معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي خبر داد:

ارتقاي جايگاه ايران به رتبه چهاردهم توليد برق در جهان

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي گفت: براساس آخرين آمار سازمان انرژي جهاني، جمهوری اسلامی ايران به جايگاه چهاردهم توليدكنندگان عمده برق در جهان صعود کرده است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت نيرو ،‌"محمد بهزاد" اظهار داشت: خوشبختانه ایران از نظر تولید برق در رتبه چهاردهم جهان قرار گرفته است در حالی که كه تا دو سال پيش، در رتبه شانزدهم قرار داشت.

وي افزود: براساس آخرین آمار سازمان انرژي جهاني، جمهوری اسلامی ایران رتبه 14 در تولید برق جهان و رتبه نخست خاورمیانه را به خود اختصاص داده است.

بهزاد ادامه داد: در زمان حاضر ظرفیت تولید برق ایران بيش از 68 هزار مگاوات است و از لحاظ ظرفيت نامي نيروگاه‌هاي كشور و ظرفیت تبادل برق در رتبه نخست منطقه قرار داريم.

وي این دستاوردها را از افتخارهای وزارت نيرو دانست و گفت: شکوفایی صنعت برق در کشور حاکی از توانمندی های این بخش است و تحریم ها بر روی صنعت برق نیز هیچ گونه تاثیری نداشته است و اميدوار هستيم كه روز به روز جایگاه این صنعت در کشور ارتقا يابد.

وي در پايان با اشاره برپايي جشن خودکفایی 100 درصدی صنعت برق کشور تا پايان سال جاري، گفت: در 33 سال گذشته برای رسیدن به مرز خودکفایی تلاش های زیادی کرده ايم و به موفقیت های قابل توجهی در بخش کمی و کیفی دست یافته ايم./عب
برچسب ها: برق ، نفت ، انرژی ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار