معاون نماينده يونيسف در ايران:

ايران در زمينه پيشگيري از خشونت عليه کودکان همواره يكّه‌تاز بوده است

معاون نماينده يونيسف در ايران با اشاره به اينکه ايران همواره با الهام از مفاد کنوانسيون حقوق کودک و نقش رهبران مذهبي بر پيشگيري از خشونت عليه کودکان پيشگام بوده است اظهار داشت: ما بر آن معتقديم که رهبران مذهبي فرصت نفوذ را براي اثرگزاري در جامعه و پيشگيري از خشونت عليه کودکان دارند.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، آنا رياتي معاون نماينده يونيسف در ايران در نشست رهبران ديني با موضوع اقليت‌هاي مذهبي با اعضاي شوراي هماهنگي آيين نامه مرجع ملي کنوانسيون حقوق کودک نکاتي را پيرامون روز کودک و نيايش از ديدگاه يونيسف، اينگونه بيان کرد: روز نيايش و حرکت از سال 2008 مورد حمايت يونيسف قرار گرفته تا رهبران مذهبي را از اقشار مختلف براي حمايت از حقوق کودکان گرد هم آورد .

وي افزود: در روز نيايش و حرکت براي کودکان، افراد از مذاهب مختلف گرد هم آمده تا در روز جهاني کودک(مصوب سازمان ملل در سال 1954) در راستاي ارتقاي حقوق کودکان تلاش کنند.

رياتي با اشاره به اينکه روز نيايش و حرکت با موضوع پيشگيري از خشونت عليه کودکان مصوب شده،  تصريح کرد: در پيمان نامه حقوق کودک چندين ماده وجود دارد که به تمام اشکال خشونت عليه کودکان اشاره شده و به حمايت از حقوق کودکان مي‌پردازد.
 
وي با اشاره به اينکه ايران همواره با الهام از مفاد کنوانسيون حقوق کودک و  نقش رهبران مذهبي بر پيشگيري از خشونت عليه کودکان پيشگام بوده است اظهار داشت: ما بر آن معتقديم که رهبران مذهبي فرصت نفوذ را براي اثرگزاري در جامعه و پيشگيري از خشونت عليه کودکان دارند.

وي در پايان تعهد يونيسف براي همکاري با نهادها و رهبران مذهبي براي مبارزه با خشونت عليه کودکان و حفظ حقوق کودک را يادآور شد.

 گلستان نژاد نماينده کليميان با ابراز ديدگاه مشترک اديان ديني نسبت به حقوق کودک با رويکرد مهرورزي و پرهيز از خشونت ورزي گفت: در تورات هم خشونت ورزي نسبت به کودک منع شده است.

وي با تاکيد بر اينکه آموزش کودکان از مهم ترين مسايل يک کشور است تصريح کرد: براي داشتن کشوري درست بايد در ابتدا به آموزش کودکان رسيدگي کرد.

سهراب هنگامي  نماينده زرتشتيان ايراني انزجار خود را از کودک آزاري اعلام کرد و گفت: مردسالاري در بسياري از نقاط کشور اجرا مي شود و کودکان بسياري در اين باره مورد اذيت و آزار قرار مي گيرند و دين از کلمه دينا يک کلمه اوستايي است گرفته شده و به معناي وجدان است و اگر کسي وجدان داشته باشد نمي تواند کودک آزاري کند.

وي در پايان داشتن جامعه اي سالم و به دور از هرگونه خشونت عليه کودکان را خواستار شد.

حجت الاسلام هاشمي نماينده حوزه علميه قم در شوراي هماهنگي کنوانسيون حقوق کودک نکاتي را در باب خشونت عليه کودکان بيان کرد: مبارزه با خشونت عليه کودکان در راستاي فعاليت هاي ارزشمندي است که يونيسف بنيانگزار آن بوده و موضوع خشونت عليه کودکان موضوعي نيست که نفيا يا اثباتا در آن بحث داشته باشيم بلکه بايد به مرحله اي متعالي يعني مهرورزي بپردازيم.

وي با اشاره به نامه حضرت علي(ع) به مالک اشتر در زماني که وي را به فرمانده مصر معرفي کرده بودند گفت: اگر حقوق بشر را با اين مضامين که بايد مهرورزي به تمام بشريت داشته باشيم، تفسير کنيم،  هيچ گونه خشونت عليه جامعه بشريت من جمله کودکان اتفاق نخواهد افتاد.

هاشمي در پايان با اشاره به اينکه کنوانسيون‌هاي بين‌المللي بسياري براي پرهيز از خشونت عليه کودکان در جهان به کار گرفته شده، خاطر نشان کرد: به دليل حساسيت سني کودکان زير 18 سال فقها اظهارات بسياري در اين زمينه داشته و همواره خشونت عليه کودکان را منع کرده اند.

انتهاي پيام/پ3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار