آیا آزاد سازی قیمت خودرو صورت می گیرد؟

در تدوین اولیه بخشنامه جدید دولت در مورد آزادسازی قیمت برخی محصولات ،قیمت‌گذاری خودرو به تشکل‌های مربوطه واگذار شده اما به گفته رادمرد فرآیند قیمت گذاری خودرو همچون سابق در سازمان حمایت، انجام می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، در تدوین اولیه بخشنامه جدید دولت در مورد آزادسازی قیمت برخی محصولات ، قیمت‌گذاری خودرو آزاد و به انجمن‌ها و تشکل‌های مربوطه واگذار شده است.

هرچند این بخشنامه هنوز به تصویب نهایی نرسیده است،اما به نظر می‌رسد خودرو در تدوین نهایی هم مشمول تغییر خاصی نشود و قیمت‌گذاری آن آزاد باشد.

بر اساس این گزارش در حالی که اخیرا اعلام شده بود که قیمت‌گذاری خودرو به شورای رقابت واگذار شده و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در این زمینه فقط نقش نظارتی خواهد داشت، امروز ،در برخی خبرها به نقل از سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شد که قیمت گذاری خودرو آزاد شده و این مسوولیت به تشکل‌ها و انجمن‌های خودرویی سپرده شده است.
 
در این خبر ، حسن رادمرد، معاون وزیر صنعت عنوان کرده است که خودرو جزء محصولات درجه دوم محسوب می‌شود که قیمت‌گذاری آن به انجمن‌ مربوطه سپرده خواهد شد.

و اما دبیر انجمن خودروسازان ایران نیز درباره احتمال آزادسازی قیمت خودرو اظهار کرد: تاکنون ابلاغی در این باره به ما وخودروسازان صورت نگرفته است.
 
نعمت‌بخش افزود: اگرچه شایعاتی در این باره منتشر شده اما تاکنون این موضوع به طور رسمی تایید و ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: اگر آزادسازی قیمت ها صورت گیرد و نرخ خودرو متناسب با حاشیه بازار تعیین شود، دلالان و واسطه‌ها از بازار خودرو خارج شده و قیمت‌ها نیز در سطح معقول و بر حسب عرضه و تقاضا تعیین می شود و خودروسازان بازار این محصول را به خوبی مدیریت خواهند کرد.
 
و اما بر اساس آخرین اخبار مرتبط با این موضوع ، حسن رادمرد معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در توسعه بازرگانی داخلی با وجود انتشار خبر آزاد سازی قیمت در برخی خبرگزاری ها اعلام کرد: فرآیند قیمت گذاری خودرو همچون سابق در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، زیرنظر دستگاه های ذی صلاح انجام می شود و هیچ تغییری صورت نگرفته است.

برهمین اساس  وی با اشاره به قرار گرفتن خودرو در سبد خانوار افزود: قیمت گذاری خودرو و تمامی کالاهایی که در سبد خانوار قرار دارند، در سازمان حمایت صورت می گیرد و برنامه ای برای آزاد سازی قیمت گذاری این کالاها نداریم.

رادمرد افزود: کالاها به سه گروه حساس ، غیر حساس و عادی تقسیم بندی شده است و براساس این تقسیم بندی قیمت گذاری تمامی کالاهای موجود در سبد خانوار همچون گذشته انجام می شود./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار