محصولات ارگانيك ايران صاحب برند مي شوند

معاون سازمان توسعه تجارت ايران از ثبت ملي و بين المللي نشان و برند محصولات ارگانيك ايران خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني توليدو تجارت ايران (شاتا)، كيومرث فتح اله كرمانشاهي در دومين جلسه كميته دائمي محصولات ارگانيك ايران گفت: بر اساس گزارش فدراسيون بين المللي ارگانيك در سال 2011 حدود 64 ميليارد دلار محصول ارگانيك در جهان فروخته شده  و پيش بيني شده است در سال 2014 به 80 ميليارد دلار برسد.

وي افزود: اميدواريم ايران با تلاش واحدهاي توليدي و حمايت سازمان ها در تامين و عرضه محصولات ارگانيك سهم مناسبي را در فروش محصولات ارگانيك در دنيا کسب كند.

کرمانشاهي تاكيد كرد: شعب انجمن ارگانيك ايران در استان ها ايجاد شده است كه در توسعه ارگانيك موثر خواهد بود .

رئيس كميته تخصصي نشان هاي تجاري توجه به سلامت محصولات براي مصرف كنندگان داخلي و خارجي را مهم ارزيابي كرد و گفت: سلامت محصولات و عاري بودن مواد غذايي از آلودگي ها (سموم،فلزات سنگين و..) و توليد محصولات ارگانيك در تجارت جهاني اهميت بالايي دارد.

كرمانشاهي گفت: در حالي كه چالش هاي زيادي براي محصولات صادراتي كشور مطرح است ايران مي تواند با توليد ارگانيك و شناسنامه دار كردن محصولات صادراتي در حفظ بازار صادراتي موفق عمل کند.

وي با بيان اينكه حركت به سوي صادرات غير نفتي مي تواند كشور را در شرايط سخت كمك كند تاكيد كرد: تنوع و ميزان محصولات ارگانيك توليدي كشور بايد افزايش يابد و سازمان توسعه تجارت ايران آماده همكاري با انجمن ارگانيك ايران در اين زمينه است.

وي گفت: واحدهاي تجاري با بسته بندي مناسب مي توانند بازاريابي مناسب تري داشته و محصول خود را معرفي كنند./س
برچسب ها: محصولات ، ارگانیک ، برند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار