سردار وحیدی خبر داد

رونمایی جنگنده‌ها و هواپیماهای آموزشی در آینده‌ای نزدیک

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از رونمایی جنگنده‌ها و هواپیماهای آموزشی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع؛ سردار احمدی وحیدی در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی و هوانوردی ایران  که صبح امروز (سه‌شنبه) در جزیره کیش برگزار شد، گفت:‌ صنعت هوایی و هوانوردی یک صنعت  راهبردی است. صنعتی که امروزه به عنوان صنعت تاثیرگذار در سیاست بین‌المللی عمل می‌کند.

وی افزود: در جهان امروز فناوری‌ها از یک طرف بر چهره تمدنی مادی بشر تأثیر گذارده و آن را تغییر داده و از سوی دیگر ابزاری است برای اعمال سلطه توسط برخی کشورها.

وحیدی ادامه داد: سلطه‌گران با تزریق این سیاست که یا باما هستید و یا دشمن ما هستید تلاش می  کنند همه موضوعات جهان را تحت تأثیر این سیاست غلط قرار دهند.‌

وزیر دفاع تاکید کرد: امروز صنعت هوایی جهان خلاصه می‌شود به انواع جنگنده‌ها و پرنده‌های بدون  سرنشین که علیه مردم بی‌گناه مورد استفاده قرار می‌گیرد و سلطه‌گران از آن سوء استفاده می‌کنند.  درحالی که نگاه به صنعت هوایی باید در جهت خدمت به مردم باشد.

وحیدی با بیان اینکه ورود به صنعت هوایی طراز جهانی کشورها را تغییر می‌دهد، گفت: این نشان از  تاثیرگذاری این صنعت دارد و کشوری که از این صنعت بی‌بهره است در حوزه کشورهای توسعه یافته  قلمداد نمی‌شود.

وحیدی افزود: کشورهایی که در صنعت هوایی حرفی برای گفتن دارند، محدود هستند و کشورهای  صاحب فناوری تلاش می کنند تا سایر کشورها مهارت کافی و لازم در این حوزه کسب نکنند و این  نشان می دهد که برای دستیابی به این صنعت باید راهبرد مشخص و برنامه ریزی بلند مدت داشت.

وزیر دفاع با اشاره به برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی هوایی و هوانوردی  جهشی برای ساماندهی و یکپارچه سازی متخصصان و توانمندی های مرتبط با این حوزه است.

وی ادامه داد: حضور شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه فرصتی برای کشورهایی است که  می‌خواهند خارج از قواعد نظام سلطه همکاری و در این حوزه فعالیت کنند.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: فناوری‌های هواپیماهای نظامی و غیرنظامی  بسیار به هم نزدیک است و شرکت های هوایی بزرگ درحال حاضر نیز در حوزه نظامی و هم حوزه  غیرنظامی فعالیت می‌کنند .وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران در کنار شبکه بزرگ هوایی کشور در  راستای توسعه شبکه گسترده خانواده هوایی تلاش می‌کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما در حوزه پیشرانه‌ها دستاوردهایی داریم که هم در حوزه نظامی و هم  غیر نظامی استفاده می‌شود به عنوان مثال پیشرانه‌ای که در جنگنده اف 5 استفاده می‌شود در  هواپیمای فالکن 20 نیز استفاده می‌شود.

وزیر دفاع تاکید کرد: علاوه بر هواپیماهای جنگنده که در کشور تولید می‌کنیم، انواع دیگری نیز در  دستور کار است و گام‌های جدیدی برداشته‌ایم. ما هم در حوزه هواپیماهای آموزشی و هم جنگنده  محصولاتی در آینده نه چندان دور خواهیم داشت.

وحیدی افزود: در حوزه زیرسامانه‌ها نیز اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته، از جمله در حوزه بالگردها،  پهپادها، مخابرات و رادارهای هوایی.

وی ادامه داد: کارهای بزرگی در دست اقدام است و دانشگاه‌های مختلف مشغول کار هستند که  افتتاح آزمایشگاه هوایی و تست صندلی پران نیز در این راستا بود.

وحیدی با بیان اینکه ما در کشور فرودگاه و حجم زیادی تردد هوایی داریم، گفت:‌ این نشان می‌دهد که  این صنعت آینده بسیار روشنی دارد و دوستان ما در آن سوی مرزها هم می‌توانند در سرمایه‌گذاری این حوزه‌ها مشارکت کنند.

وی تاکید کرد: با یک نگاه راهبردی باید بتوانیم سطح کشورهای مستقل را که مایلند کارهای مستقل  در این حوزه داشته باشند را بالا ببریم و ما هم اعلام کرده‌ایم که آماده ایم با کشورهای منطقه در این  زمینه همکاری کنیم و این نمایشگاه نمادی از توسعه صنعت هوایی کشور است.

وزیر دفاع در پایان تصریح کرد: اخیراً گزارش آزمایشات هسته‌ای توسط کسانی که مدعی عدم اشاعه  هسته ای هستند و دم از حقوق بشر و تمدن بشری می‌زنند را شنیده‌ایم با این آزمایش‌ها عملاً  مغایر با روح NPT عمل کرده و پیمان منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای را نقض و سلاح‌های کشتار  جمعی را توسعه می‌دهند. آنها که با هواپیمای کنترل از راه دور افراد را ترور می‌کنند و آن را رسما  اعلام و به آن افتخار می‌کنند،این لکه سیاهی است که امروز در پیشانی تمدن بشری نشانده شده  است و باید آن را برطرف کرد.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار