وزير دادگستري:

معاهدات حقوق كودك پاسخگوي كشتار كودكان غزه نيست

وزير دادگستري با اشاره به اعلاميه جهاني حقوق كودك مصوب مجمع عمومي سازمان ملل در سال 1974 گفت: هزاران كودك در نوار غزه به دست رژيم اشغالگر صهيونيست كشته مي‌شوند اما از اين اعلاميه و سازمان ملل خبري نبوده و هيچ كس پاسخگوي اين فجايع عليه كودكان نيست.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، مرتضي بختياري وزير دادگستري صبح امروز در نشست رهبران دینی با موضوع اقلیت‌های مذهبی با اعضای شورای هماهنگی آیین‌نامه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک اظهار داشت: يكي از دلايلي كه حزن آل ‌الله براي تمام اقوام و جهانيان محرز شده، بحث كودك 6 ماه اباعبدالله‌الحسين بود كه به دست دشمنان به شهادت رسيد و از همين‌رو توجه به كودك و حقوق آنان از دغدغه‌هاي مهم حكومت اسلامي است.

وي با اشاره به اعلاميه جهاني حقوق كودك مصوب مجمع عمومي سازمان ملل در سال 1974، تصريح كرد: هزاران كودك در نوار غزه به دست رژيم اشغالگر صهيونيست كشته مي‌شوند اما از اين اعلاميه و سازمان ملل خبري نبوده و هيچ كس پاسخگوي اين فجايع عليه كودكان نيست.

بختياري همچنين به مفاد پيمان نامه حقوق كودك مصوب 1989 مجع سازمان ملل اشاره كرد و گفت: بخش اول اين پيمان نامه تا ماده 41 آن مربوط به حقوق كودك بوده اما امروزه حقوق كودكان به عنوان يك ابزار سياسي استفاده مي‌شود و تمامي مفاد آن من جمله عدم تبعيض، رعايت منابع عاليه كودكان، حق حيات، بقا و رشد و احترام به ديدگاه‌هاي كودكان به طور كامل اجرا نمي‌شود.

وزير دادگستري در پايان خاطرنشان كرد: حقوق كودك براي جهان سوم و ملت‌ها به عنوان ابزار سياسي استفاده نشود و دولت‌ها مهرورزي را به جاي خشونت ترويج و اعمال كنند.

انتهاي پيام/پ3

برچسب ها: کشتار ، غزه ، حقوق کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار