گرگان/

جشن زعفران دراستان گلستان، فرصتی برای توسعه گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: برگزاری جشنواره زعفران در استان گلستان، فرصتی برای جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان، قربان عباسی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: در حال حاضر محصول زعفران در 60 هکتار از اراضی روستای وامنان شهرستان آزادشهر تولید می شود.

وی افزود: زعفران وحشی در این منطقه به زعفران خوراکی تبدیل شده و کشت زعفران نسبت به دیگر محصولات به صرفه تر بوده و بازده اقتصادی خوبی دارد.

عباسی با اینکه زعفران جزو تولیدات سرآمد است، تصریح کرد: کشت این محصول به عنوان یک جاذبه گردشگری می تواند مطرح شده و برپایی جشنواره زعفران نیز می تواند فرصت مغتنمی را برای توسعه گردشگری وجذب گردشگرو توریست ایجاد کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کشت زعفران سبب شده تا بسیاری از جوانان دوباره به منطقه بازگردند و سبب ایجاد شغل برای آنها شده، ادامه داد: روزانه 18 هزار نفر و در طول یک هفته 126 هزار نفر در این منطقه مشغول به کار می شوند و زعفران جایگزین مناسبی برای تقویت بنیه خانواده ها در روستاها است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با بیان اینکه کشت زعفران در ایران نسبت به سایر کشورها بسیار بالاتر و مرغوب تر است، گفت: برای توسعه کشت زعفران باید حمایت های لازم صورت گیرد.

وی اظهار داشت: فرصت خوبی برای توسعه استان ایجاد شده و مدیران باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

روستای وامنان به دلیل کشت زعفران قطب طلای سرخ در گلستان لقب گرفته و کشت این محصول اقتصاد خانوارها را متحول کرده است.

وامنان از جمله روستای کوهستانی و صعب العبور شهرستان آزادشهر در شرق گلستان است که از چند سال گذشته تاکنون اهالی آن به کشت زعفران روی آورده اند.

جشن کشت و برداشت این محصول ارزشمند با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد./س

برچسب ها: زعفران ، گردشگری ، گلستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.