پاستیل ها منبع خوبی برای تامین کلسیم بدن نیستند

امروز در جامعه باورهایی مبنی بر اینکه پاستیل ها دارای کلسیم هستند، وجود دارد در صورتیکه از نظر علمی این مطلب تائید نشده است و بهتر است برای تامین کلسیم بدن از لبنیات و سبزیجات استفاده کرد.

دکتر پروین میر میران، عضو هئیت علمی دانشکده تغذیه دانشگاه شهید بهشتی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  پاستیل ها ارزش تغذیه ای زیادی را ندارند و کالری بالای آنها در چاقی موثر است.

وی افزود: ژلاتین موجود در پاستیل ریشه گیاهی یا حیوانی دارد و در داخل کشور تولید نمی شود.

میر میران با اشاره به اینکه اگر ژلاتین پاستیل از مغز استخوان حیوانات تولید شود، از نظر شرعی نیز مورد تایید نیست، ادامه گفت: باورهای غلطی مبنی بر اینکه پاستیل دارای کلسیم است در جامعه وجود دارد در صورتیکه که از نظر علمی این مطلب تایید نشده  است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه پاستیل در بین دندانها قرار می گیرد موجب خرابی دندانها می شود و همچنین کالری بالای آن، موجب چاقی می شود.

میر میران خاطر نشان کرد: شیر، ماست، کشک کم نمک منبع خوبی برای کلسیم هستند و برای تامین کلسیم بدن می توان از این مواد و همچنین سبزیجات استفاده کرد.

وی پاستیل را جز تنقلات غیر ضروری دانست و بیان کرد: به جای مصرف تنقلاتی که دارای مضرات زیادی هستند می تواند خشکبار و برگه های موجود در بازار که دارای کلسیم هم هستند استفاده کرد./ح

برچسب ها: پاستیل ، کلسیم ، ژلاتین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار