افزایش اعتراض‌ها به «آقای اعدام» در آمریکا +عکس

پری در حالی در زمان روی كار آمدن، قول بهبود وضع قضایی در این ایالت را داده بود كه دویست و پنجاهمین اعدام در زمان تصدی گری وی در شرف اجراست.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، " جیمز ریچارد ریک پری" فرماندار 62 ساله و جمهوری ‌خواه ایالت تگزاس است. وی دارای مدرک کارشناسی در علوم جانورشناسی است که ۴۷مین فرماندار این منطقه محسوب می شود.

"پری" در حالی در زمان روی كار آمدن، قول بهبود وضع قضایی در این ایالت را داده بود كه دویست و پنجاهمین اعدام در زمان تصدی گری وی در شرف اجراست.



"سوزان نوسل" مدیر عفو بین الملل در آمریكا در واكنش به این حكم با انتشار بیانیه ای، از ادامه روند اعدام ها در آمریكا و به صورت خاص در ایالت تگزاس ابراز نگرانی كرده است.

وی در بیانیه خود تاکید کرده است زمانی كه پری بر سر كار آمد، اعلام كرد كه نظام قضایی در تگزاس می تواند بهتر عمل كند ولی 250 اعدام از جمله اعدام نوجوانان و افرادی كه دچار اختلالات مغزی هستند و احتمالا اعدام افراد بیگناه در مدت فرمانداری وی صورت گرفته است.

تمایل عجیب "ریک پری" برای قتل ایالتی (اجرای اعدام در ایالت تگزاس) با درخواست مردم تگزاس برای متوقف كردن این مجازات كه اجرای این حكم در آن در دهه اخیر كاهش چشمگیری داشت، همخوانی ندارد و عفو بین الملل از فرماندار خواسته است تا به پایان دادن اجرای حكم اعدام در این ایالت تلاش بیشتری صورت دهد.

برخی رسانه های مستقل آمریکایی به خاطر اصرار پری بر تداوم اعدام ها، به این فعال سیاسی جمهوری خواه، لقب آقای اعدام در آمریکا داده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار