ماني فر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سیاست چماق و هویج آمریکا علیه ایران کار ساز نیست

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: آمريکا با استفاده از تحريم های یک جانبه از سياست چماق عليه ايران استفاده مي کند و از طرفي دیگر با سياست هويج قصد مذاکره با ايران را دارد که این سیاست‌ها علیه کشورمان به هیچ وجه کار ساز نیست.

محمدرضا ماني فر در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران در مورد روابط ایران و آمریکا گفت: در حال حاضر جمهوری اسلامی ايران به فناوري هسته‌اي دست پيدا کرده و به نفوذ قابل توجه‌ای در منطقه دست یافته است اما ازطرف ديگر منافع حياتي آمريکا به ويژه پس از تحولات اخير که در منطقه و شمال آفريقا رخ داده با خطر جدي شده و به نظر مي رسد که آمريکا و جمهوري اسلامي ايران نسبت به گذشته در شرايط متفاوت تري قرار دارند.

وي با اشاره به به سياست‌های خصمانه آمريکا در قبال ايران گفت: آمريکا با استفاده از تحريم‌های یک جانبه از سياست چماق عليه ايران استفاده مي‌کند و از طرفي دیگر با سياست هويج قصد مذاکره با ايران را دارد، اما آمريکا در جايگاهي نيست که در اهداف خصمانه خود علیه ايران پیروز شود.

این کارشناس سیاست خارحی با اشاره به نگراني دولت اوباما از افزايش تحريم‌ها علیه جمهوری اسلامی ايران افزود: جمهوري اسلامي ايران در هر شرايطي توانسته از سد تحريم ها عبورکند ولي آمريکا براي اعمال اين تحريم ها يکجانبه عليه ايران هزينه هاي زيادي صرف کرده و همچنين موقعيت وجايگاه خود را در عرصه بین الملل متزلزل کرده است.

مانی فر در مورد موقعيت متزلزل آمريکا در منطقه افزود: آمريکا نگران منافع خود به ويژه موقعيت رژيم صهيونيستي که نماينده خود در خاورميانه است و جنگ 8 روزه غزه به نحوي رقابت بين ايران و آمريکا بوده که موجب قدرتمندتر شدن جایگاه کشورمان در منطقه و تزلزل این رژیم جعلی شده است.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: رسانه‌ها بايد با اطلاع رساني دقيق و آگاهي دادن به افکار عمومي موقعيت و شرايط را براي گرفتن حداکثر منافع و امتياز در مذاکرات فراهم سازند و از حرکت هاي افراطي و يا تفريطي در اين زمينه جلوگيري کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ایران ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.