سردار جلالي در همايش پدافند غيرعامل خبر داد

ابلاغ الگوي مديريت بحران براي دستگا‌ه‌هاي اجرايي

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: الگوی مدیریت بحران برای دستگاه‌های اجرایی تهیه و ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در اولين همايش ملي پدافند غير‌عامل با تقدیر از فعالین عرصه پدافند در استان‌های مختلف اظهار داشت: مجموعه پدافند، همواره براي مقابله با دشمن آماده است و به همین منظور مسير حرکت خود را ترسيم مي‌كند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار داشت : رویکرد دشمن، هوشمندسازی فناوری‌ها به منظور در کنترل گرفتن آن‌هاست که مسئولان کشور باید به آن توجه کنند. 

جلالی تصریح کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال تسلط و کنترل فضای سایبر هستند و در این راستا سهام برخی شرکت‌های پایه را خریداری می‌کنند، از اين رو الزاماً استفاده از تجهیزات پیشرفته به معنای بهتر بودن و مؤثر بودن در انجام کارها نیست. هر کس در حوزه خود باید تهدیدات را بشناسد و این یک ضرورت و رویکرد جدی است.

وی با تاکید بر اینکه باید الگویی برای دفاع همه جانبه طراحی کنیم، گفت: دفاع متقارن و دفاع سنتی و جاری مورد نظر ما نیست. ما باید مدل جدید دفاعی را طراحی کنیم. دفاع ما باید دفاع هوشمند باشد یعنی از همه مؤلفه‌ها و ظرفیت‌های قانونی استفاده کنیم.

جلالی خاطرنشان كرد: دفاع ما باید علمی و دانش پایه باشد، از اين رو نیازمند یک ساختار دفاعی نهادینه شده با قدرت بازدارندگی در همه حوزه‌ها هستیم.

وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی اظهار داشت: وقتی جنگ اقتصادی در برابر ما شکل می‌گیرد، ما هم باید ساختار دفاعی اقتصادی مبنی بر آموزه‌های اقتصاد مقاومتی ایجاد کنیم. ما باید لایه‌های یک دفاع عمیق؛ سطح به سطح؛ متعامل و در هم پیچیده را طراحی و اجرا کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان این‌که ما باید یک رویکرد پیوسته با دفاع عامل در قالب دفاع ملی داشته باشیم، اظهار داشت: ما باید مردم را در شرایط تهدید به خوبی اداره و حفظ کنیم و نباید بگذاریم فشارهای اقتصادی به مردم منتقل شود، زیرا این خواست دشمن در حوزه اقتصادی است. باید مشکلات با هماهنگی‌ها کنار گذاشته شود.

وی افزود: ما امروز بعد از 9 سال کار در فضای پدافند غیر عامل توانسته‌ایم مخاطب سازی کنیم و نهادینه سازی ساختاری را انجام دادیم امروز سند بالادستی سیاست‌های کلی پدافند غیر عامل در 13 بند و دستگاه‌های مختلف به دست آمده است. و در برنامه 5 ساله پنجم 4 ماده داریم که ظرفیت‌های خوبی برای پدافند غیر عامل ایجاد کرده‌ایم.

جلالی خاطرنشان کرد: در پدافند غیرعامل توانسته‌ایم یک مدل تلفیقی از مفاهیم مشترک سیاست‌های دفاعی و برنامه‌ریزی و توسعه کشور به دست بیاوریم که بسیار مفید و راهگشا است و آئین نامه‌های اجرايی زیادی را نیز تعیین کردیم که در هفته پدافند غیرعامل، تعدادی زیادی از آن‌ها رونمایی می‌شود.

جلالی با اشاره به چهار ساختار مصوب پدافند دفاع غیرعامل گفت: طبق این ساختار 4 قرارگاه پدافند زیستی، پدافند پرتوی، پدافند سایبری و کارگروه دفاع اقتصادی را ایجاد کرده‌ایم.

جلالی با تاکید بر فعال‌سازی قرارگاه‌های چهارگانه گفت: الگوی مدیریت بحران برای دستگاه‌های اجرایی تهیه و ابلاغ شده و می‌تواند راه حلی برای این دستگاه‌ها باشد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با تاکید بر اینکه باید الگوی توسعه امن و پایداری بومی را تهیه کنیم، گفت: رؤسای کمیته پدافند غیرعامل در دستگاه‌های مختلف در پروژه‌ها و ساخت و سازهایشان  بايد ماده 215 قانون که مربوط به پدافند غیرعامل می‌شود را مورد توجه قرار دهند.

انتهاي پيام/ش3
برچسب ها: پدافند ، دفاعی ، جلالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار