزاير ايراني خليج فارس به عنوان پايگاه دفاعي مورد استفاده قرار مي‌گيرند


دستيار و مشاور عالی فرماندهي معظم کل قوا گفت: ایران در زمان لازم، از جزایر مشرف بر تنگه هرمز به عنوان پایگاه‌های دفاعی استفاده مي‌کند و دشمنان ما به تأثير اين جزاير در بعد دفاع و امنیت آگاهند


 

سردار نقدي: کشاندن اختلافات سياسي به عرصه اقتصادي ظلمي بزرگ به انقلاب اسلامي است


رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: امروز دولت و ملت بايد به هم کمک کرده و اختلافات سياسي را کنار بگذارند، چرا که کشاندن اختلافات سياسي به عرصه اقتصادي، جفا و ظلمي بزرگ به انقلاب اسلامي و خون شهيدان است.


قرائتي در همايش بسيج اصناف کشور پيشنهاد کرد؛ 
رئيس ستاد اقامه نماز کشور گفت: بسيج اصناف بايد در کارهاي مذهبي و تبليغاتي پر رنگ‌تر ظاهر شده و يک کميته دائمي براي بحث اقتصاد مقاومتي در آن شکل بگيرد و از دانشگاه‌ها و مدارس نيز در اين مقوله، درخواست طرح و برنامه شود


با حضور وزير دفاع؛ ده‌ها طرح پژوهشی در دانشگاه صنعتی مالک اشتر رونمایی شد

همزمان با هفته پژوهش با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از ده‌ها طرح پژوهشی در دانشگاه صنعتی مالک اشتر رونمایی شد.


دانشنامه/ از دانشگاه صنعتی مالک اشتر چه مي‌دانيم


دانشگاه صنعتی مالک اشتر که یکی از مراکز آموزشي وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است، با هدف اجرای پروژه‌های تحقیقاتی خاص ملی و آموزش و تربیت کارشناسان و کادر ویژه مورد نیاز صنایع و مراکز تحقیقاتی تأسیس شد.


سرلشکر جعفری: جوهره حرکت بیداری اسلامی در دفاع مقدس ایران نهفته است

فرمانده کل سپاه در جمع دانش‌آموختگان دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه(دافوس) گفت: جوهره حرکت بیداری اسلامی در کشورهای جهان ناشی از دفاع مقدس مردم ایران در مقابل نظام سلطه در طول 8 سال جنگ تحمیلی است.


ساساني مطرح کرد؛ مفاهيم جديد استراتژيک آمريکا در جنگ آينده

معاون سازمان پدافند غيرعامل کشور گفت: به کارگيري مولفه‌هاي قدرت ملي آمريکا و همپيمانانش عليه قدرت ملي کشور هدف با مفاهيم عمليات ثبات جنگ بي‌قاعده و عمليات تاثير‌محور تنظيم شده است.


اشتري‌فر تأکيد کرد؛ لزوم تامين امنيت سرمايه‌هاي ملي

رئیس اداره مهندسی ستاد کل نیروهای مسلح، ذاتي شدن ايمني و تامين امنيت در سرمايه‌هاي ملي را امري ضروري برشمرد و گفت: کشوري که همواره در معرض انواع تهديدات نظامي، جنگي و اجتماعي قرار گرفته، لازم است تا امنيت را در سرتاسر فعاليت‌هاي توسعه‌اي خود تامين کند.

 

 

فرجي‌پور: جنگ سايبري به نبرد فيزيکي مي‌انجامد

معاون فناوري اطلاعات سازمان پدافند غيرعامل كشور با بيان اينکه هزينه بالاي جنگنده‌ها و جنگ افزارها، کشورها را به سمت توليد سلاح سايبري برده که با کمترين هزينه بيشترين خسارت را وارد مي‌کند، گفت: جنگ سايبري موجب تخريب در عملکرد سرمايه سايبري، اختلال در امور کشور، تخريب روابط سياسي و آغاز جنگ فيزيکي مي‌شود.



مراسم بزرگداشت شهيد احمد کشوري برگزار شد/ معرفي آثار شهيد كشوري به 115 نهاد بين المللي


دبير همايش ايثارگران فراملي در عرصه بين المللي گفت: 115 نهاد بين المللي خواستار شناسايي شهيد کشوري هستند و قطعا ما نيز آثار اين مرد خدا را به آنها ارائه خواهيم کرد.


سردار سلامي در جمع خبرنگاران: پهپادهايي با عمق عملياتي بسيار زياد در اختيار داريم/ استقرار پاتریوت تنش‌ها را افزايش مي‌دهد


جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به استقرار موشک‌های پاتریوت در ترکيه گفت: ما اساسا هر نوع ورود سیستم جدید را به منطقه برای نظام امنیت منطقه‌ای مضر می‌دانیم و معتقدیم که اینها به توسعه تنش‌ها و ایجاد رقابت‌های تسلیحاتی جدید کمک خواهد کرد.


سرلشکر صفوي: قدرت‌هاي حاضر در خليج فارس مجبور به تسليم در برابر ايران هستند

دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا با بيان اينکه به ندرت مي‌توان در جهان، مکاني با اهميت‌تر از خليج فارس و تنگه هرمز يافت، تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران کليد منطقه بوده و قدرت‌هاي حاضر در خليج فارس ناچارند براي تامين منافع خود، تسليم کشورمان باشند.

 


سردار سلامي در همایش "جغرافیا، توسعه، دفاع و امنیت": شعاع نفوذ دفاعي- امنيتي ايران بسيار فراتر از مرزهای جغرافیایی است


جانشین فرمانده کل سپاه گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران از توانایی بالایی برخوردار است و توانسته شعاع اثر و نفوذ دفاعی- امنیتی خود را بسیار فراتر از مرزهای جغرافیایی خود توسعه دهد.

امروز صورت می‌گیرد؛ تشييع پيكر مطهر 80 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس


پيکر مطهر 80 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس، امروز(چهارشنبه) در سراسر کشور، تشييع و خاکسپاري مي‌شود.


اجمالي/مظفري در نشست خبري: مأموريت ساخت سد 315 متري به قرارگاه خاتم الانبياء واگذار شد


فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء گفت: با حمايت‌هاي دولت، مأموريت ساخت سد 315 متري بر روي رودخانه بختياري به اين قرارگاه واگذار شد.


سردار وحيدي خبر داد؛ آزمايش جديدترين سلاح‌ها در رزمايش خليج فارس/ رونمايي از جديدترين دستاوردهاي فضايي


وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: رزمايشي که بزودي در خليج فارس برگزار مي‌شود به منظور آزمايش سلاح‌ها و تمرين تاکتيک‌هاي جديد است.


سي‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ارتش با معرفي افراد برتر پايان يافت


مراسم اختتاميه سي‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ارتش جمهوري اسلامي، صبح امروز با حضور آيت‌الله موحدی کرمانی، امام جمعه موقت تهران برگزار شد.


فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء(ع) اعلام كرد؛ آمادگي سپاه براي اجراي پروژه‌هاي عمراني در کشورهاي همسايه/ احداث 3500 کيلومتر خطوط انتقال نفت و گاز


فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ع) گفت: بنابر سند راهبردي سازندگي که به تاييد مقام معظم رهبري رسيده است يکي از وظايف اين قرارگاه سازندگي در کشورهاي همسو و مسلمان است و ما بر حسب درخواست و نياز کشورهاي همسايه در آنجا فعاليت خواهيم کرد.


 

سرلشکر جعفري عنوان کرد؛ سپاه پاسداران الگويي مناسب براي اسلامي شدن دستگاه‌هاي کشور


فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: در حال حاضر هيچ دستگاهي نمي‌تواند ادعا کند که به صورت کامل اسلامي شده است، بلکه همگي دستگاه‌هاي کشور در مسير اسلامي شدن قرار دارند و سپاه پاسداران نيز با هدف کمک به پيشرفت انقلاب و عبور از مراحل مختلف، سعي دارد که الگوي مناسبي براي ساير دستگاه‌ها در زمينه اسلامي شدن باشد.

 

سردار محسن کاظميني دانشگاه تربيت مدرس: نسل سوم انقلاب خاکريزهاي جهاد اقتصادي را با تولید علم و پژوهش فتح مي‌کند


فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ گفت: امیدواریم نسل سوم نیز همانند نسل اول و دوم انقلاب بتوانند خاکریز‌های خیبری جهاد اقتصادی، علمی و پژوهشی را با موفقیت به سرانجام برسانند.

صبح امروز در دانشگاه تربیت مدرس صورت گرفت؛ رو نمايي از نرم افزار «انقلاب سوم» با حضور سردار کاظميني


نرم افزار «انقلاب سوم» صبح امروز در همايش منطقه‌ای «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، چالش‌ها و فرصت‌ها» و با حضور سردار کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران، گواهی نماینده ولی فقیه در سپاه و توکلی دبیر همایش رونمايي شد.


غفوري فرد در همايش «تولید ملی،‌حمایت از کار و سرمایه‌ ایران، چالش‌ها و فرصت‌ها»: تحریم‌ها طرحی برای مبارزه با اندیشه اسلام است


عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي با بيان اينکه تحريم‌ها طرحي براي مبارزه با انديشه اسلام است، گفت: پیشرفت حاصله در سطوح مختلف کشوری به دلیل وجود تحریم‌ها است.


دانشنامه/ وظايف نيروي زميني سپاه پاسداران چيست؟


نيروي زميني سپاه پاسداران، در ابتدا با دفاع از انقلاب اسلامي در مقابل تحركات ضد انقلاب در كردستان، سيستان و بلوچستان، تركمن صحرا و... کار خود را آغاز کرد و با آغاز جنگ ایران و عراق با گسیل نیروهای خود به مرزهای جنوب و غرب، نقش فعالی را به عهده گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۳۷ ۱۲ فروردين ۱۳۹۲
دم همتون گرم
آخرین اخبار