عضو كميسيون برنامه و بودجه:

كاهش وابستگي به درآمدهاي نفتي در بودجه سال آينده لحاظ شود

عضو کميسيون برنامه و بودجه بر لزوم تدوين بودجه سال آينده كشور بر اساس كاهش وابستگي به درآمدهاي نفتي و تقويت صادرات غيرنفتي تاكيد كرد.

سيد سعيد زمانيان دهکردي نماينده مردم شهرکرد در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، گفت: مجلس و کميسيون برنامه و بودجه با جديت بدنبال نظارت بر تدوين لايحه بودجه سال آينده كشور براساس  برنامه‌هاي اصل 44 قانون اساسي هستند.

وي در ادامه افزود: بودجه سال آينده بايد در جهت کاهش وابستگي به درآمدهاي نفتي ، تقويت صادرات غيرنفتي و افزايش توليدات داخلي تنظيم شود.

زمانيان همچنين تصريح کرد: ضروري است در تدوين بودجه سال آينده به اقتصاد مقاومتي توجه جدي شود و همچنين در توليدات داخلي بايد ارتقاي کمي و کيفي محصولات را در نظر داشته باشيم تا در نهايت بتوانيم از درآمدهاي غيرنفتي اعتبارات مناسبي را تحصيل كنيم.

وي در پايان اظهار داشت: با توجه به وجود پتانسيل‌هاي فراوان در کشور نظير محصولات کشاورزي، معادن، زعفران، ماهي‌هاي سردابي و فولاد در راستاي کسب درآمدهاي غيرنفتي و تقويت صنايع داخلي مي‌توانيم در جهان اثرگذار باشيم كه اين امر مستلزم برنامه‌ريزي بسيار دقيق و ريزبينانه است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کاهش ، درآمد ، نفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار