بيرجند/

آوار برداری41 واحد مسکونی زلزله زده زهان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۴۱ واحد مسکونی منطقه زلزله زده زهان آواربرداری شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ محمدعلی آخوندی افزود : تاکنون 250 پرونده تسهیلات توسط بنیاد مسکن استان برای زلزله زدگان تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه شماره حساب 99999 به نام جمعیت هلال احمر نزد بانک ملت آماده جمع آوری کمک های نقدی مردم خیر و نوع دوست کشور به زلزله زدگان زهان است، افزود: بعد از جمع آوری کمک های نقدی مردم، درخصوص هزینه کرد این کمک ها در یک کمیته تصمیم گیری خواهد شد.

توزیع 250 کرسی بین زلزله زدگان زهان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از توزیع 250 عدد کرسی برای گرم کردن چادرهای زلزله زدگان خبر داد و گفت: بلافاصله بعد از اتمام آواربرداری، بنیاد مسکن آماده ساخت و ساز منازل زلزله زدگان است.

وی با تاکید براینکه تغییر روستاهای زلزله زدگان امکان پذیر نیست، افزود: زلزله زدگان با تغییر مکان روستا و تجمیع روستاها موافق نیستند و طبق بررسی های انجام شده روستاهای زلزله زده بر روی گسل قرار ندارند.

آخوندی با اشاره به اینکه منطقه زهان گسل خیز است، یادآور شد: همکاری زلزله زدگان در آواربرداری و ساخت منازل مسکونی آنها بسیار ضروری است به گونه ای که درصورت همکاری آنها، پیش بینی می شود در مدت 2 یا 3 ماه آینده منازل مسکونی آنها ساخته شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 30 چشمه حمام و سرویس بهداشتی به مناطق زلزله زده منتقل شده است و در این خصوص هیچ مشکلی وجود ندارد./ب

برچسب ها: آواربرداری ، منازل ، زهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.