صالحی عنوان کرد

"اسکن ایگل" سندی معتبر برای پیگیری حقوقی تجاوز آمریکا

وزیر امور خارجه گفت: قبلاً به مقامات آمریکایی هشدار داده بودیم که اگر به مرزهای ما تجاوز کنند برای صیانت از حریم کشورمان اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به شکار پهپاد آمریکایی "اسکن ایگل" به محض ورود به حریم هوایی کشورمان در خلیج فارس گفت: قبلاً به این گونه اقدامات آمریکایی‌ها رسماً اعتراض و اعلام کرده بودیم که از حدود و ثغور خود به هر وسیله ممکن دفاع خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: به آمریکایی‌ها اعلام کرده بودیم که طبق کنوانسیون‌های بین‌المللی به آنان اجازه نخواهیم داد به مرزها و حریم ما تجاوز کنند اما متاسفانه آنان رعایت نکردند.

صالحی گفت: با توجه به اخطاری که به آنان داده بودیم عزیزان سپاه پاسداران توانستند پهپاد آمریکایی را به دام بیندازند و بار دیگر قدرت و توانمندی نیروهای مسلح کشورمان را اثبات کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته قبلاً در این‌باره به آمریکایی‌ها اعتراض کرده بودیم اما آنان ادعا می‌کردند در حریم ما حضور ندارند؛ این پهپاد سندی در اختیار ما است که از آن برای پیگیری حقوقی تجاوز آمریکایی‌ها در مراجع بین‌المللی استفاده می‌کنیم.

گفتني است که صبح امروز، سپاه پاسداران خبري را منتشر کرد مبني بر اينکه یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی که در چند روز گذشته با هدف شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات در حال گشت‌زنی در منطقه عمومی خلیج فارس بود، به محض ورود به حریم فضای جمهوری اسلامی ایران در تور یگان‌های پدافندی و سامانه‌های کنترلی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفتار و در اختیار گرفته شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار