کاهش چشم گیر تلفات رانندگی در جاده های روستایی استان تهران

در شش ماهه اول امسال تلفات رانندگی در جاده های روستایی استان تهران 50 درصد کاهش داشته است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و ترابری استان تهران، فریبرز واحدی مدیرکل در این باره گفت؛ بر اساس آمار مستند پزشکی قانونی در 6 ماهه اول سال گذشته 8 کشته در جاده های روستایی استان تهران گزارش شده بود، که در مدت مشابه امسال این آمار به 4 کشته رسیده است.

واحدی در ادامه افزود : در حال حاضر استان تهران 1910 کیلومتر راه روستایی دارد و مطابق با سیاستگذاریهای سال 90 و 91 و در راستای کاهش تلفات رانندگی برنامه مدونی را در دست اجرا داریم که از آن جمله روکش 500 کیلومتر از راههای روستایی استان در 10 شهرستان تهران از مهم ترین برنامه های ما در حوزه راههای روستایی تلقی می شود که بحمدا... تاکنون 60 درصد کار عملیاتی شده و امیدواریم تا پایان سال91 به این وعده خود جامه عمل بپوشانیم.

وی علاوه بر نهضت روکش آسفالت راههای روستایی استان تهران ، اجرای خط کشی های سرد و گرم و دو جزئی، نصب تابلوهای اطلاعاتی، علائم انتظامی، پلهای عابر پیاده در روستاهای پر جمعیت و....... را از دیگر اقدامات این اداره کل در 6 ماهه اول امسال برشمرد.

مدیرکل راه و ترابری استان تهران همچنین با اشاره به کاهش 9 درصدی تلفات رانندگی در جاده های روستایی کشور در 4 ماهه امسال نسبت به سال قبل، تصریح کرد : طبق هدف گذاریهای صورت گرفته توسط معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی رقم کاهش تلفات رانندگی در جاده های روستایی کشور در سال 91 نسبت به سال 90 می بایست 15 درصد کاهش داشته باشد که بحمدا... استان تهران در این زمینه پیشتاز است.

واحدی دو فاکتور فرهنگ صحیح رانندگی در جاده های روستایی و ایمن سازی به روز این جاده ها را در کاهش آمار تصادفات روستایی بسیار مؤثر دانست و گفت: امیدواریم تا پایان سال 91 شاهدکمترین رقم کشته ها در جاده های کشور، علی الخصوص جاده های استان تهران داشته باشیم ./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار