سردار حاجي زاده تشريح كرد

رمزگشايي کامل پهپاد RQ170/ توليد پهپاد مشابه "اسکن ایگل" توسط ايران

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با اعلام خبر رمزگشايي کامل پهپاد RQ170 گفت: پهپاد "اسکن ایگل" را قبلاً هم در اختیار داشته‌ايم و حتی از روی آن تولید کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار امیرعلی حاجی‌زاده در مراسم همايش "روز پيروزي" که بعد از ظهر امروز در دانشکده هوافضاي دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي برگزار شد، با اشاره به دو ديدگاه موجود در کشور در ماه‌هاي اخير تصريح کرد: برخي با سياه‌نمايي سعي مي‌کردند شرايط کشور را سخت نشان دهند تا زمينه مذاکرات و سازش فراهم شود، اما مقام معظم رهبري، شرايط امروز را شرايط جنگ بدر و خيبر دانسته‌اند.

وي افزود: پس از بوجود آمدن رژيم صهيونيستي و غصب سرزمين‌هاي اشغالي فلسطينيان در سال 1967 کشورهاي عربي تصميم گرفتند با اتحاد و همراهي يکديگر، با رژيم صهيونيستي مقابله کنند و در اين اتحاد کشورهاي مصر، اردن و سوريه پيش‌قدم بودند که با پشتيباني 8 کشور عربي ديگر جنگ آغاز شد.

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران ادامه داد: رژيم صهيونيستي توانست ظرف 6 روز با تهاجم به اين سه کشور، ماشين‌هاي جنگي آنها را از بين برده و کشته‌هاي زيادي از آنها بگيرد و در حقيقت اين رژيم توانست يازده کشور را به تنهايي شکست دهد.

وي با اشاره به پيروزي رژيم صهيونيستي در جنگ اخير غزه يادآور شد: جنگ در همين هفته‌هاي اخير، يعني جنگي که عده کمي مجاهد فلسطيني در برابر رژيم صهيونيستي انجام دادند، همگان را متعجب کرد.

وي ادامه داد: رژيم صهيونيستي با اين تصور که مرکز پشتيباني دفاعي فلسطينيان، کشور سودان است، مراکز موشکي حماس را هدف قرار داد و "جعفري" از فرماندهان مقاومت را به شهادت رساند، اما پاسخ مقاومت سرنوشتي ديگر را رقم زد.

سردار حاجي‌زاده عامل پذيرش شکست اصلي رژيم صهيونيستي را حاکميت فرهنگ عاشورايي در فلسطينيان دانست و تصريح کرد: امکانات و موشک‌هاي مقاومت در برابر امکانات گسترده رژيم صهيونيستي بسيار ناچيز بود و رژيم صهيونيستي ترسي از اين تجهيزات نداشت. امکانات مقاومت حتي از کشورهاي سوريه، مصر و اردن در جنگ قبلي(جنگ شش روزه) نيز کمتر بود، اما اشاعه  فرهنگ عاشورايي در غزه باعث تقويت روحيه در فلسطينيان براي مقابله با رژيم صهيونيستي شد.

وي با بيان اينکه ايران، فرهنگ عاشورايي را به فلسطين صادر کرد، يادآور شد: اين مسئله از تشکر اسماعيل هنيه بعد از پيروزي مقاومت در جنگ غزه مشهود بود.

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران اظهار داشت: امروز آمريکا از بمب هسته‌اي و قدرت نظامي ايران حراس ندارد؛ چيزي که آنها از آن مي‌ترسند فرهنگ است که انقلاب اسلامي ايران به ملت‌ها صادر مي‌کند و در حقيقت بمب اتم ما مسير و راه سيدالشهدا است.

وي با اشاره به شکار پهپاد RQ170 که سال گذشته توسط نيروهاي مسلح کشورمان انجام شد خاطرنشان کرد: در جريان انتخابات آمريکا وقتي رژيم صهيونيستي به مقامات آمريکايي اعتراض کرد که چرا اهميت کمي به موضوع ايران مي‌دهيد، آمريکايي ها اظهار داشتند که مأموريت RQ170  براي جاسوسي در ايران و پيدا کردن اقدامات هسته‌اي ايران است؛ اما پس از دستيابي ما به اطلاعات موجود در اين پهپاد، حتي يک مورد مأموريت هسته‌اي هم مشاهده نشد و عملا ثابت شد که آمريکايي‌ها به دنبال اين اهداف نيستند.

سردار حاجي‌زاده تصريح کرد: زماني که هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکايي به افغانستان و پاکستان رفته و عروسي‌هاي آنها را به عزا تبديل مي‌کنند مقامات آمريکايي حتي از يک عذرخواهي کوچک هم سر باز مي‌زنند، اما اقتدار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران به جايي رسيده که پس از شليک نيروي هوافضاي سپاه پاسداران به پهپاد آمريکايي که قصد جاسوسي در حوزه صادرات نفتي در جزيره خارک را داشت، آنها از موضعي پايين وارد شده و گفتند ما قصد حمله نداشتيم.

وي افزود: امروز غرب در افغانستان، عراق و بسياري کشورهاي ديگر عمليات تروريستي انجام مي‌دهد، اما عدم موفقيت چنين عمليات‌هايي در ايران به دليل اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران در عدم اجازه نفوذ به دشمنان انقلاب است.

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران با يادآوري اينکه از ابتداي انقلاب تاکنون دشمنان انواع تهديد و توطئه را عليه نظام مقدس کشورمان انجام داده است، اظهار داشت: هر يک از اين توطئه‌ها ما را در برابر اين اقدامات واکسينه کرد، امروز توطئه‌ها به حوزه اقتصاد کشور رسيده که آخرين حربه آنها و ان‌شاء‌الله با حمايت ملت ايران اين توطئه نيز به شکست منجر شده و به فرصت تبديل مي‌شود.

وي افسران جنگ امروز را اقتصاددانان، بانک‌داران، تجار، نخبگان، صنعت‌گران و آحاد مردم دانست و تصريح کرد: اکنون بايد بسيج شده و به لطف خدا موفقيت‌هاي جديدي را کسب کنيم.

سردار حاجي‌زاده با بيان اينکه فناوري RQ170 توليد سال 1381 در کشور است، تصريح کرد: اين هواپيماي جاسوسي در بخش پنهان‌کار بودن فقط به رادار‌گريزي ختم نمي‌شود، موتور اين پهپاد را طوري ساختند که سيستم‌هاي حرارتي آن اختلاف دما را نشان نمي‌دهد که در رادار قابل شناسايي باشد؛ سيستم‌هاي مربوط به ماهواره آن را طوري طراحي کرده‌اند که هيچ سيستمي متوجه آن نشود در بخش صوت، صداهاي آن کامل حذف شده، رنگ آن را طوري طراحي کردند که از فاصله دور مشخص نباشد. توان بالاي راداري و جنگ‌آوري الکترونيک آن فقط بخشي از فناوري اين سيستم است.

وي ادامه داد: سنسورهايي که براي جاسوسي در پهپاد RQ170 تعبيه شده، تصويربرداري فراکيفي مي‌کند يعني براساس آن بازتاب شيء شرايط و جنس آن را شناسايي مي‌کند و تا حد عمق زيادي آب و شرايط را براي عمليات آبي خاکي فراهم مي‌کند.

سردار حاجي‌زاده در رابطه با مسئله سوريه نيز تصريح کرد: دنياي غرب امروز به جاي بسيج امکانات خود عليه رژيم صهيونيستي متأسفانه با سوريه مقابله مي‌کند و با توجه به اينکه مشکلات و ناامني‌ها به کشورهاي حامي سوريه برمي‌گردد طبيعتا در برابر عمل اتحاد کشورهاي عربي عليه سوريه نمي‌تواند عکس‌العملي داشته باشد و قطعا کشورهاي عربي حاميان تروريسم در سوريه موفقيتي نخواهند داشت.

سردار حاجي‌زاده در رابطه با استقرار پاتريوت در مرزهاي سوريه نيز اظهار داشت: اين کار بيشتر جنبه رواني داشته و براي ايجاد منطقه پرواز ممنوع است و در صورتي که مقدمه‌اي براي حمله زميني و اقدام نظامي عليه سوريه باشد حمله‌کنندگان قطعا خود را در باتلاقي انداختند که نتيجه برايشان دربر نخواهد داشت.

وي تأکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران از هيچ کمک و مساعدت و پشتيبياني معني و حمايت در عرصه سياسي از سوريه دريغ نخواهد کرد.

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران همچنين در رابطه با شکار پهپاد اسکن ايگل تصريح کرد: تغييرات جديدي در فناوري اين پهپاد مشاهده نشده و قبلا نمونه‌هاي آن را در کشور داشته‌ايم؛ البته شکار اين پهپاد شکست بزرگي براي آمريکا محسوب مي‌شود.

وي با تأکيد بر اينکه شکار آرکيو 170 مي‌تواند باعث ساخت سيستم‌هاي پدافندي براي مقابله با پيشرفته‌ترين پرنده‌هاي جاسوسي در کشور باشد، تصريح کرد: کشورهاي ديگر فناوري پهپادي در اين حد را ندارند، البته جمهوري اسلامي ايران قصد مهندسي معکوس پهپاد اسکن ايگل را ندارد چون فناوري آن را از مدت‌ها قبل داشته است؛ در رابطه با اين پهپاد نيز مطالب بسياري براي گفتن است اما فعلا قصد آن را نداريم و غرب بايد حالا حالاها منتظر باشد.

سردار حاجي‌زاده همچنين در پاسخ به اين سوال که آيا ايران براي ساخت پهپادهاي خود با چين و روسيه مشارکت داشته است، اظهار داشت: اگر اين کشورها داراي اين توانمندي بودند خودشان اين کار را مي‌کردند و با توجه به اينکه ما معتقديم ماهيت آمريکا جاسوسي در سراسر جهان است اين کار را تنها با همت جوانان مملکت خود انجام داده‌ايم.

وي فناوري پهپاد ايوب را مربوط به 10 سال پيش در کشور دانست و افزود: رسانه‌اي نکردن اين فناوري در راستاي حراست از منافع کشور بوده و اکنون اين فناوري‌هاي زيادي داريم که به موقع مورد استفاده قرار خواهد گرفت و يا اطلاع‌رساني خواهد شد.

سردار حاجي‌زاده در رابطه با تلاش‌هاي کشور در حوزه اقتصاد نيز افزود: بايد با بکارگيري تمام توان خود ايران  را به نوک قله‌هاي افتخار برسانيم و اين کاري است که اگر اراده کنيم به زودي مي‌توانيم به آن دست يابيم.

سردار حاجی‌زاده در رابطه با فناوری راکت موشک فجر 5 تصریح کرد: این راکت هدایت‌پذیر نبوده و در نیروی زمینی سپاه مورد استفاده قرار می‌گیرد و برد آن 75 کیلومتر است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از خود مجبور به ساخت تجهیزات نظامی است و هدف دوربرد خود را نابودی رژیم صهیونیستی قرار داده است، اما موشک‌هایی با برد بالاتر از 2000 کیلومتر را در دستور کار ندارد.

حاجی‌زاده در ادامه درباره پهپاد اسکن ایگل گفت: این پهپاد دارای قابلیت پرواز با کمترین سوخت در ناوگان نیروی دریایی است و فناوری متفاوتی با RQ170  دارد.

فرمانده هوافضای سپاه در رابطه با اظهاراتی در رابطه با ادغام سپاه و ارتش تصریح کرد: سپاه و ارتش هر یک مأموریتی جداگانه داشته و مانند دو بازو برای نظام هستند؛ این دو در کنار هم با تدبیری حکیمانه عمل می‌کنند.

وی در خصوص ادعای خراب بودن هواپیمای RQ170 از سوی آمریکا تاکید کرد: فقط چرخ‌های این پهپاد آسیب دیده و با وجود اینکه در مناطق کویری شکار شده، اجزای آن کاملا سالم است.

سردار حاجی‌زاده با اشاره به پایگاه‌های نظامی آمریکا در سراسر دنیا تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ایجاد پایگاه را عامل ماندگاری نمی‌داند، همانگونه که شوروی سابق نیز نتوانست آنرا عامل ماندگاری خود بداند و ما تنها به دنبال افزایش ضریب نفوذ پیام انقلاب اسلامی در جهان هستیم.

وی در پایان، پیروزی‌های به دست آمده در جنگ‌هاي 8 روزه غزه، 22 روزه غزه، 33 روزه حزب الله و جنگ تحميلي 8 ساله را در سایه اعتقادات دانست و تصریح کرد: آنچه که باید در ما تقویت شود خودباوری و ارزش‌های اسلامی است؛ البته مشکلات وجود دارد، اما باید با عبور از آنها برای اعتلای میهن اسلامی‌مان بکوشیم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: پهپاد ، سپاه ، آرکیو ، جاسوسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار